Není to tak dávno, co jsme byli testovat Jaguary XE, XF a F-Pace s novými čtyřválcovými motory. Kromě dvakrát přeplňovaného vznětového dvoulitru 25d šlo také o zážehové čtyřválce 20t a 25t. Slabší nabízí 147 kW (200 k), silnější 184 kW (250 k). K nim teď přichází ještě třetí zážehové provedení 30t. Ano, tušíte správně. Tato verze disponuje výkonem 221 kW (300 k).
Doporučujeme: Jaguar F-Pace (stejně jako XE a XF) konečně dostal naftové biturbo. Vyzkoušeli jsme ho
Opět je základem dvoulitr řady Ingenium, který si automobilka Jaguar Land Rover vyrábí sama. Jde o přeplňovanou jednotku, navíc vybavenou systémem přímého vstřiku paliva a variabilním zdvihem sacích ventilů. Maximální výkon je už zmíněných 221 kW (300 k), točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm.
Standardem pro všechny modely je na českém trhu osmistupňová převodovka ZF a pohon všech kol. F-Pace zrychlí v kombinaci s novým motorem z nuly na 100 km/h za šest sekund, XE vybavené pohonem všech kol a tou stejnou jednotkou potřebuje o půl sekundy méně.
Doporučujeme: LR Discovery Sport a RR Evoque nově nabídnou až 240 naftových a 290 benzinových koní
Pokud máte o některý z těchto Jaguarů zájem, můžete si ho rovnou objednat. Za malé XE 30t AWD zaplatíte minimálně 1,3 milionu korun, XF a F-Pace jsou s touto motorizací dražší zhruba o 200 tisíc.