Ineos Grenadier přijíždí do ČR. Prodávat se bude ve stejných showroomech jako Defender

přidejte názor
  • Společnost Dajbych, která prodává i vozy Land Rover, se stala oficiálním zástupcem automobilky Ineos pro ČR

  • Od 18. května již lze také u nás objednávat terénní model Ineos Grenadier

  • Ceny osobní verze začínají na 1,8 mil. korun, užitkové provedení je o čtvrt milionu levnější

  • V létě dojde k otevření showroomu v Plzni a servisu v Praze

Na českém trhu se objevila nová značka, a výjimečně není z Číny. Již loni vešlo ve známost, že se společnost Dajbych, která je tuzemským specialistou na terénní auta, zajímá o zastupování značky Ineos v České republice. Nyní se skutečně stala oficiálním dovozcem terénního modelu Grenadier pro ČR. Od 18. května lze tuto novinku objednávat, v létě pak dojde k otevření showroomu v Plzni a servisu v Praze. Kdo si pospíší, dočká se možná svého vozu ještě do konce letošního roku.

Vybírat lze mezi dvěma třílitrovými přeplňovanými řadovými šestiválci od BMW. Zážehovým s výkonem 286 k a turbodieselem disponujícím 249 k. V obou případech ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Oba motory stojí stejně. Kromě pětimístného Station Wagonu za 1 788 900 Kč je v nabídce rovněž užitková verze Utility Wagon, která v pětimístném provedení přijde na 1 594 400 Kč, zatímco s pouze dvojicí sedadel je o 38 900 Kč levnější. Ceník příplatkových prvků a příslušenství je poměrně rozsáhlý.

TIP: Stáhněte si kompletní ceník Ineosu Grenadier 

Terénní nezmar jako rozmar miliardáře

Vůz má rámovou konstrukci, robustní podvozek a stálý pohon všech kol s redukční převodovkou. O průchodnost terénem se mohou starat až tři uzávěrky diferenciálů. Parametry jsou podle očekávání opravdu zajímavé. Např. hloubka brodění je 800 mm, světlá výška minimálně 258 mm a přední nájezdový úhel má hodnotu 35.5°.

Neoficiální nástupce starého Defenderu se začíná vyrábět. Podívejte se, jak to v továrně Ineos vypadá
Přečtěte si také:

Neoficiální nástupce starého Defenderu se začíná vyrábět. Podívejte se, jak to v továrně Ineos vypadá

Ineos Grenadier je projektem britského miliardáře Jima Ratcliffa, který působí v chemickém průmyslu. Když v roce 2016 skončil původní Land Rover Defender, chopil se myšlenky jakéhosi volného pokračování tohoto legendárního rustikálního off-roadu, ale po technické stránce v moderní podobě. Obří konglomerát Ineos s více než třemi desítkami společností doplnila automobilka Ineos Automotive, která dostala do vínku bývalou továrnu Smartu Neoficiální nástupce starého Defenderu se začíná vyrábět. Podívejte se, jak to v továrně Ineos vypadá">ve francouzském Hambachu. Mimochodem, ty prťavé dvoumístné smarty se tam na základě dohody stále vyrábějí.

Pikantní je, že společnost Dajbych prodává na českém trhu také vozy značky Land Rover. V jednom showroomu se tak brzy sejde nový Defender i „konkurenční“ Grenadier. Reálně ale nakonec asi Ineos pro Land Rover zas tak velkou konkurencí nebude, protože je to především drsný pracant určený do nejtěžších podmínek, což přináší určité kompromisy při jízdách po běžných silnicích, například v podobě vysoké hmotnosti. Pro srovnání, za 1,8 milionu korun je k dispozici Defender 110 ve výbavě SE s naftovým řadovým šestiválcem o výkonu 250 koní.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?