Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3

přidejte názor
  • Nová generace Hyundai i10 oficiálně vstoupila na český trh

  • Pro letošní rok má korejská automobilka naplánováno dalších pět novinek

  • Začátkem příštího roku dorazí zbrusu nový elektromobil postavený na platformě E-GMP a nové malé SUV

  • V Nošovicích by se měly začít vyrábět elektromobily. Na oficiální potvrzení se ale ještě čeká 

  • Letos chce Hyundai prodat na českém trhu minimálně 18 500 vozů

Hyundai oficiálně uvedl na český trh novou generaci modelu i10. Ta se poprvé představila v roce 2008 a do dnešních dnů se prodalo 1,1 milionu kusů. Premiéru si třetí generace odbyla v září loňského roku a první objednávky začala automobilka přijímat už v prosinci. Nejlevnější provedení vás vyjde na 219 990 Kč. Kompletní ceník si můžete stáhnout zde.

Nová generace nejmenšího modelu Hyundai v nabídce se mezigeneračně výrazně změnila. Je o dva centimetry nižší, o dva centimetry širší, má o čtyři centimetry delší rozvor a kratší převisy. Tudíž je pouze o pět milimetrů delší. Design je o poznání dynamičtější. V květnu se navíc začne vyrábět také provedení N Line s výrazně přepracovanou přídí, většími koly a výkonnějším motorem. Zákazníci mají k dispozici deset barev karoserie, dvě barvy střechy a čtyři různé varianty interiéru.

Ten je prostornější, než býval u generace předchozí. Aktuálně se i dozadu bez větších potíží posadí také osoby vysoké 190 cm. Zavazadlový prostor disponuje základním objemem 252 litrů a nově vůz nabízí dvojité dno. Hyundai samozřejmě nezapomněl ani na multimédia. Infotainment s osmipalcovou obrazovkou zvládá kromě jiného Apple CarPlay nebo Android Auto. Nechybí bezdrátové dobíjení telefonů, ani vzdálený přístup. Přes telefon bude dokonce možné auto odemykat a zamykat. Tyto funkce ale do ČR dorazí až ve druhém čtvrtletí.

Nová generace i10 oficiálně vstoupila na český trh. Základní provedení stojí pouze 219 990 Kč. Vůz se vyrábí v Turecku
Rozvor se mezigeneračně protáhl o čtyři centimetry. Převisy karoserie byly naopak zkráceny. Novinka je rovněž širší

Nová i10 se nabízí s dvojicí motorů. Oba jsou zážehové. Slabší litrový tříválec je naladěn na 49 kW (67 k). Silnější čtyřválcová dvanáctistovka disponuje maximem 62 kW (84 kW). Sportovní provedení N Line bude dostupné nejen se čtyřválcem, ale také s přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI. Malá a velmi lehká i10 tak získá motor o výkonu 74 kW (100 k). To už by mohlo být celkem zábavné svezení.

Součástí standardní výbavy je poměrně velké množství bezpečnostních prvků. I nejlevnější vůz za necelých 220 tisíc dostane přednárazový systém s detekcí chodců, asistent jízdy v pruzích, sledování únavy nebo automatické přepínání dálkových světel. Jak i10 třetí generace jezdí, to zatím nevíme. Hyundai ale slibuje více komfortu kromě jiného také díky prodloužení dorazů o 20 %. Podvozek by tak měl lépe zvládat velké nerovnosti.

Nová generace modelu i10 byla vyvinuta v německém Rüsselsheimu a vyrábí se v Turecku.

Dalších sedm novinek bude následovat 

V letošním roce Hyundai představí dalších pět novinek. Dvě z toho budou generační obměny. V jednom případě půjde o model „i“, ve druhém o SUV. Velké věci pak nastanou začátkem roku 2021. Hyundai představí další malé SUV a hlavně zbrusu nový elektromobil. Ten už bude stát na platformě E-GMP. Jedná se o techniku vyvinutou přímo pro elektromobily, takže to je taková obdoba koncernové MEB. Předobrazem tohoto elektrického vozu byl koncept 45 z loňského roku.

Hyundai a Kia chtějí dohnat Porsche Taycan. Od roku 2020 nabídnou 800V nabíjecí systém
Přečtěte si také:

Hyundai a Kia chtějí dohnat Porsche Taycan. Od roku 2020 nabídnou 800V nabíjecí systém

Elektrifikace obecně hraje u automobilky Hyundai velkou roli. Do roku 2025 chce představit 44 nových elektrifikovaných modelů. Do stejného data se pak hodlá dostat s výrobou bateriových elektromobilů na 670 000 kusů ročně. V rámci strategie navyšování produkce elektrických aut je pravděpodobné, že se brzy začnou vyrábět i v Nošovicích. Na definitivní potvrzení této skutečnosti si ale musíme ještě počkat. Každopádně Hyundai počítá s tím, že časem vylepší u svých stávajících elektromobilů dojezd. Automobily s 64kWh bateriemi by měly ujet až 480 km. V případě slabší 39kWh baterie to bude 300 km. Možná ještě letos se u nás oficiálně začne prodávat i vodíkové Nexo. Zatím ale stále platí, že vodíková auta není v České republice kde tankovat.

České zastoupení si dalo za cíl prodat letos na místní trhu nejméně 18 500 aut. V žebříčku značek chce atakovat druhou pozici. Zároveň je v plánu rozšíření dealerské sítě o deset nových partnerů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?