Honda Africa Twin 2020 je silnější, lehčí a chytřejší

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový 1100cm3 dvouválec má o 5 kW a 5 Nm víc než stávajícího model

  • Pohotovostní hmotnost šla o 4, respektive 5 kg dolů

  • Ve standardní výbavě je řada nových asistenčních systémů

  • Verze Adventure Sports je víc zaměřena na cesty, základní model do terénu

Spekulacím je konec, Honda nás nenechala čekat ani do začátku listopadu na veletrh EICMA, a odtajnila podrobnosti k netrpělivě očekávané novince už teď. Zhodnocení faceliftovaného vzhledu necháváme na každém z vás, a přejdeme rovnou k technice. Kromě modernizovaného motoru s větším zdvihovým objemem se totiž pod kapotami skrývá spousta dalších novinek. Pořádně se rozrostla nervová soustava motocyklu, ve které přibyla šestiosá inerciální měřící jednotka IMU. Díky tomu se ve výbavě objevuje řada nových asistenčních systémů.

Tvář modelů Africa Twin a Africa Twin Adventure Sports výrazně změnil systém denního svícení

Centrální mozek teď má od přidaných senzorů k dispozici mnohem víc informací a to mu umožňuje ovládat sofistikovanější ABS či kontrolu trakce než u stávajícího modelu. Tyto systémy teď ve svých algoritmech počítají i s aktuálním úhlem náklonu, a přidávání plynu či brzdění v zatáčce je tím pádem bezpečnější. Úplnou novinkou je systém, který kontroluje zdvihnutí předního kola (úmyslné i neúmyslné), stejně jako nabídka čtyř přednastavených a dvou editovatelných jízdních režimů. Pod každým z nich má jezdec k dispozici jinou kombinaci průběhu výkonu, brzdného účinku motoru či intenzitu zásahu ABS, kontroly trakce a Wheelie Control.

Zcela odlišný je i pohled do kokpitu
A přibylo tlačítek na levém ovladači

K ovládání tolika funkcí nyní slouží dotykový TFT displej, který reaguje i na dotyk rukavice, stejně dobře se ale v menu můžete pohybovat pomocí sady nových tlačítek na levé rukojeti. Ke změně došlo i na pravé straně řídítek, kde se nově objevuje tlačítko tempomatu. V nabídce pro oba modely - tedy standardní Africu Twin i rozměrnější AT Adventure Sports - zůstávají verze s automatickou dvouspojkovou převodovkou, která při práci rovněž využívá novou měřící jednotku IMU. Teď už by se nemělo stávat, že vás překvapí nečekaným zařazením při průjezdu zatáčkou.

Africa Twin Adventure Sports pro rok 2020 přišla o výhodu vyšších zdvihů pérování

Na podvozku došlo jen k drobným změnám, k modelu Adventure Sports však můžete za příplatek 50 000 Kč přikoupit semi-aktivní odpružení Showa EERA (Eletronically Equipped Ride Adjustment). To nabízí na výběr celkem pět režimů; SOFT, MID a HARD pro jízdu po asfaltu, OFF-ROAD do terénu a USER k vlastnímu naladění. Standardní i příplatkové odpružení však má nižší zdvihy než stávající model, a také z designu přední kapotáže je zřejmé, že role se obrací. Standardní Africa bude odteď mít větší off-roadové ambice, nový ATAS je určen pro dálkové cestovatele. Ti mohou v jeho sedle trávit dny i noci, díky novému systému přisvěcování do zatáček.

Srovnávací test: Honda Africa Twin AS vs. Yamaha Super Ténéré  RE
Přečtěte si také:

Srovnávací test: Honda Africa Twin AS vs. Yamaha Super Ténéré RE

Technické údaje Honda Africa Twin 2020 Honda Africa Twin AS 2020
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1575 1575
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 850-870 850-870
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): 230/220 230/220
Úhel krku řízení (°): 62,5 62,5
Pneumatika vpředu 90/90-21M/C 54H (bezdušová) 90/90-21M/C 54H (bezdušová)
Pneumatika vzadu 150/70R18M/C 70H (bezdušová) 150/70R18M/C 70H (bezdušová)
Hmotnost bez náplní (kg): 226 (236 s DCT) 238 (248 s DCT)
Objem nádrže (l): 18,8 24,8
PODVOZEK
Rám: částečně dvojitý kolébkový z oceli částečně dvojitý kolébkový z oceli
Zavěšení vpředu: převrácená teleskopická vidlice Ø 45 mm převrácená teleskopická vidlice Ø 45 mm
Zavěšení vzadu: kyvná vidlice,
centrální tlumící jednotka
kyvná vidlice,
centrální tlumící jednotka
Brzdy vpředu: 2 x čtyřpístkový třmen, Ø 310 mm 2 x čtyřpístkový třmen, Ø 310 mm
Brzdy vzadu: dvoupístkový třmen, Ø 256 mm dvoupístkový třmen, Ø 256 mm
MOTOR
Konstrukce: řadový dvouválec řadový dvouválec
Zdvihový objem válců (cm3) 1084 1084
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 75/7500 75/7500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 105/6250 105/6250
Ceny:
  • Honda Africa Twin 364 900 Kč
  • Honda Africa Twin DCT 389 900 Kč
  • Honda Africa Twin Adventure Sports 399 900 Kč
  • Honda Africa Twin Adventure Sports DCT 424 900 Kč
  • Honda Africa Twin Adventure Sports ES 449 900 Kč
  • Honda Africa Twin Adventure Sports DCT EC 474 900 Kč

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?