Spekulacím je konec, Honda nás nenechala čekat ani do začátku listopadu na veletrh EICMA, a odtajnila podrobnosti k netrpělivě očekávané novince už teď. Zhodnocení faceliftovaného vzhledu necháváme na každém z vás, a přejdeme rovnou k technice. Kromě modernizovaného motoru s větším zdvihovým objemem se totiž pod kapotami skrývá spousta dalších novinek. Pořádně se rozrostla nervová soustava motocyklu, ve které přibyla šestiosá inerciální měřící jednotka IMU. Díky tomu se ve výbavě objevuje řada nových asistenčních systémů.
Centrální mozek teď má od přidaných senzorů k dispozici mnohem víc informací a to mu umožňuje ovládat sofistikovanější ABS či kontrolu trakce než u stávajícího modelu. Tyto systémy teď ve svých algoritmech počítají i s aktuálním úhlem náklonu, a přidávání plynu či brzdění v zatáčce je tím pádem bezpečnější. Úplnou novinkou je systém, který kontroluje zdvihnutí předního kola (úmyslné i neúmyslné), stejně jako nabídka čtyř přednastavených a dvou editovatelných jízdních režimů. Pod každým z nich má jezdec k dispozici jinou kombinaci průběhu výkonu, brzdného účinku motoru či intenzitu zásahu ABS, kontroly trakce a Wheelie Control.
K ovládání tolika funkcí nyní slouží dotykový TFT displej, který reaguje i na dotyk rukavice, stejně dobře se ale v menu můžete pohybovat pomocí sady nových tlačítek na levé rukojeti. Ke změně došlo i na pravé straně řídítek, kde se nově objevuje tlačítko tempomatu. V nabídce pro oba modely - tedy standardní Africu Twin i rozměrnější AT Adventure Sports - zůstávají verze s automatickou dvouspojkovou převodovkou, která při práci rovněž využívá novou měřící jednotku IMU. Teď už by se nemělo stávat, že vás překvapí nečekaným zařazením při průjezdu zatáčkou.
Na podvozku došlo jen k drobným změnám, k modelu Adventure Sports však můžete za příplatek 50 000 Kč přikoupit semi-aktivní odpružení Showa EERA (Eletronically Equipped Ride Adjustment). To nabízí na výběr celkem pět režimů; SOFT, MID a HARD pro jízdu po asfaltu, OFF-ROAD do terénu a USER k vlastnímu naladění. Standardní i příplatkové odpružení však má nižší zdvihy než stávající model, a také z designu přední kapotáže je zřejmé, že role se obrací. Standardní Africa bude odteď mít větší off-roadové ambice, nový ATAS je určen pro dálkové cestovatele. Ti mohou v jeho sedle trávit dny i noci, díky novému systému přisvěcování do zatáček.
Technické údaje | Honda Africa Twin 2020 | Honda Africa Twin AS 2020 |
---|---|---|
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | ||
Rozvor (mm): | 1575 | 1575 |
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): | 850-870 | 850-870 |
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): | 230/220 | 230/220 |
Úhel krku řízení (°): | 62,5 | 62,5 |
Pneumatika vpředu | 90/90-21M/C 54H (bezdušová) | 90/90-21M/C 54H (bezdušová) |
Pneumatika vzadu | 150/70R18M/C 70H (bezdušová) | 150/70R18M/C 70H (bezdušová) |
Hmotnost bez náplní (kg): | 226 (236 s DCT) | 238 (248 s DCT) |
Objem nádrže (l): | 18,8 | 24,8 |
PODVOZEK | ||
Rám: | částečně dvojitý kolébkový z oceli | částečně dvojitý kolébkový z oceli |
Zavěšení vpředu: | převrácená teleskopická vidlice Ø 45 mm | převrácená teleskopická vidlice Ø 45 mm |
Zavěšení vzadu: | kyvná vidlice, centrální tlumící jednotka |
kyvná vidlice, centrální tlumící jednotka |
Brzdy vpředu: | 2 x čtyřpístkový třmen, Ø 310 mm | 2 x čtyřpístkový třmen, Ø 310 mm |
Brzdy vzadu: | dvoupístkový třmen, Ø 256 mm | dvoupístkový třmen, Ø 256 mm |
MOTOR | ||
Konstrukce: | řadový dvouválec | řadový dvouválec |
Zdvihový objem válců (cm3) | 1084 | 1084 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1): | 75/7500 | 75/7500 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 105/6250 | 105/6250 |
- Honda Africa Twin 364 900 Kč
- Honda Africa Twin DCT 389 900 Kč
- Honda Africa Twin Adventure Sports 399 900 Kč
- Honda Africa Twin Adventure Sports DCT 424 900 Kč
- Honda Africa Twin Adventure Sports ES 449 900 Kč
- Honda Africa Twin Adventure Sports DCT EC 474 900 Kč