Příslušníci Záchranného útvaru Hlučín HZS České republiky do svého vozového parku zařadili další moderní vozidla na podvozcích Tatra. Hasiči hlučínského útvaru dostali k dispozici dvě speciální hasičská vozidla - cisternovou zodolněnou stříkačku CZS 15 Triton a velkoobjemovou cisternu CV 40. Automobily vznikly ve spolupráci českých firem Excalibur Army, Tatra Trucks a THT Polička.
CZS 15 Triton je vysoce odolné pancéřované vozidlo z dílny šternberského podniku Excalibur Army, které svou konstrukcí vychází z vojenského speciálu Patriot II 4x4, které využívá podvozkovou platformu a motor od společnosti Tatra Trucks. Speciální hasičskou nástavbu dodala firma THT Polička.
Triton představuje velitelsko-průzkumné vozidlo pro nasazení ve složitých terénních podmínkách a v prostředí s vysokou mírou ohrožení. Je vhodné pro nasazení při požárech s rizikem výbuchů v prostorách s nebezpečným nebo explozivním materiálem a municí, při haváriích v chemických provozech, v oblastech zamořených jedovatými látkami nebo například při přírodních katastrofách či lesních požárech nebo při odstraňování následků teroristických útoků. Triton bude nasazován jako prvosledové vozidlo v náročných podmínkách podobně jako již dříve dodané zodolněné cisternové stříkačky Tatra Force CZS 40.
Triton poskytuje osádce vysokou míru balistické a protivýbuchové ochrany. Kabina pojme dva členy osádky a k dispozici jsou další dvě místa pro případnou evakuaci ohrožených osob. Vůz má dálkově ovládanou proudnici ze sedadla velitele pomocí joysticku umístěnou na pravé straně přídě vozu a v zadní části veze zásobu 2000 l hasební látky. Interiér je vybaven účinnou filtroventilací a klimatizací. Posádka má k dispozici kamerový systém monitorující okolí automobilu. Vzduchem chlazený motor Tatra V8 má výkon 300 kW. vůz s ním dokáže vyvinout rychlost až 110 km/h.
Velkoobjemová cisterna CV 40 je postavena na podvozku modelové řady Tatra Force 10x10. Nástavbu vyrobila a zástavbu hasicích technologií zajistila společnost THT Polička. Tatra Force CV 40 má kapacitu nádrží 21 000 l hasebních látek, takže představuje vůbec největší cisternový hasičský vůz v České republice. Kvůli své velikosti a nosnosti je vybaven pětinápravovým podvozkem. První dvě a poslední dvě nápravy jsou řiditelné, díky čemuž má i při délce 12,5 m velmi dobré manévrovací schopnosti jak na zpevněných komunikacích, tak v těžkém terénu. Vedle transportu velkého množství vody a hasebních látek může sloužit i jako retenční nádrž při dálkové dopravě vody do místa zásahu.
Slavnostního převzetí v Hlučíně se zúčastnili hosté v čele s ministrem vnitra Janem Hamáčkem, generálním ředitelem Hasičského záchranného sboru České republiky Drahoslavem Rybou či prezidentem Hasičského a záchranného zboru Slovenskej republiky Pavolem Nerečem. Přítomni byli u zástupci dodavatelských společností technický ředitel Excalibur Army Josef Tyml, obchodní ředitel Excalibur Army Richard Kuběna, generální ředitel a předseda představenstva Tatra Trucks Pavel Lazar a ředitel THT Polička Stanislav Červený.