Galerie: Nejpomalejší auta na českém trhu, která se na 100 km/h sotva dobelhají

31.05.2018
12 nových názorů
Autor: Redakce Autobible

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Nejpomalejší nové auto na českém trhu zrychlí z klidu na 100 km/h za téměř 19 sekund

  • Naopak některá auta, která jsme měřili, tou dobou už jedou hodně přes 200 km/h

  • O reálné dynamice akcelerace na stovku mnoho nevypovídá

Podle čeho se rozhodují kupující nových vozů? Podle velikosti kufru? Nebo podle poměru ceny a výbavy? A co podle zrychlení? Pokud je pro vás akcelerace důležitým parametrem a nechcete být u semaforů pro ostudu, asi byste se autům, která najdete v dnešní galerii, měli vyhnout. Podívali jsme se na vozy, které na 100 km/h akcelerují za 15 sekund nebo pomaleji. A překvapivě jsme jich našli docela dost.

Doporučujeme: Tohle je 10 nejrychlejších aut, jaká jsme dosud testovali. A kdo byl nejpomalejší?

K vybraným nejpomalejším autům na českém trhu také přidáváme pro zajímavost některá z nejrychlejších aut, která jsme vůbec v redakci měli. Absolutním králem bylo Audi R8 V10 Plus, které bylo tak rychlé, že ani jeden z našich měřených pokusů akcelerace na 200 km/h nemusel trvat déle než 12 sekund. Tedy zatímco se nejpomalejší auto na českém trhu sotva dobelhá někam k osmdesátce, Audi R8 V10 už může s poklidem brzdit z dvoustovky. A ještě jedna zajímavost: Bugatti Chiron akceleruje z 0 na 300 km/h už za 13,6 sekundy.

Neodpustíme si poznámku, že i s malým a slabým autem se dá jezdit svižně. Většina řidičů plnou akceleraci stejně nevyužívá, čehož jsme svědky dnes a denně například na nájezdu na dálnici, kdy i řidiči evidentně silných aut mají velký problém akcelerovat aspoň na tu stovku a plynule se zařadit do provozu v pravém pruhu. Ale o podobných fenoménech jsme se už rozepsali třeba v článku Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá.

Jan (neregistrovaný)
Kde se mohu přihlásit na práci redaktora v autobibli? Uměl bych i 15 aut s nejmenším kufrem, 15 aut s nejmenším rozvorem, 15 aut s nejnižší maximální rychlosti...sice nevim k čemu je to dobré, ale aspoň bych si vydělal
rrren (neregistrovaný)
autobible už nahradila novináře umělou inteligencí. Článek je sice myšlenkově chudý, ale místo zaplácne a občas je někdo tak zpozdilý, že na něj klikne o očekává nějaké počtení. Příště budu opatrnější.
jo (neregistrovaný)
U tohohle článku není důležitý aby jste ho přečetli, ale aby jste zhlédli reklamní banery kolem...
Hardy (neregistrovaný)
Proč si každý z diskutujících, čest výjimkám, myslí, že ten článek psal někdo jen pro něj?
Ray (neregistrovaný)
Když není o čem psát, pak je to krize, co? Vznikají tyto absolutně nic neříkající , zbytečné a hloupé články.
Kejny (neregistrovaný)
Toto mi přijde jako úplná hovadina, některé nebo spíše většina z toho jsou auta dělaná jen do městského provozu. V této kategorii bych ani nedával hodnocení protože do města stačí pouze 50km/h když je velký provoz nezařadím někdy ani trojku než projedu celé město. To rovnou můžete udělat článek o sportovních autech které má nejpomalejší zrychlení...
pepa (neregistrovaný)
Na co mi je jet 200 když se tu nesmí touto rychlostí jet a hned z křižovatky vystartovat jako raketa a za křižovatkou mit třeba 70 a přijít o papíry tak to má smysl?Mám offroad auto obsah 3L. na tahání dřeva a materiálu.A i když je prázdné tak vic jak 130 nejezdím.
cyklista (neregistrovaný)
Měříte a hodnotíte zrychlení, ne rychlost, takže ten nadpis je poněkud nepřesný.
Břetislav (neregistrovaný)
článe úplně na hovno špatně zpracovaný a nic neříkající
davidk (neregistrovaný)
To je ale blbost tenhle článek, fakt. Snad každého napadne že 50kW motory budou mít s váhou nat 700 Kg velký problém. A když už jde o 1000kg, tak tomu ani turbo nepomůže (a když jo, tak jen dočasně než chcípne). A pořizovat si MPV nebo 1.0 chcípáčka když chci auto na zrychlení? Lepší článek by nebyl?
  • Našli jste v článku chybu?