[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Nejpomalejší nové auto na českém trhu zrychlí z klidu na 100 km/h za téměř 19 sekund
-
Naopak některá auta, která jsme měřili, tou dobou už jedou hodně přes 200 km/h
-
O reálné dynamice akcelerace na stovku mnoho nevypovídá
Podle čeho se rozhodují kupující nových vozů? Podle velikosti kufru? Nebo podle poměru ceny a výbavy? A co podle zrychlení? Pokud je pro vás akcelerace důležitým parametrem a nechcete být u semaforů pro ostudu, asi byste se autům, která najdete v dnešní galerii, měli vyhnout. Podívali jsme se na vozy, které na 100 km/h akcelerují za 15 sekund nebo pomaleji. A překvapivě jsme jich našli docela dost.
Doporučujeme: Tohle je 10 nejrychlejších aut, jaká jsme dosud testovali. A kdo byl nejpomalejší?
K vybraným nejpomalejším autům na českém trhu také přidáváme pro zajímavost některá z nejrychlejších aut, která jsme vůbec v redakci měli. Absolutním králem bylo Audi R8 V10 Plus, které bylo tak rychlé, že ani jeden z našich měřených pokusů akcelerace na 200 km/h nemusel trvat déle než 12 sekund. Tedy zatímco se nejpomalejší auto na českém trhu sotva dobelhá někam k osmdesátce, Audi R8 V10 už může s poklidem brzdit z dvoustovky. A ještě jedna zajímavost: Bugatti Chiron akceleruje z 0 na 300 km/h už za 13,6 sekundy.
Neodpustíme si poznámku, že i s malým a slabým autem se dá jezdit svižně. Většina řidičů plnou akceleraci stejně nevyužívá, čehož jsme svědky dnes a denně například na nájezdu na dálnici, kdy i řidiči evidentně silných aut mají velký problém akcelerovat aspoň na tu stovku a plynule se zařadit do provozu v pravém pruhu. Ale o podobných fenoménech jsme se už rozepsali třeba v článku Sedm „zločinů“ proti bezpečnosti a plynulosti provozu, které nikdo netrestá.