[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Ford slaví 20 let od zahájení výroby modelu Focus
-
Za pár dní se představí jeho již čtvrtá generace
-
Na evropském trhu je Focus velmi oblíbený model
-
V nejlepších letech si našel přes půl milionů zákazníků ročně
-
U nás patří Ford Focus mezi nejprodávanější ojetiny
Nezdá se to, ale tenhle miláček davů, oblíbená ojetina a po všech směrech stále dobré auto brázdí silnice už dvacet let. A 10. dubna se poprvé představí jeho již čtvrtá generace. Ford má důvod kulaté výročí oslavit, protože Ford Focus se stal páteří evropské nabídky a je to celosvětový bestseller. I v době rostoucí obliby SUV patří Ford Focus stále mezi nejprodávanější auta v tradičním segmentu C.
Ford Focus se dočkal prozatím tří generací. První se vyráběla v letech 1998 až 2005 v Evropě, v Americe se první Focus vyráběl až do roku 2007. První generace přilákala na přelomu tisíciletí více než 500 000 zákazníků každý rok, a to jen v Evropě. Prodávala se jako tří- a pětidveřový hatchback, ale také jako populární kombi a nepříliš oblíbený sedan. Zajímavostí byly sportovní verze ST a hlavně RS.
Doporučujeme: Nový Ford Focus zhubne 50 kg. Vrcholné RS nabídne 400 koní, ale bude to hybrid
Druhá generace Fordu Focus se začala vyrábět v roce 2004 a vydržela ve výrobě do roku 2010. Ke karosářským verzím přibyl také kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou, který se snažil svézt na tehdejší módní vlně, ale prodejní trhák se z něj nestal. Sportovní verze ST a RS se dočkaly nástupců i v této generaci. Prodeje postupně klesaly, především kvůli rostoucí oblibě SUV. Přesto se Focus i v druhé generaci držel v Evropě nad 400 000 kusy ročně, což rozhodně není špatné.
Třetí generace se vyrábí od roku 2010 a brzy se dočká nástupce. Uvidíme ho poprvé 10. dubna. Třetí generace Focusu se už neprodává v třídveřovém provedení ani jako kupé-kabriolet. Na rozdíl od předchůdců byla konstruována jako globální model a po světě se prodává jen s minimálními odlišnostmi. Pod kapotu se poprvé nastěhoval tříválec a downsizované motory. Nechybí ani elektromobil. I třetí generace Focusu se stabilně drží v Evropě nad 200 000 prodanými kusy ročně, v USA se v loňském roce prodalo skoro 160 000 Focusů III, v Číně přes 172 000.
Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT: Otázka za milion
O nové generaci Fordu Focus zatím víme, že dostane novou platformu a bude lehčí. Navíc Ford opustí přílišné sjednocování pro všechny trhy. Americká, evropská a čínská auta se opět mají více odlišovat, především interiérem, laděním a konstrukcí podvozku a samozřejmě motory.
Ford Focus patří na českém trhu také k nejprodávanějším ojetinám a často se mu věnujeme v přehledech a výběrech ojetých vozů. Vedle spolehlivé, levné a jednoduché techniky stále láká zájemce především výbornými jízdními vlastnostmi a řidičskou interakcí, která se z podobných aut dnes už vytrácí.