[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Vrcholnou verzi nové generace modelu Cayenne si Porsche schovalo až pro Frankfurt
-
Čtyřlitrový osmiválec produkuje 550 koní a 770 Nm
-
Zrychlení z nuly na 100 km/h je minulostí za 3,9 s
-
I tento model dostal řízení zadní náprav
-
Objednávky Porsche přijímá už teď
Novou generaci modelu Cayenne představilo Porsche už dříve, jenže to prezentovalo základní varianty Cayenne a Cayenne S. Přirozeně ale nebude ani tentokrát chybět vrcholné Turbo, které se ve světové premiéře ukázalo až ve Frankfurtu. Základní informace slibují opravdu zajímavé dovednosti.
Porsche mluví o Cayenne Turbo jako o 911 v provedení SUV. Zní to trochu divně, ale své opodstatnění to má. Například nový dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec disponuje parametry 404 kW (550 k) a 770 Nm, takže je oproti staré generaci silnější o 22 kW (30 k) a nabízí o 20 Nm více. V kombinaci s paketem Sport Chrono proběhne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 s, nejvyšší rychlost činí 286 km/h.
Doporučujeme: Frankfurt 2017 — Discovery SVX je off-roadový speciál s pětilitrovou V8 a výkonem 525 koní
Očekávat můžeme také dost zajímavé chování v zatáčkách. Cayenne Turbo dostal na zadní nápravu větší pneumatiky o rozměru 315/35 (ty vpředu mají rozměr 285/40), zájemci si budou moci připlatit za řízení zadní nápravy a dokonce i za aktivní stabilizátory, které jsou u této generace elektrické a tudíž nabídnou rychlejší odezvu. Standardem pro Cayenne Turbo jsou brzdy PSCB (disky s karbid wolframovou vrstvou pro vyšší tření), připlatit si samozřejmě můžete za karbon-keramické brzdy PCCB.
Pokud se vám nový Cayenne Turbo líbí, můžete si ho už objednat. Základní cena je 138 850 eur (3,6 milionu korun). K prvním zákazníkům vůz dorazí koncem roku.