[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Land Rover představil ve Frankfurtu nové Discovery ve verzi SVX
-
Jde o první Land Rover upravený divizí SVO
-
Úpravy se týkají vnější karoserie i podvozku
-
O pohon se stará pětilitrový osmiválec o výkonu 525 koní
-
Discovery SVX se začne prodávat příští rok
Už nějakou dobu se mluví o tom, že kromě ostrých modelů SVR určených pro jízdu po silnici přijde něco podobného, ovšem pro jízdu terénem. A tak se také stalo. Ve Frankfurtu je k vidění Discovery SVX, což je něco jako terénní variace na Range Rover Sport SVR.
Asi vůbec největší změnou oproti klasickému Discovery páté generace je motor. Na rozdíl od běžných variant si zde totiž nemůžete vybírat, jedinou volbou je pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec naladěný na 386 kW (525 k) a 625 Nm. Ano, to je stejný motor, jaký používá třeba zmíněný RR Sport SVR. Převodovka je osmistupňová automatická, nechybí redukce a elektronicky řízený mezinápravový a zadní diferenciál.
Doporučujeme: Land Rover Discovery 5 je jako Volvo XC90, které se nebojí terénu [první dojmy a velká galerie]
Specialisté divize SVO změnili podvozek, kde najdeme jiné tlumiče nebo třeba jiné klouby. Důvod je prostý, výrazně se zvýšila světlá výška a zdvih kol tak, aby Discovery SVX zvládalo ještě extrémnější nájezdové úhly a aby se prokousalo ještě většími dírami. Řidič dostane k dispozici armádu nejrůznějších elektronických pomocníků a samozřejmě i systém Terrain Response 2. Průchodnost terénem pak zlepší rovněž terénní pneumatiky Goodyear Wrangler o rozměru 275/55 R20.
Exteriér má být atraktivní a zároveň funkční, přičemž designéři údajně čerpali inspiraci u speciálů série Camel Trophy. Vůz dostal kromě jiného pochozí kapotu, ochranu pod motor, masivní tažná oka, integrovaný naviják a přídavná světla na střechu.
Jakkoliv by se mohlo zdát, že jde pouze o koncept, opak je pravdou. Land Rover ve své tiskové zprávě slibuje zahájení prodeje příští rok.