Ford Mustang Mach 1 zná českou cenu. Je to nejostřejší model pro Evropu

17.11.2020
6 nových názorů
  • Ford začal na českém trhu nabízet kupé Mustang v limitované edici Mach 1

  • Mustang Mach 1 se prodává s manuální převodovkou za 1 649 900 korun, s automatem za 1 719 900 korun

  • Mustang Mach 1 má díly z verzí Shelby, osmiválec posílá na zadní kola výkon 460 koní

Hřmot osmiválce, lepší dynamiku a jistější chování na závodním okruhu. To má přinést nová limitovaná edice Fordu Mustang s legendárním označením Mach 1, která se oficiálně dováží do Evropy. Protože se zde neprodávají verze Shelby GT350 ani GT500, jde dosud o nejdrsnější Mustang oficiálně dovážený na starý kontinent.

Vysokootáčkový atmosférický osmiválec dosahuje maximálního výkonu 338 W, tedy 460 koní v 7250 otáčkách za minutu. Ve 4900 otáčkách přichází na řadu točivý moment s hodnotou 529 Nm. Jde tedy o stejné hodnoty jako v limitované edici Bullitt, standardní Mustang GT je s výkonem 330 kW (449 k) o něco slabší.

Výroba ostrých Mustangů v zimě stojí. Kvůli pneumatikám by neodjely z továrny
Přečtěte si také:

Výroba ostrých Mustangů v zimě stojí. Kvůli pneumatikám by neodjely z továrny

Mustang Mach 1 je více zaměřen na okruhové svezení. Dostal proto difuzor z modelu Shelby GT500 a zakrytí spodních partií opatřené žebrováním, které vede vzduch k brzdám. Specifický je i zadní spoiler. Výsledkem je o 22 procent lepší přítlak než u standardního Mustangu GT. Z modelů Shelby jsou převzaté rovněž některé komponenty podvozku.

Na výběr je desetistupňová automatická převodovka nebo manuální šestistupňová skříň Tremec 3160. Ta je osazena dvoutalířovou spojkou, která má zaručit agresivnější změny převodových stupňů. Řadit totiž lze i pod plynem, systém navíc při podřazování pomáhá automatickým meziplynem. Na zadní nápravě nechybí samosvorný diferenciál.

Mustang Mach 1 dostal charakteristickou přední kapotu i masku chladiče
Verze Bullitt se prodávala jen s automatem, Mach 1 poteší manuální převodovkou

Ford napěchoval sportovně střižený Mustang Mach 1 bohatou výbavou včetně vyhřívání a chlazení sedadel, zábavního systému s připojením na internet nebo zvukové aparatury B&O. Model je dostupný za 1 649 900 korun s manuálem a 1 719 900 korun s automatem. To je zhruba o 350 tisíc korun víc, než kolik stojí základní osmiválec GT, a o 283 tisíc víc než varianta Bullitt.

Jirka (neregistrovaný)
Oni to omotají i s Fabii a rozhodně je lepší se naučit řídit od začátku s pořádným autem.
Mirek, (neregistrovaný)
tak by to mohli koupit zbohatlici svym detem aby se naucili jezdit autem, po ujeti par set metru to mohou omotat o nejaky ten strom nebo sloup, jako vetsina rado by ridicu s mlekem na brade.
Vlk (neregistrovaný)
Tak on to ani nikdo jiný koupit nemůže, na to obyčejný člověk nemá a na druhou stranu co s takovým autem. Dnes kdy jedete v kolonách celý den a každý kdo může udává za volantem další řidiče, tak kde se s tím chcete opravdu svést, nikde ! Pokud se jo svezete, riskujete papíry... Tudíž auto k nepotřebě.......
Weigel (neregistrovaný)
Jsem četl v novinách že ceny Mustang Shellby GT v USA má stát v USA 650 tisíc korun. To ta doprava cenu navyšuje.
Miky (neregistrovaný)
s tím nemůžu úplně souhlasit. Vyzkoušel jsem GT350 (přes www.jizda-zazitkova.cz/jizda-ve-ford-mustang-gt350-shelby/) a instruktor mi říkal, že se pořizoval za necelý milion což je cena nového Superbu... Je na každém v čem budem jezdit ale já bych radši Mustanga. S ním ani nemusíš jet rychle aby sis jízdu užil. Ten zvuk a komfort je parádní.
  • Našli jste v článku chybu?