Ford Edge má po faceliftu. Místo šestiválce přichází do Evropy nové dieselové bi-turbo

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Modernizovaný Ford Edge dorazil do Evropy 

  • Místo americké verze ST osazené šestiválcem si evropští zákazníci budou moci pořídit ST-Line a nový biturbodiesel

  • Další změny zahrnují upravený vzhled, několik nových asistentů nebo osmistupňovou automatickou převodovku

Přibližně v polovině ledna letošního roku odhalil Ford modernizované provedení modelu Edge. Zaujala především nová sportovní verze ST se zážehovým šestiválcem o objemu 2,7 litru, naladěným na 250 kW (340 k) a 515 Nm. Teď přichází upravený Edge také do Evropy. Na šestiválcové ST můžeme z pochopitelných důvodů rovnou zapomenout (kromě jiného také proto, že v českém ceníku žádný benzinový Edge nenajdete). Evropskou náhradou je nový dvakrát přeplňovaný dieselový čtyřválec a sportovně střižená varianta ST-Line.

Doporučujeme: Ford Edge ST má šestiválec EcoBoost a 340 koní. U nás ho ale asi nekoupíte

Dvakrát přeplňovaný dieselový čtyřválec měl Ford Edge v nabídce už dříve, jenže ten byl naladěn na 154 kW (210 k). Nové provedení z konstrukční řady EcoBlue disponuje výkonem 175 kW (238 k) a navíc je oproti starší verzi spojeno s osmistupňovou automatickou převodovkou, která představuje další novinku této modernizace.

Kromě nejsilnějšího dieselu se změní také nabídka ostatních motorizací. Zájemci budou moci sáhnout ještě po výkonu 140 kW (190 k), respektive po základní variantě nabízející 110 kW (150 k). Vždy se bavíme o vznětovém čtyřválci 2.0 EcoBlue. Nejslabší provedení bude  jako jediné dostupné s pohonem předních kol, ale současně nabídne osmistupňový automat. Verze naladěná na 140 kW (190 k) používá šestistupňový manuál.

Doporučujeme: Ford EcoSport nejezdí špatně, na trhu to ale bude mít těžké (první jízdní dojmy)

Ostatní změny zahrnují přepracovaný vnější design, nový digitální přístrojový štít v interiéru a několik nových asistenčních systémů. V rámci modernizace dostal Ford Edge systém Post-Collision Braking, který automaticky brzdí po prvním nárazu, aby zmírnil případné následující nárazy. Další novinkou je asistované řízení ve chvílích, kdy hrozí riziko střetu s pomalu jedoucím automobilem (vůz vám zásahy do řízení pomůže s vyhýbacím manévrem) a konečně přichází vylepšený adaptivní tempomat, schopný automatického zastavení – navíc kombinovaný se systémem, který udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Tyto funkce dosud Ford v žádném evropském modelu nenabízel.

Podle tiskové zprávy se upravený Ford Edge dostane do prodeje „v průběhu letošního roku“. Výbavy se nezmění. Na výběr bude základní Trend, Titanium, luxusní Vignale a sportovní ST-Line.

  • Našli jste v článku chybu?