V roce 2018 představila automobilka Ferrari první dva členy série Icona. Šlo o modely Monza SP1 a SP2. Celkem vzniklo jen 499 kusů, pokud sečteme obě varianty. Aktuálně Ferrari představilo třetího člena této série. Nese označení Daytona SP3, je ještě výkonnější, ale zároveň je také dražší. Do roku 2024 bude vyrobeno 599 exemplářů, přičemž všechny už mají své majitele.
Stejně jako u modelů Monza SP1/SP2 designéři i tentokrát hledali inspiraci v minulosti. Vzhled novinky odkazuje na závodní speciály 330 P3/4, 330 P4 a 412 P, které koncem šedesátých let ovládly čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně. Novinka zároveň odkazuje také na další závodní stroje, jako například na 350 Can-Am nebo 512 S. Připomínkou úspěšné historie jsou výrazné blatníky vystupující z přední kapoty, nízko umístěná příď, rozměrné čelní sklo nebo nasávací otvory umístěné ve dveřích. Zajímavou specialitou jsou přední světlomety opatřené vysouvacími kryty.
Zásadní roli při vývoji tohoto modelu hrála také aerodynamika. Daytona SP3 dostala větší přední spoiler, jinak je ale karoserie krásně uhlazená bez dalších výraznějších prvků. Přítlak je zde do značné míry vytvářen pod automobilem pomocí řešení, které využívá dvojice kanálů směřujících vzduch od podvozku do „žaluzií“ na zadní části. Pětipaprskové disky obouvají na míru vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o velikosti 265/30 ZR 20 vpředu a 345/30 ZR 21 vzadu.
Do historie odkazuje také interiér, kterému dominují sportovní napevno umístěná sedadla. Před volantem řidič najde zakřivený displej o velikosti 16", pomocí ovladačů na volantu lze ovládat 80 % funkcí automobilu. Samozřejmě v interiéru nechybí také karbon nebo stylový volič převodovky připomínající dříve používanou kulisu řazení.
Přestože při vývoji Ferrari využilo nejmodernější materiály a technologie převzaté ze seriálu F1, motor zůstal tradiční. Atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru nevyužívá jakoukoliv elektrickou pomoc. Vychází z modelu 812 Competizione a díky řadě dalších úprav nabízí parametry 840 koní a 697 Nm. Jedná se tak o nejsilnější spalovací pohonnou jednotku, jaká se kdy ve vozech Ferrari určených do běžného provozu objevila. Převodovka je dvouspojková sedmistupňová a na zadní nápravě nechybí samosvorný diferenciál. Daytona SP3 vystřelí na 100 km/h za 2,85 s, na 200 km/h potřebuje jen 7,4 s a nejvyšší rychlost činí 340 km/h.
Přestože se na rozdíl od Ferrari Monza SP1/SP2 vyrobí více kusů, běžní zákazníci fakticky dostali k dispozici jen sto exemplářů. Jak píší Automotive News, všech 499 majitelů modelů Monza souhlasilo s nabídkou od Ferrari a do své garáže si objednali i novou Daytonu SP3. Případní zájemci, na které se nedostalo, ale nejsou úplně bez šance. Je velmi pravděpodobné, že postupem let se nějaký kus objeví k prodeji jako „ojetina“. V podobných případech jsou ale ceny takových vozů mnohem vyšší, než za kolik je automobilka původně prodávala. Cena Ferrari Daytona SP3 startuje v přepočtu částkou 51 milionů korun bez daně.
První majitelé dostanou své Ferrari Daytona SP3 v posledním čtvrtletí příštího roku, všech 599 kusů by mělo být hotových do konce roku 2024.