Po předčasném úniku oficiálního videa (které už bylo smazáno) vypustila automobilka Land Rover do světa informace o faceliftu pro „velký“ Range Rover. Ten přichází několik dní po omlazení sníženého Range Roveru Sport. Jak se dalo čekat, změny jsou hlavně kosmetické a týkají se předních světel, interiéru a výbavy. Pár novinek se ale událo i pod kapotou.
Stejně jako v Range Roveru Sport i ve velkém modelu bude nyní k dispozici plug-in hybridní verze P400e, která kombinuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (220 kW/300 k) s elektromotory (85 kW/115 k). Společný výkon hybridní soustavy je až 297 kW (404 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 640 Nm.
Automobilka uvádí kombinovanou spotřebu jen 2,8 litru benzínu, což je v absolutním kontrastu s našimi zkušenostmi s jakýmkoli benzinovým Range Roverem. Tam se spotřeba počítala od dvaceti litrů nahoru. Inu, doba pokročila a tento Range Rover se může pohybovat i „bezemisně“ na elektřinu. Má totiž akumulátor o kapacitě 13,1 kWh a na jedno nabití (které může trvat 2 hodiny a 45 minut) ujede až 51 km.
Doporučujeme: Test: Land Rover Discovery TD6 dělá z velkého Range Roveru zbytečnost
Řidič si může zvolit, jestli si elektřinu schová například do kolony na dálnici nebo do města, případně nechá rozhodování na automatice. To si nastaví v novém infotainmentu s moderními funkcemi a rozšířenou konektivitou. Nechybí palubní internet a spousta dalšího. Změny se dotkly i čalounění, barevných kombinací a luxusní výbavy.
Další novinkou je „sportovní“ verze SVAutobiography Dynamic s kompresorem přeplňovaným pětilitrem. Ten má výkon 415 kW (565 koní) a tenhle kolos vystřelí na stovku za 5,4 sekundy.
Importér opět rovnou zveřejnil i základní ceny pro český trh. Range Rover TDV6 HSE modelového roku 2018 začíná na 2 745 006 Kč. Cena plug-in hybridní verze Range Rover P400e Vogue začíná na 3 329 557 Kč. Všechny podrobnosti o modernizovaném Range Roveru se dočtete v přiložené tiskové zprávě: