Elon Musk opět představil koncept, nikoliv nový vůz. Na Teslu Model Y si počkáte víc jak rok

přidejte názor
  • Elon Musk představil crossover Model Y, který vychází z Tesly Model 3

  • Jak je u značky zvykem, odhalené auto je spíše sériově vypadající koncept. Vyrábět se začne v nejlepším případě příští rok 

  • Zájemci o základní provedení s cenou 884 tisíc korun budou muset čekat nejméně dva roky, ale auto si už mohou rezervovat 

Tesla odhalila podobu menšího crossoveru Model Y. Skoro se chce říci, že tahle premiéra nepřinesla nic nového. Podle očekávání jde o Model 3 s karoserií crossover, tedy s designem následujícím Model X. Nic nového se neudálo ani co do uvedení auta na trh. Rezervační poplatky samozřejmě posílat můžete, ale první zájemci se dočkají, pokud se sliby Elona Muska výjimečně naplní, nejdříve příští rok na podzim.

Nový Model Y se bude nabízet v provedení Standard Range, Long Range, Dual-Motor AWD a Performance. Nejlevnější Standard Range má stát 39 tisíc dolarů, tedy v přepočtu necelých 900 tisíc korun, ale stejně jako u Modelu 3 v základním provedení, i tady se začne verze s „cenou od“ vyrábět později. Zájemci se jí dočkají v nejlepším případě za dva roky, tedy na jaře 2021. Pokud se na ně usměje štěstí a Tesla, jak se to v minulosti stalo mnohokrát, zahájení výroby neodloží.

Tesla Model 3 to schytala od Consumer Reports. Špatně brzdí a rozptyluje řidiče
Přečtěte si také:

Tesla Model 3 to schytala od Consumer Reports. Špatně brzdí a rozptyluje řidiče

Nejlevnější Tesla Model Y Standard Range nabídne dojezd 370 km. Provedení Long Range by mělo zvládnout až 482 km. Zrychlení z nuly na 100 km/h bude v tomto případě necelých šest sekund a nejvyšší rychlost 209 km/h. Model s pohonem všech kol zvládne až 217 km/h a bude zhruba o sekundu rychlejší, na jedno nabití by měl zvládnout 451 km. Vrcholem pak je verze Performance, schopná akcelerace z nuly na 100 km/h za necelé čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti 241 km. Dojezd v tomto případě činí 450 km a cena je v přepočtu 1,3 milionu.

Tesla zároveň slibuje možnost pořídit si třetí řadu sedadel a spoustu místa v interiéru. Po sklopení zadních sedadel a připočtení předního zavazadelníku dostaneme celkový objem prostoru pro zavazadla 1900 litrů. Samozřejmě nemůže chybět obří dotykový displej nahrazující středový panel (má patnáct palců) a věci typu asistovaného řízení prezentovaného pod názvem Autopilot.

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Přečtěte si také:

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne

Tesla uvádí, že první dodání zákaznických automobilů ve verzích Performance, Long Range a Dual-Motor AWD je očekáváno na podzim příštího roku, výroba základního provedení by měla odstartovat začátkem roku 2021. Zájemci si mohou svůj vůz rezervovat už teď. Rezervační poplatek činí 2500 dolarů (necelých 60 tisíc).

Strategie představování „hotových“ aut a jejich velmi pozdní reálné uvádění na trh je pro Teslu typická. Zrovna v případě elektrických či elektrifikovaných aut však často stejně postupují i tradiční automobilky. Speciálně v případě Tesly Model Y by mohlo mít pozdní zahájení výroby pro automobilku docela vážné důsledky, protože Jaguar už v Americe nabízí I-Pace, Kia také na tamním trhu začíná prodávat elektrickou verzi nového Soulu, Audi bude mít příští rok v nabídce hned několik elektrických konkurentů, přidá se také Volkswagen, Mercedes-Benz EQC a další značky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?