Strojírenská fakulta univerzity ve švédském městě Lund se ve spojení se společností Elonroad pustí do elektrifikace místních komunikací. Pro začátek půjde o pouhý jeden kilometr hlavní silnice, do něhož technici zabudují 5 centimetrů vysokou a 30 centimetrů širokou kolejnici, která bude zásobovat energií speciálně upravený elektrický autobus značky Solaris.
Kolejnice má být rozdělena na zhruba metrové segmenty, které budou dodávat energii postupně jeden po druhém. Jinak řečeno, aktivní bude vždy ta metr dlouhá část kolejnice, se kterou je sběrač vozu v kontaktu, což má zaručit bezpečnost pro okolí. Komunikace mezi vozidlem a nabíjecí kolejnicí bude probíhat bezdrátově.
Projekt napájení za jízdy prostřednictvím elektrifikované kolejnice odstartuje v prvním čtvrtletí příštího roku a vyžádá si investice ve výši téměř 230 milionů korun. Doba zkušebního provozu a testování je stanovena na tři roky. Pro účely testování vznikl speciální elektrický autobus Solaris Trollino. V podstatě jde o trolejbus, který ale má sběrač umístěný pod podlahou.
Společnost Elonroad spatřuje největší výhodu napájení vozů přímo ze silnice v tom, že není potřeba velkých a především drahých trakčních baterií, což znamená výrazně nižší hmotnost a nižší pořizovací cenu takového dopravních prostředku. Odpadá také nutnost konvenčního nabíjení a časové prodlevy.