Audi důsledně rozšiřuje svou nabídku elektrifikovaných modelů – jen ve druhém pololetí 2019 debutuje pět výkonných automobilů s externě nabíjitelným hybridním pohonem. V Německu byl již zahájen prodej modelu A6 55 TFSI e quattro (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 2,1 – 1,9; kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 17,9 – 17,4; kombinované emise CO2 v g/km*: 47 – 43*), jehož hybridní soustava s celkovým nejvyšším výkonem 270 kW (367 k) umožňuje vynikající jízdní dynamiku.
Audi rozšiřuje své portfolio od střední až po luxusní třídu. Značka se čtyřmi kruhy bude nabízet externě nabíjitelné hybridní vozy v modelových řadách A7, A8, Q5 a Q7, ve všech případech s označením „TFSI e“. Nyní je na řadě A6 55 TFSI e quattro*. Stejně jako všechny externě nabíjitelné hybridní modely Audi vzájemně kombinuje dva velmi hospodárné pohony. Výsledkem je celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k). Zážehový čtyřválec 2.0 TFSI přispívá nejvyšším výkonem 185 kW (252 k). Elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW. Hybridní systém poskytuje maximální točivý moment 500 N.m již při 1250 1/min. V zádi vozidla uložená sada lithium-iontových akumulátorů pojme 14,1 kWh elektrické energie. Zavazadlový prostor je přesto dobře využitelný a má rovnou podlahu.
A6 55 TFSI e quattro* je sportovním a velmi hospodárným automobilem, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Pouze s elektrickým pohonem může jet rychlostí až 135 km/h. Podle metodiky WLTP je dojezd v elektrickém režimu až 53 kilometrů. Díky tomu se na tento model v Německu vztahuje jen poloviční daňová sazba pro služební vozy. Výkonný externě nabíjitelný hybridní model je jako jediná prémiová limuzína mezi přímými konkurenty vybavena pohonem všech kol quattro.
Pohon modelu Audi A6 55 TFSI e quattro* je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně. Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: „EV“ pro výhradně elektrickou jízdu, „Hybrid“ pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a „Hold“ pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.
V režimu „Hybrid“ zajišťuje maximální hospodárnost předvídavá provozní strategie, která využívá elektrický pohon, co nejvíce je to možné. Poháněcí soustava je v tomto režimu řízena tak, aby vůz mohl jet na posledním úseku před cílem pouze elektricky. Akumulátory jsou v případě potřeby s předstihem nabíjeny spalovacím motorem. Detailní plánování činnosti poháněcí soustavy po celé trase přebírá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu. I tento systém využívá velký počet informací, od navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.
Zákazníci mohou nabíjet Audi A6 55 TFSI e quattro* na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu „Mode 3“, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem se vybitá sada vysokonapěťových akumulátorů nabije za dvě a půl hodiny. Nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách přístup k více než 110 000 nabíjecím přípojkám v Evropě. Aplikace myAudi App disponuje plánovačem tras, v němž jsou zobrazovány nabíjecí stanice. Klienti mohou pomocí aplikace ovládat nabíjení akumulátorů a klimatizování interiéru již před odjezdem. Klimatizace spolupracuje s velmi hospodárným tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo, vyzařované komponenty elektrického pohonu.
Audi A6 55 TFSI e quattro* zaujme výrazně sportovním charakterem. Exteriér je zušlechtěn exteriérovým paketem S line, paketem černých ozdobných prvků, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a tmavě tónovanými skly oken. Dalšími charakteristickými prvky jsou světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónová automatická klimatizace, Audi virtual cockpit, sportovní podvozek, 19“ kola a červené brzdové třmeny. Limuzínu s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude možné v České republice začít objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019.