Konec automobilové ikony Dodge Viper byl avizován dlouho dopředu. Současný model totiž nevyhovuje novým americkým bezpečnostním normám. Například už není kam dát nové boční a hlavové airbagy. Přesto je ukončení výroby Viperu v detroitské továrně Conner Avenue smutná záležitost.
O nové generaci Viperu se navíc vůbec nemluví, takže tohle desetiválcové americké kladivo na čarodějnice s nejobjemnějším produkčním motorem na světě (má zdvihový objem 8,4 l) je poslední svého druhu. Dodge Viper přežil ekonomickou krizi a emisní normy. Ale zabily ho požadavky na bezpečnost.
Doporučujeme: Galerie: Americká policejní auta si získají respekt už svým vzhledem
Koncern FCA Fiat-Chrysler oznámil 12. července, že výroba Viperů končí, objednávky ale stejně automobilka nepřijímá už od října loňského roku. Nyní opustí halu poslední vyrobená auta a pak začne rozebírání a odvoz výrobní techniky. Továrna Conner Avenue bude definitivně uzavřena 31. srpna. Celkem bylo vyrobeno necelých 32 000 Viperů.
Továrna automobilky Dodge v Conner Avenue byla otevřena v roce 1966 jako výrobna zapalovacích svíček Champion. Dodge továrnu odkoupil v roce 1995 a přesunul sem výrobu Viperů, v roce 1997 se tu začal montovat Plymouth Prowler. V roce 2001 se do Conner Avenue přestěhovala i montáž motorů pro Viper. V roce 2010 se výroba na dlouho zastavila, ale pak přišel nový Viper a od roku 2012 se zase vyrábělo.