Další kolo nárazových testů Euro NCAP prověřilo hned šest modelů. Modely Land Rover Discovery, Audi Q5 a Toyota C-HR dostaly pětihvězdičkové hodnocení. Zbývající trojici složené z Fiatu 500, Fordu Ka+ a Citroënu C3 se už tak dobře nevedlo.
Doporučujeme: Video — 20 let vývoje bezpečnosti v jedné minutě. Nárazové testy Euro NCAP slaví výročí
Nejhůře dopadl Fiat 500, což není příliš velké překvapení, protože jde o hodně letitý model. V roce 2007 sice obdržel za ochranu dospělých osob příděl pěti hvězd, podle aktuální metodiky to ale celkově na více než tříhvězdičkové hodnocení nestačilo. Italská stylovka ztratila jak v případě ochrany dospělých (pouze 66 %), tak u ochrany dětí (49 %), chodců (53 %) a především v hodnocení bezpečnostních asistentů. V této disciplíně získala jen 27 %.
Podobně jako letitý Fiat si vedl i Ford Ka+, což je ale nové auto. Ve srovnání s Fiatem získal nepatrně více ve všech hodnocených disciplínách, ale celkové výsledky daleko zaostaly za tím, co nabízejí pětihvězdičková auta. Opět byla problémem nabídka asistenčních systémů, kde Ford dostal pouze 29 %. Dohromady obdržel model Ka+ tři hvězdy.
Doporučujeme: Ford Ka+ oficiálně dorazil na český trh. Je to indický nástupce modelu Fusion
Nový Citroën C3 se představil jako o poznání bezpečnější vůz, takže nakonec získal čtyřhvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých a dětí se tentokrát pohybuje za hranicí osmdesáti procent. Největší ztrátou byly opět asistenční systémy, kde tento Francouz dostal 58 %.
Jak by měly nárazové testy vypadat podle aktuálních pravidel Euro NCAP, to předvedla pětihvězdičková trojice Audi Q5, Land Rover Discovery a Toyota C-HR. Paradoxně nejvíce za ochranu dospělých osob získala nejmenší Toyota (95 %), děti z této trojice nejlépe ochrání Q5 (86 %) a k chodcům je nejpřívětivější opět Toyota. Ta také dostala nejvíce za asistenční systémy (78 %).
Videa z testů všech šesti modelů najdete níže, fotogalerii hledejte na konci článku.