DAF Components představila novou zadní nápravu a nové motory

1 nový názor
Autor: Redakce

Na veletrhu Busworld 2019 DAF Components představila novou, efektivní a tichou zadní nápravu včetně nového odpružení a nové motory Paccar splňující emisní normy Euro 3 a Euro 5, které mají maximální výkon při nízkých otáčkách a proti svým předchůdcům jsou úspornější.

Nová poháněná zadní náprava pro autokary a autobusy zvyšuje laťku prakticky ve všech oblastech: snížená spotřeba paliva díky sníženému vnitřnímu tření a rychlejšímu stálému převodu, nízká pohotovostní hmotnost, dlouhé servisní intervaly, maximální životnost a nejvyšší míra komfortu pro cestující, jakou společnost DAF Components dosud nabídla.

Stejně jako zcela nová řada motorů, i nová zadní náprava se stálým převodem 2,05 zapadá do filozofie downspeeding společnosti DAF Components - s maximálními výkony při bezkonkurenčně nízkých otáčkách, což znamená nižší potřebu paliva i hlučnost, a tedy i více pohodlí pro cestující.

Nová zadní náprava umožňuje snížit spotřebu paliva až o 2 % - částečně díky nově vyvinuté soustavě talířového kola a pastorku, která snižuje ztrátu energie způsobenou třením na naprosté minimum.

Nová náprava DAF Components je o 70 kg lehčí než jiné hnané nápravy pro autokary a autobusy.

Další výhodou je interval výměny oleje po 540 000 km, jenž přispívá k vyšší provozuschopnosti vozidla.

Nové motory řady Paccar Euro 3 a Euro 5 pro autokary a autobusy jsou až o 12 % hospodárnější než jejich předchůdci, přičemž vycházejí ze spolehlivých a efektivních pohonných jednotek Euro 6 uvedených na trh v roce 2017. Motory se vyznačují bezkonkurenční spotřebou paliva, dlouhými servisními intervaly a tichým provozem. Přitom dosahují vynikající výkon při nízkých otáčkách. Maximální hodnotu točivého momentu dosahují již při 900/min. Při běžné cestovní rychlosti tak motory pracují při otáčkách těsně nad 1000/min, což přispívá k lepšímu komfortu v interiéru vozidla.

Nový motor Euro 5 Paccar MX-11 je k dispozici ve dvou variantách s výkony 300 kW (408 k) a 330 kW (449 k) a točivým momentem 2100 N.m resp. 2300 N.m. Nové motory Euro 3 a Euro 5 Paccar MX-13 se nabízejí s výkony 315 kW (428 k) a točivým momentem 2300 N.m, 355 kW (483 k) a 2500 N.m, případně 390 kW (530 k) a 2600 N.m.

DAF si již celá desetiletí drží přední pozici na mezinárodním trhu s autobusy a autokary jako nezávislý partner dodávající pohonné soustavy výrobcům autokarů a autobusů. Společnost DAF Components nabízí kompletní řadu motorů splňujících emisní normy Euro 3, Euro 5 a Euro 6, přičemž některé se dodávají kompletně i se zadní hnanou nápravou. Všechna pohonná ústrojí DAF charakterizuje nízká spotřeba paliva, optimální spolehlivost a dlouhé servisní intervaly.

V nabídce DAF Components je i lehký podvozek rozvážkové řady DAF LF, který představuje ideální platformu pro stavbu kompaktních autobusů s 30 až 40 místy k sezení. DAF tento podvozek dodává s rozvory od 3,05 až do 6,70 m, nabídka motorů zahrnuje čtyřválec 4,5 l Paccar PX-5 a šestiválec 6,7 l Paccar PX-7. Oba plní normu Euro 6 a jejich výkony se pohybují od 112 kW (152 k) do 239 kW (320 k). Podvozek DAF LF představuje ideální základ pro výrobu celé řady vozidel - od kompaktních autobusů po luxusní VIP autokary.

Provozovatelé autobusů či autokarů osazených motory Paccar mohou využívat více než 1100 servisů DAF po celé Evropě i za jejími hranicemi, z nichž 200 je přímo označeno jako DAF Coach and Bus. Tato dealerství jsou rozmístěna podél hlavních tahů osobní přepravy a mají veškeré vybavení nutné k servisu specifických systémů autobusů a autokarů. Své služby poskytuje 24 hodin denně i DAF International Coach Service a dealeři DAF nabízejí smlouvy na opravy a údržbu zajišťující maximální jistotu před začátkem cesty.

libor (neregistrovaný)
Dobrý den, jak mohli na letošním veletrhu představit EURO 3, když už se nesmí prodávat ???
  • Našli jste v článku chybu?