Dacia Duster dostala zcela nový zážehový tříválcový motor 100 TCe, který nahrazuje dříve používaný čtyřválec SCe 115. Motor se vyrábí v rumunském městě Pitesti a přináší významnou úsporu paliva, alespoň podle homologačních údajů. Ve srovnání se čtyřválcem vykazuje o 18 % nižší spotřebu a emise CO2.
Dacia Duster 100 TCe bude k dostání ve všech čtyřech nabízených úrovních výbavy. Skladové vozy v základní výbavě Access startují na akčních 214 900 Kč (standardně 264 900 Kč), nejdražší Prestige vyjde na 321 900 Kč.
Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec je menší a lehčí než motor 1,6 SCe. Podobně jako konkurenční tříválce má sběrné potrubí částečně integrované do hlavy válců a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Na rozdíl třeba od Fordu, který se s moderním tříválcem prosadil jako první, ale konstruktéři Renaultu vsadili na nepřímé vstřikování paliva a pohon rozvodů řetězem.
Maximální výkon motoru činí 74 kW (100 k). Vrcholný točivý moment 160 Nm je k dispozici v rozsahu 2750–4000 ot/min. Přenos hnací síly na přední kola obstarává pětistupňová převodovka.
Nový tříválec lze nechat v továrně Dacia předělat na LPG, s nímž se počítalo už při vývoji. Verze LPG má oproti běžnému provedení o 10 Nm vyšší točivý moment a výrobce na ni poskytuje standardní záruku tři roky nebo 100 000 km podle toho, co nastane dříve.
Kromě nového tříválcového motoru lze Duster, který se v roce 2019 ve Francii stal nejprodávanějším vozem soukromé klientele, objednat se vznětovým čtyřválcem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a také se zážehovými jednotkami TCe 130 a TCe 150 se stejným počtem spalovacích komor.