Duster s novým tříválcem začíná na 215 tis. Kč. K mání je i LPG verze

14 nových názorů
Autor: Dacia
  • Dacia rozšířila nabídku motorizací pro SUV Duster o nový základní tříválec TCe 100 

  • Oproti předchůdci se spotřeba a emise snížily o 18 %

  • Ceny Dusteru 100 TCe startují na 214 900 Kč za základní výbavu Access

  • Na LPG provedení je poskytována standardní záruka 3 roky nebo 100 000 km

Dacia Duster dostala zcela nový zážehový tříválcový motor 100 TCe, který nahrazuje dříve používaný čtyřválec SCe 115. Motor se vyrábí v rumunském městě Pitesti a přináší významnou úsporu paliva, alespoň podle homologačních údajů. Ve srovnání se čtyřválcem vykazuje o 18 % nižší spotřebu a emise CO2.

Dacia Duster 100 TCe bude k dostání ve všech čtyřech nabízených úrovních výbavy. Skladové vozy v základní výbavě Access startují na akčních 214 900 Kč (standardně 264 900 Kč), nejdražší Prestige vyjde na 321 900 Kč.

 

Průběh výkonu a točivého momentu motoru TCe 100

Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec je menší a lehčí než motor 1,6 SCe. Podobně jako konkurenční tříválce má sběrné potrubí částečně integrované do hlavy válců a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Na rozdíl třeba od Fordu, který se s moderním tříválcem prosadil jako první, ale konstruktéři Renaultu vsadili na nepřímé vstřikování paliva a pohon rozvodů řetězem.

Maximální výkon motoru činí 74 kW (100 k). Vrcholný točivý moment 160 Nm je k dispozici v rozsahu 2750–4000 ot/min. Přenos hnací síly na přední kola obstarává pětistupňová převodovka.

Jak zrychluje nejrychlejší Dacia Duster v historii? A dokáže na tachometru ukázat 200 km/h?
Přečtěte si také:

Jak zrychluje nejrychlejší Dacia Duster v historii? A dokáže na tachometru ukázat 200 km/h?

Nový tříválec lze nechat v továrně Dacia předělat na LPG, s nímž se počítalo už při vývoji. Verze LPG má oproti běžnému provedení o 10 Nm vyšší točivý moment a výrobce na ni poskytuje standardní záruku tři roky nebo 100 000 km podle toho, co nastane dříve.

Kromě nového tříválcového motoru lze Duster, který se v roce 2019 ve Francii stal nejprodávanějším vozem soukromé klientele, objednat se vznětovým čtyřválcem Blue dCi 95 a Blue dCi 115 a také se zážehovými jednotkami TCe 130 a TCe 150 se stejným počtem spalovacích komor.

Pavel (neregistrovaný)
To je správná cesta, žádné elektro auta s předraženou baterií ale plyn! Představte si autobazar s jetým elektro autem za cenu 30tis ale baterka bude stát 300tis:-) To je přeci blbost, nikdo to nechce!
Kosma (neregistrovaný)
Je mě jedno kolik to žere chci svézt.A v týhle kraksně to se urcitě nebude možné ať má motor jaký chce.
PetrŠ (neregistrovaný)
Výrobce LPG systému je Landi Renzo (Itálie) - kvalitní systém, ale háklivý na kvalitu LPG. Chce to v ČR tantovat pouze Kralupol a pak jezdíš jako fík a za pusinku
Petr (neregistrovaný)
Pokud nemá ten motor 1.0 přídavný chladič oleje tak ten motor dlouho jezdit nebude!
Kerim (neregistrovaný)
...v dnešní době koronavirové pandemie je to výborné auto....okamžitě prodám svůj Jeep Grand Cherokee a du do PITESTI káry
Vencl (neregistrovaný)
Hlavně tříválec fakt nee..... To LPG je super, to by v současnou dobu v rámci nákladů nemělo chybu.
PetrŠ (neregistrovaný)
Nepropadej zbytečně panice, ten motor byl konstruován pro zástavbu LPG. Případné poruchy pokryje 3-5 letá záruka nebo 100tis km a ruku na srdce kolik těch kokurenčních aut např. natočí 200tis km bez problémů, moc jich nebude, proto příp. oprava po záruce Ti vykoupí úspora na palivu za celou dobu ježdění. A pokud nemáš v okolí čerpačku s kvalitním LPG, kup verzi bez přestavby a stříkni tam systém od poláka s větší nádrží a máš po starostech. Za tyhle prachy v nějaký střední výbavě je to v poměru CENA/UŽITNÁ HODNOTA autí, který neurazí a zaručeně potěší peněženku.
ondrik (neregistrovaný)
Nemáš tam blbě cenu? Za 215tis se opravdu nenabízí... pokud koukám do ceníku tak je tam 264900kč
Karel P. (neregistrovaný)
Než něco napíšeš, tak se prosím podívej na www.dacia.cz, z tama ti ocituji: Access TCe 74 kW/100 k S&S 214 900 Kč
kadel (neregistrovaný)
Ondríku Běž si hrát do uhláku a nevotravuj tady s tím dudlíkem, když neumíš číst tak nic nepiš.
  • Našli jste v článku chybu?