Prodeje čínských elektromobilů na evropském trhu zažívají v poslední době růst. Podíl těchto automobilů na nových registrací překročil za první polovinu letošního roku pět procent. Jeden z dvaceti elektromobilů nově registrovaných na evropském trhu tak pochází od čínské značky. Další čínští výrobci se navíc do Evropy chystají.
Přestože v Evropě dnes už působí poměrně hodně čínských značek, hlavními tahouny jsou značky dvě, a sice Polestar a MG. O Polestaru statistiky mluví jako o značce spadající pod Geely, Polestar ale chce být vnímán spíše jako švédská značka, přestože se v Číně jeho vozy vyrábějí. Prodejně se v prvním pololetí dařilo modelu Polestar 2, a to navzdory komplikacím způsobeným lockdowny, které přibrzdily produkci v Číně.
Značka MG může těžit ze skutečnosti, že je spoustou lidí vnímána pořád jako značka britská, ačkoliv dnes už spadá pod čínský koncern SAIC a také její modely se vyrábí v Číně. MG mimochodem svou expanzi nedávno podpořilo také vstupem na několik nových evropských trhů, včetně toho českého.
Podle společnosti Schmidt Automotive Research se v Evropě rovněž daří značce Aiways, která údajně eviduje na deset tisíc objednávek. Nemalá očekávání z pohledu prodaného počtu kusů vzbuzuje také značka Ora, za kterou stojí společnost Great Wall Motors a která by se měla brzy začít prodávat v dealerské síti Emil Frey.
Studie Schmidt Automotive Research řadí mezi čínské značky Polestar, SAIC/MG, Nio, XPeng, FAW, Aiways, JAC, DFSK a Cherry. Někteří čínští výrobci v Evropě úspěšně prodávají také auta se spalovacími motory. Například MG od letošního roku oficiálně dováží modely ZS a EHS také na český trh. Dá se očekávat, že podíl čínských aut na prodaných elektromobilech bude růst. Třeba nový hatchback MG4 dokáže nabídnout za výrazně nižší peníze lepší parametry než VW ID.3.