Jméno Brabham patří k legendám motoristického světa. Jack Brabham, který začal oficiálně závodit před 70 lety, zůstává dodnes jediným závodníkem, který vyhrál mistrovství světa vozů Formule 1 s monopostem vlastní konstrukce. Brabham byl totiž především konstruktér. A v této tradici chce pokračovat jeho syn David, který nyní vede společnost Brabham Automotive.
Ta při příležitosti 70. výročí od doby, kdy začal „Sir Jack“ závodit, představila okruhový speciál Brabham BT62. Je to auto, které se může směle měřit s výtvory jako například McLaren Senna GTR. Ačkoli vznikne jen 70 kusů tohoto speciálního vozu s cenovkou milion liber (asi 30 milionů korun) bez daně, má společnost Brabham Automotive dlouhodobé plány. Cílem je například startovat v závodě na 24h Le Mans s vlastním vozem.
Brabham BT62 kombinuje karbonový monokok a karbonovou karoserii s motorem umístěným podélně uprostřed. Atmosférický vidlicový osmiválec 5,4 l produkuje velice slušných 522 kW (710 k) a 667 Nm. Na zadní kola přenáší výkon šestistupňová závodní sekvenční převodovka.
Doporučujeme: Tohle Porsche je rychlejší než formule 1. Jak to? Stačí nedodržovat pravidla
Vůz váží jen 972 kg a protože výrobce uvádí, že díky propracované a nastavitelné aerodynamice může generovat přítlak až 1200 kg, teoreticky by tak mohl jezdit hlavou dolů. O zpomalení se starají karbonové brzdy odvozené od těch používaných v F1. Údaje o zrychlení nebo nejvyšší rychlosti se neuvádí, nečekejte ani hodnotu normované spotřeby, protože tohle auto na silnice nesmí.
Prvních 35 vyrobených aut bude vyhotoveno v barvách monopostů F1, se kterými tým Jacka Brabhama vyhrával závody. Celkem tým Brabham získal v letech 1962 až 1992 v 394 závodech F1 právě 35 vítězství, 120 podiových umístění (více než 30% úspěšnost), dva tituly mezi jezdci a čtyři v hodnocení konstruktérů.