BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7

1 nový názor
Autor: Redakce
  • BMW X3 třetí generace má po premiéře 

  • Mnichovské SUV zhublo až o 55 kg

  • Rozvor náprav narostl o pět centimetrů 

  • Na úvod jsou připraveny motory xDrive20d, xDrive30d a X3 M40i

BMW oficiálně představilo třetí generaci crossoveru X3. Novinka naváže na více než 1,5 milionu exemplářů prodaných od roku 2003, kdy se v nabídce značky objevila X3 poprvé. Designově ani rozměrově se revoluce nekoná. Nastupující provedení má být ale lehčí, jízdně jistější, rychlejší a samozřejmě také úspornější.

Doporučujeme: BMW X3 se dočká odlehčené platformy a sportovních verzi M40i i X3 M

Základní rozměry zůstaly v podstatě stejné. Jedinou výraznější změnou je protažení rozvoru náprav o pět centimetrů na konečnou hodnotu 2864 mm. BMW zachovalo základní a podle prodejních čísel evidentně oblíbené tvary karoserie. Lehce pozměněné proporce ale přinesly v kombinaci s dalšími úpravami ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Také nová X3 pracuje se stále hnanou zadní nápravou, ke které za pomoci mezinápravové spojky připojuje přední kola. BMW má připravené rovněž základní provedení sDrive20i využívající pouze pohon zadních nápravy, to se ale v Evropě prodávat nebude. U nás dostanete každou X3 se systémem xDrive a osmistupňovým automatem. Systém xDrive ovšem prošel určitou modernizací. Pozměněna byla rozvodovka a zadní diferenciál je lehčí. Technici zároveň naladili pohon všech kol tak, aby se choval víc jako zadokolka.

Stejně jako u jiných modelů z poslední doby si také u nové X3 budete moci vybrat několik variant. K dispozici je xLine, Luxury Line a provedení M Sport. Podle vaší volby se budou lišit detaily na karoserii i v interiéru. Samostatnou kapitolou je pak model M40i s podpisem divize M Performance.

Doporučujeme: BMW 6 Gran Turismo oficiálně — Nástupce 5 GT je hezčí, delší a nemá dvojité páté dveře

Na úvod BMW připravilo nabídku motorů zahrnující vznětový čtyřválec xDrive20d (140 kW/190 k), šestiválec xDrive30d (195 kW/265 k) a vrcholem bude sportovní verze M40i. Do řady X3 se tak vůbec poprvé dostává skutečně sportovní varianta. O pohon se stará zážehový přeplňovaný šestiválec disponující parametry 265 kW (360 k) a 500 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je minulostí během 4,8 s. Později dorazí ještě zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW/252 k) a základní xDrive20i (135 kW/184 k).

x3_12 Tak rychlou X3 jako nové M40i jste si ještě nikdy pořídit nemohli. Zrychlení z nuly na 100 km/h se odehraje za 4,8 s
x3_06 Zavazadelník nabízí základní objem 550 litrů. Po sklopení zadních opěradel se dostanete na hodnotu 1600 litrů

Zajímavé jízdní vlastnosti mají být dány především ideálním rozložením hmotnosti, ale zároveň také jejím snížením. Podle konkrétní verze došlo mezigeneračně k poklesu až o 55 kg. Zájemci si budou moci pořídit například také aktivní tlumiče, nechybí možnost volby jízdních režimů ani pořádná kola. Ta nejmenší mají velikost 18 palců, příplatkové maximum činí 21 palců.

Doporučujeme: Test BMW 750Ld xDrive: Šestiválcový diesel na čtvrtou

Samozřejmostí je i řada asistenčních systémů a technologických vychytávek. BMW X3 si bude te moci pořídit například s inteligentním klíčkem opatřeným displejem. Přes něj lze sledovat třeba stav paliva nebo to, zda máte zavřená okna. Možnosti v oblasti konektivity jdou ovšem ještě mnohem dále. Novou X3 budete moci například ovládat hlasem přímo z vašeho domova.

Jakkoliv je tisková zpráva poměrně obsáhlá, termín uvedení na trh nového BMW X3 nezmiňuje. Jistý je pouze fakt, že se tohle auto veřejnosti poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu.

Další informace najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Richard (neregistrovaný)
BMW vypadá krásně, cožpak o to, ale co ta cena opravy, to už bude horší, a jako že se tam hodně rychle určitě něco rozbije, když jsou tyto auta plné elektroniky. Já mám doma také BMW, ale z roku 2002 a tam je elektroniky málo, takže si zvládnu hodně věcí opravit sám. Nemám ani žádný klíč s displejem, to mi také přijde jako zbytečnost. Měl jsem obyčejný ošoupaný klíč, tak jsem si na něj akorát objednal nový obal z https://www.auto-klic24.cz/ , aby klíč vypadal trošku líp.
  • Našli jste v článku chybu?