BMW oficiálně představilo třetí generaci crossoveru X3. Novinka naváže na více než 1,5 milionu exemplářů prodaných od roku 2003, kdy se v nabídce značky objevila X3 poprvé. Designově ani rozměrově se revoluce nekoná. Nastupující provedení má být ale lehčí, jízdně jistější, rychlejší a samozřejmě také úspornější.
Doporučujeme: BMW X3 se dočká odlehčené platformy a sportovních verzi M40i i X3 M
Základní rozměry zůstaly v podstatě stejné. Jedinou výraznější změnou je protažení rozvoru náprav o pět centimetrů na konečnou hodnotu 2864 mm. BMW zachovalo základní a podle prodejních čísel evidentně oblíbené tvary karoserie. Lehce pozměněné proporce ale přinesly v kombinaci s dalšími úpravami ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Také nová X3 pracuje se stále hnanou zadní nápravou, ke které za pomoci mezinápravové spojky připojuje přední kola. BMW má připravené rovněž základní provedení sDrive20i využívající pouze pohon zadních nápravy, to se ale v Evropě prodávat nebude. U nás dostanete každou X3 se systémem xDrive a osmistupňovým automatem. Systém xDrive ovšem prošel určitou modernizací. Pozměněna byla rozvodovka a zadní diferenciál je lehčí. Technici zároveň naladili pohon všech kol tak, aby se choval víc jako zadokolka.
Stejně jako u jiných modelů z poslední doby si také u nové X3 budete moci vybrat několik variant. K dispozici je xLine, Luxury Line a provedení M Sport. Podle vaší volby se budou lišit detaily na karoserii i v interiéru. Samostatnou kapitolou je pak model M40i s podpisem divize M Performance.
Doporučujeme: BMW 6 Gran Turismo oficiálně — Nástupce 5 GT je hezčí, delší a nemá dvojité páté dveře
Na úvod BMW připravilo nabídku motorů zahrnující vznětový čtyřválec xDrive20d (140 kW/190 k), šestiválec xDrive30d (195 kW/265 k) a vrcholem bude sportovní verze M40i. Do řady X3 se tak vůbec poprvé dostává skutečně sportovní varianta. O pohon se stará zážehový přeplňovaný šestiválec disponující parametry 265 kW (360 k) a 500 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je minulostí během 4,8 s. Později dorazí ještě zážehový čtyřválec xDrive30i (185 kW/252 k) a základní xDrive20i (135 kW/184 k).
Zajímavé jízdní vlastnosti mají být dány především ideálním rozložením hmotnosti, ale zároveň také jejím snížením. Podle konkrétní verze došlo mezigeneračně k poklesu až o 55 kg. Zájemci si budou moci pořídit například také aktivní tlumiče, nechybí možnost volby jízdních režimů ani pořádná kola. Ta nejmenší mají velikost 18 palců, příplatkové maximum činí 21 palců.
Doporučujeme: Test BMW 750Ld xDrive: Šestiválcový diesel na čtvrtou
Samozřejmostí je i řada asistenčních systémů a technologických vychytávek. BMW X3 si bude te moci pořídit například s inteligentním klíčkem opatřeným displejem. Přes něj lze sledovat třeba stav paliva nebo to, zda máte zavřená okna. Možnosti v oblasti konektivity jdou ovšem ještě mnohem dále. Novou X3 budete moci například ovládat hlasem přímo z vašeho domova.
Jakkoliv je tisková zpráva poměrně obsáhlá, termín uvedení na trh nového BMW X3 nezmiňuje. Jistý je pouze fakt, že se tohle auto veřejnosti poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu.
Další informace najdete v tiskové zprávě: