BMW X3 se dočká odlehčené platformy a sportovních verzi M40i i X3 M

04.05.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW X3 dostane odlehčenou karbonovou platformu CLAR

  • Připravuje se i ostrá verze X3 M s motorem z M3/M4

  • Časem bude i hybrid a plug-in hybrid

  • Základní verze nebude s pohonem všech kol

Brzy se dočkáme představení nové generace SUV BMW X3. Automobilka již tradičně ukáže X3 nejprve na klientské akci a až pak na nějakém významnějším světovém autosalonu. Podle všeho ji poprvé uvidíme v září ve Frankfurtu. Nicméně nad účastí BMW na tomto autosalonu se pořád vznáší otazník. Mini tam třeba bude chybět úplně.

Z dřívějška už víme, že nová generace BMW X3 přejde na moderní platformu CLAR, která využívá ve větší míře karbonové výztuhy. To podle BMW snižuje hmotnost, ale také zvyšuje pevnost a bezpečnost. Velikostí bude BMW X3 připomínat první generaci BMW X5 (délka 4,67 m, šířka 1,9 m).

Doporučujeme: Souboj nejrychlejších dieselů na trhu: BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7

Ohledně motorů se nedají očekávat žádné experimenty. BMW sice ještě skladbu pohonných jednotek nepotvrdilo, ale můžeme předpokládat, že nejčastější bude dvoulitrový diesel v několika stupních naladění a také dvoulitrový turbobenzin. Na vrcholu by měl stát vznětový řadový šestiválec M40d. Počítá se ale i s benzinovým šestiválcem M40i a časem přijde dokonce i „sportovní“ verze X3 M s motorem odvozeným od BMW M3.

Počítá se samozřejmě také s elektrifikovanou verzí. V případě X3 půjde o dva různé hybridy. Jeden se bude spoléhat na elektrickou asistenci spalovacímu motoru (mild-hybrid), druhý bude plug-in hybrid se schopností ujet zhruba 50 km jen na elektřinu. Zajímavé je, že některé trhy dostanou i základní vstupní verzi bez pohonu všech kol.

BMW chce z X3 udělat dynamičtější model a změnilo nastavení pohonu všech kol tak, aby preferoval zadní nápravu a auto bylo agilnější. Na první oficiální upoutávce z testování u polárního kruhu můžeme vidět, že na beznadějnou nedotáčivost asi nová X3 trpět nebude.

Vývoj vozu je prakticky hotový, nyní se již jen ladí podvozek a drobnosti. Automobilka také zveřejnila několik oficiálních fotografií zamaskovaných prototypů:

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?