Minulý rok přinesl nebývalé množství faceliftů a také poměrně hodně zpráv o tom, jaká která automobilka přestane vyrábět ten který model. Důvodem byly nové emisní předpisy, jenže jak se zdá, alespoň v některých případech šlo pouze o dočasná opatření. Jedním takovým bylo i osmiválcové BMW M550i xDrive. Také to sice loni skončilo, ale teď se vrací zpět. Aktuálně využívá nový osmiválec a nabízí ještě vyšší výkon než dříve.
Upravené BMW M550i xDrive teď disponuje výkonem 390 kW (530 k). Pro srovnání, starší provedení také využívalo přeplňovaný osmiválec, ten ovšem nabízel „pouze“ 340 kW (462 k). Jak se změnila akcelerace, to zatím BMW neprozradilo. Původní M550i xDrive měla oficiálně zvládnout sprint na 100 km/h za 3,9 s. V našem testu jsme naměřili 4,3 s:
Aby byla zachována evropská ekologická rovnováha, není osmiválcový sedan jedinou novinkou. Spolu s ním přichází do prodeje také plug-in hybridní BMW 530e ve variantě s pohonem všech kol xDrive. Oba nové modely týkající se řady pět začne automobilka vyrábět během léta.
Tím ale výčet změnu u BMW nekončí. V létě bude rozšířena nabídka pro novou Z4 o variantu 20i vybavenou manuální převodovkou. M4 Coupé/Cabriolet se začne prodávat výhradně v ostřejší variantě Competition a třeba X2 dostane do standardní výbavy diodová světla. BMW rovněž během léta spustí prodej systému Drive Recorder. Ten bude dostupný pro řadu 3, 7 a 8, respektive pro X5 a X7. Řidič dostane díky této novince možnost využít kamery asistenčních systémů k nahrávání videí ze svých jízd. V případě nehody pak systém automaticky vytvoří video zachycující dvacet sekund před a dvacet sekund po nehodě.