BMW M3 představuje ikonu sportovních automobilů, takže se nelze divit tomu, že plánovaný příchod zbrusu nové generace už teď přitahuje značnou pozornost. Automobilka nejnovější provedené svého slavného modelu představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Těšit se máme jak na vyšší výkon, tak na pohon všech kol.
S informacemi přišel britských Autoexpress, přičemž právě pohon všech kol může být vnímán poněkud kontroverzně. BMW M3 totiž nikdy ve své historii čtyřkolkou nebylo. Tento krok ale souvisí s tím, že zákazníci mají výkonná auta vybavená systémem 4x4 rádi. Navíc, jak ukázal model M5 současné generace, čtyřkolka rozhodně nemusí být na škodu. Tím spíš, když máte jako řidiči pořád možnost zcela odpojit pohon přední nápravy. U M3 bude systém pracovat stejně, což je dobrá zpráva. BMW M5 totiž i v režimu pohonu obou náprav umí být velmi zábavné.
Podle informací kolegů z Autoexpressu budou k dispozici dvě výkonové varianty. Obě dostanou řadový dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, kdy slabší provedení nabídne 358 kW (487 k), zatímco silnější verze bude mít pod kapotou dokonce 380 kW (517 k). BMW tak následuje konkurenci v podobě Mercedesu-AMG třídy C 63 S nebo Alfy Romeo Giulia QV. Oba zmínění soupeři nabízeli více výkonu než zatím poslední vydání M3, které i v posílené verzi Competition mělo „pouze“ 331 kW (450 k). Díky přítomnosti nové platformy CLAR má být chystaná novinka také obratnější.
Co se designu týká, tam žádnou revoluci čekat nemůžeme. BMW velmi pravděpodobně opět vsadí na tradiční dvojité koncovky výfuku a nejnutnější úpravy aerodynamiky, jinak zůstane vzhled vozu blízký běžným variantám současné řady 3. Na další podrobnosti si ale musíme ještě chvíli počkat.