BMW M3 nové generace se představí na podzim. Bude to čtyřkolka s výkonem přes 500 koní

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Na podzimním autosalonu ve Frankfurtu se kromě jiných novinek představí také nová generace BMW M3

  • Šestiválcový přeplňovaný motor zůstane, vůz ale vůbec poprvé v historii dostane pohon všech kol 

  • K dispozici budou dvě výkonové varianty, kdy ta silnější nabídne více než 500 koní

BMW M3 představuje ikonu sportovních automobilů, takže se nelze divit tomu, že plánovaný příchod zbrusu nové generace už teď přitahuje značnou pozornost. Automobilka nejnovější provedené svého slavného modelu představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Těšit se máme jak na vyšší výkon, tak na pohon všech kol.

S informacemi přišel britských Autoexpress, přičemž právě pohon všech kol může být vnímán poněkud kontroverzně. BMW M3 totiž nikdy ve své historii čtyřkolkou nebylo. Tento krok ale souvisí s tím, že zákazníci mají výkonná auta vybavená systémem 4x4 rádi. Navíc, jak ukázal model M5 současné generace, čtyřkolka rozhodně nemusí být na škodu. Tím spíš, když máte jako řidiči pořád možnost zcela odpojit pohon přední nápravy. U M3 bude systém pracovat stejně, což je dobrá zpráva. BMW M5 totiž i v režimu pohonu obou náprav umí být velmi zábavné.

Test na pondělí: Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé
Přečtěte si také:

Test na pondělí: Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Podle informací kolegů z Autoexpressu budou k dispozici dvě výkonové varianty. Obě dostanou řadový dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, kdy slabší provedení nabídne 358 kW (487 k), zatímco silnější verze bude mít pod kapotou dokonce 380 kW (517 k). BMW tak následuje konkurenci v podobě Mercedesu-AMG třídy C 63 S nebo Alfy Romeo Giulia QV. Oba zmínění soupeři nabízeli více výkonu než zatím poslední vydání M3, které i v posílené verzi Competition mělo „pouze“ 331 kW (450 k). Díky přítomnosti nové platformy CLAR má být chystaná novinka také obratnější.

Co se designu týká, tam žádnou revoluci čekat nemůžeme. BMW velmi pravděpodobně opět vsadí na tradiční dvojité koncovky výfuku a nejnutnější úpravy aerodynamiky, jinak zůstane vzhled vozu blízký běžným variantám současné řady 3. Na další podrobnosti si ale musíme ještě chvíli počkat.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?