BMW představuje na autosalonu v Pekingu svou vizi běžného SUV blízké budoucnosti, které využívá k pohonu pouze elektřinu. BMW brzy také představí flexibilní platformy, které dovolí zástavbu jak pohonu předních či zadních kol, tak i pohonu všech kol. Díky tomu bude možné vybavit modely různými systémy pohonu, podle přání lze do jakéhokoliv modelu instalovat spalovací motor, plug-in hybridní systém nebo čistě elektrický pohon.
Mezi hlavní novinky konceptu elektrického SUV iX3 patří systém pohonu BMW eDrive, který seskupuje elektromotor, převodovku a řídící elektroniku do jedné samostatné jednotky. K tomu se přidávají i nové akumulátory. Výsledkem je relativně kompaktní pohon s nízkou hmotností a menšími prostorovými nároky. Koncept zároveň slouží jako pokusná platforma pro optimalizaci výrobních a logistických procesů sériové výroby elektromobilů, aby už nebyla ztrátová.
Doporučujeme: Alpina představuje XD3 se čtyřikrát přeplňovaným dieselem
Ke cti BMW budiž přičteno, že když už mluví o emisích, mluví o nich jako o emisích lokálních. Na rozdíl od jiných značek, které trochu zapomínají na to, že elektromobil má svůj výfuk v komíně uhelné elektrárny. BMW iX3 využívá již pátou generaci elektromotoru a má výkon 200 kW (272 k). Li-ion akumulátor o kapacitě 70 kWh vystačí na dojezd dle normy WLTP přes 400 km. BMW také poprvé použilo novou generaci akumulátorů, které jsou schopné zvládat vysoký výkon rychlonabíječky až 150 kW. Baterie se tak může nabít už za 30 minut.
I když vypadá koncept BMW iX3 poměrně sériově a připravený pro výrobu, je to stále jen koncept. První se na trh dostane totiž elektrický sedan označovaný jako BMW iNEXT, což bude konkurence pro Teslu Model 3 a Model S a podobně koncipované vozy tradičních značek. Ten dorazí do prodeje v roce 2021, takže elektrické SUV přijde až po něm.