BMW v poslední době jede především na elektrické vlně, přičemž jen letos představí hned několik elektrifikovaných modelů. To ale neznamená, že by se mnichovský výrobce hodlal vzdát pohonných jednotek spalujících fosilní paliva. Bavorská automobilka si je velmi dobře vědoma, že přechod na elektromobily se neuskuteční „přes noc“. Spalovací motory proto vyrábět až do roku 2050. Alespoň to tvrdí šéf výzkumu a vývoje Klaus Froehlich, který se takt vyjádřil v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Froehlich uvedl, že minimálně dalších 20 let z nabídky nezmizí čtyř a šestiválcové turbodiesely. Zážehové motory údajně mají dokonce dalších 10 let navíc. Změny ale samozřejmě nastanou. A nebudou úplně zanedbatelné.
Do roku 2023 by se měl rozloučit velkoobjemový motor V12, který pohání vrcholné provedení řady 7. Ročně se jich totiž vyrobí pouze několik tisíc kusů ročně. Optimalizace pro stále přísnější ekologické normy by tudíž BMW stála obrovské množství finančních prostředků. Zkrátka a dobře se jeho další vývoj nezaplatí. Froehlich uvedl, že motor V12 by mohl skončit už v roce 2023.
Jistotu ukončení produkce má pak také čtyřikrát přeplňovaný vznětový šestiválec z modelů označovaných M50d. Jak jsme psali nedávno, ten skončí už letos. Problém Froehlich vidí také u dvakrát přeplňovaného 4,4litorvého osmiválce. S jistotou skončí rovněž tříválcový diesel o objemu 1,5 litru.