Na konci roku 2017 čelilo v Německu BMW nařčení nátlakové environmentalistické organizace Deutsche Umwelthilfe, že model 320d EfficientDynamics překračuje dovolené limity emisí oxidů dusíku (NOx). Podobná obvinění se objevila už v roce 2015 po propuknutí emisního skandálu u značky Volkswagen.
Nyní ale německé úřady vydaly oficiální stanovisko, že po všech testech v laboratoři i při zkouškách v reálném provozu nepřekračuje naftový čtyřválec v BMW 320d zákonem stanovené limity. Testy se zaměřují především na to, jestli se auto během laboratorních zkoušek nechová jinak než v provozu.
Doporučujeme: Změřili jsme čtyřikrát přeplňovaný diesel. Jak dopadlo BMW 750Ld na brzdě?
Německý úřad KBA, který mimo jiné dohlíží na dodržování emisních norem, dokonce označil metodiku environmentální organizace Deutsche Umwelthilfe za úmyslně zmanipulovanou v neprospěch automobilů. Aby totiž testované vozy BMW překročily stanovené limity, musejí být provozovány mimo obvyklý jízdní režim, tedy především pod extrémním zatížením.
Automobilka BMW neustále opakuje, že žádný zakázaný software, který by poznal měření emisí v laboratoři, ve svých autech nepoužívá. Zatímco německé úřady automobilku BMW očistily, vyšetřování Evropskou komisí stále pokračuje.