Autosalon Paříž 2018: Vystavené koncepty potvrzují, že budoucnost je elektrická

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Tak jako na každém velkém autosalonu i v Paříži je k vidění řada konceptů

  • Podle vystavených studií se zdá, že nástup elektromotorů je hotová věc...

  • ...a teď už se jen řeší, jak velkou roli bude v budoucnu hrát řidič 

Tak jako každý velký autosalon, i ten aktuální pařížský můžeme do určité míry vnímat jako náznak toho, co nás v budoucnosti čeká. Konceptů je zde vystaveno hned několik a přestože se jednotlivé studie vzájemně dost výrazně liší, jednu věc mají společnou. Každá z nich počítá s elektrickým pohonem. Dokonce to vypadá, že už i hybridy jsou na ústupu.

GAC Enverge

Čínská společnost GAC Motor přivezla do Paříže nové SUV GS5, ale také Evropě představila koncept Enverge. Ten se poprvé světu ukázal začátkem roku v Detroitu. Opět jde o crossover, ovšem s čistě elektrickým pohonem. Počítá s kapacitou akumulátorů 71 kWh, což by mělo stačit k ujetí 540 km.

GAC Enverge_1 GAC Enverge_2

Mercedes-Benz Silver Arrow EQ

Sliver Arrow EQ je studie, která si bere inspiraci z rekordních Mercedesů třicátých let a jejich odkaz kombinuje (jak jinak než) s elektrickým pohonem. Celý systém dává dohromady 750 koní a dojezd údajně dosahuje 400 km. Mimochodem, ta obrovská kola mají vpředu velikost 24 a vzadu dokonce 26 palců.

Mercedes Silver Arrow_2 Mercedes Silver Arrow_1

Peugeot e-Legend

Jedno z nejhezčích aut na autosalonu představil Peugeot. Koncept odkazuje na model 504. I když je zde použit retro design, pohon je opět elektrický. Dva elektromotry u každé nápravy vyprodukují dohromady 340 kW (462 k). To stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za čtyři sekundy, nejvyšší rychlost je 220 km/h. Peugeot dopředu avizoval, že s výrobou nepočítá. A to je podle našeho názoru škoda.

Peugeot e-Legend_2 Peugeot e-Legend_1

Renault EZ-Ultimo

Automobilka Renault si už delší dobu na svých studiích pohrává s myšlenkou úplné eliminace řidiče. Možná si vzpomenete, že podobně divoký koncept byl k vidění i letos v Ženevě, nedávno v Hannoveru bylo představeno autonomní užitkové vozidlo a v Paříži je prezentován koncept EZ-Ultimo. Hlavní roli zde hraje prémiový interiér a možnost objednat si vůz nejen jako taxi, ale také na okružní jízdu během turistické cesty. Možný je i pravidelný denní odvoz.

Renault EZ Ultimo_1 Renault EZ Ultimo_2

Smart forease

Automobilka Smart připomíná na autosalonu v Paříži své dvacáté výročí. Studie forease odkazuje na starší koncepty Crossblade a Forspeed. Samozřejmě jde o elektromobil. Smart totiž do budoucna bude prodávat výhradně elektrická auta. Dnes už tak činí v Americe, v Evropě zmizí spalovací Smarty z nabídky do dvou let.

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS vám asi blíže představovat nemusíme, protože toho o něm bylo na českém internetu napsáno už opravdu hodně. V našem výčtu pařížských konceptů je ale potřeba tohle auto připomenout, protože jako jedna z mála studií nemá čistě elektrický pohon, ale je to hybrid. I když my bychom byli radši, kdyby si pod kapotu našel cestu klasický přeplňovaný dvoulitr třeba z Pola GTI.

Skoda Vision RS_1 Skoda Vision RS_2

Zbyšek Lemák (neregistrovaný)
Ostatní automobilky mají ohodně našlápnutější technologii elektrizace automobilů, než tomu je u Škody, ta je nepopiratelně pozadu, ačkoliv byla schopná předhodit na výstavu Vision RS. Nasazení do provozu bude o dost pomalejší, než je představení jejich koncepce, není tak?
Jaromír C. (neregistrovaný)
Myslím si, že vedení Škody je trochu pomalejší než se zdálo a nebude to tak horké s tím nasazením Visiona do provozu po našich silnicích.
Sam (neregistrovaný)
Kdy ta budoucnost u nás nastane? Od kterého roku si budew moci důchodce koupit elektroauto?
  • Našli jste v článku chybu?