Čínský obr BYD vstoupil na český trh se třemi modely a s velkými plány

03.04.2025
přidejte názor

Čínská automobilka BYD, která se stala synonymem pro elektromobilitu a inovace, oficiálně vstoupila 1. dubna 2025 na český trh. BYD je dnes jednou z největších automobilových značek na světě, s více než 4,25 milionu prodaných vozů za loňský rok a tržbami přesahujícími 107 miliard dolarů. V Česku plánuje otevřít až 30 prodejen, přičemž první showroom vznikne v Praze 9 ve spolupráci s partnerem Louda Auto.

Mezi modely, které budou dostupné českým zákazníkům, patří SUV Sealion 7, sedan Seal a plug-in hybrid Seal U DM-i. BYD nabízí také inovativní prvky, jako jsou nejmodernější architektury pohonu nebo LFP Blade baterie s osmiletou zárukou. 

Tímto vstupem BYD přináší na český trh nové možnosti zejména pro fanoušky elektromobility a přispívá k rozvoji udržitelné dopravy.

BYD SEAL na oficiálním videu

Zdroj: Youtube.com

BYD Company Limited byla založena v listopadu 1994 jako high-tech společnost zaměřená na technologické inovace pro udržitelný rozvoj. Za tři desetiletí vyrostla z 20 zaměstnanců na přibližně milion lidí, s více než 30 průmyslovými parky a 40 pobočkami po celém světě.

400 km dobije za pět minut

O technické úrovni společnosti hovoří jejich nově představená Super e-Platform. Nabízí extrémně rychlé nabíjení, nový motor s až 30 000 otáčkami za minutu a čipy pro řízení výkonu na bázi karbidu křemíku (SiC). 

Další čínský elektromobil míří do Evropy. Zaujme designem i parametry, levný ale není
Přečtěte si také:

Další čínský elektromobil míří do Evropy. Zaujme designem i parametry, levný ale není

Platforma zvládá nabíjecí výkon až 1 megawatt a dosahuje neuvěřitelné rychlosti 2 km dojezdu za sekundu. Na 400 km tak dobijete za pouhých 5 minut, což znamená aktuálně nejrychleji mezi sériově vyráběnými elektromobily.

Po představení automobilky jsme měli možnost se s vozy krátce svézt. Využili jsme možnost dvou vozů, PHEV modelu SEAL U DM-i a elektrického sedanu SEAL. 

Autor: BYD

Kodiaq má nového soupeře

U modelu PHEV SEAL U DM-i se výrobce chlubí  LFP BYD Blade baterií o kapacitě 18,2, resp. 26,6 kWh. Ve spojení s turbomotorem o objemu 1.5 litru nabízí kombinovaný výkon 160, resp. 238 kW a dojezd až 1100 km. Se základní cenou 970 tisíc Kč nabízí komfort SUV segmentu C a s délkou 4775 mm bude konkurentem například pro Kodiaq. 

Zajímavostí je, že vůz může fungovat jako elektromobil i paralelní nebo sériový hybrid. Že je nejvýkonnější verze vybavena pohonem všech kol, to asi není překvapení, ale že nižší specifikace mají pohon kol zadních, to překvapí. 

Autor: BYD

Interiér po krátkém seznámení nabízí vše, co moderní auto nabízí. Auto je velmi tiché, spalovací motor při své práci není prakticky slyšet. Model nabízí velmi měkké odpružení a typicky čínské provedení provedení interiéru. 

Výbavově je velmi bohatý včetně obří prosklené střechy, odvětrávaných sedadel, ale například kratšími sedáky nebo horší kvalitou provedení displejů svůj původ nezapře. Prostoru je samozřejmě více než dost. 

Autor: BYD

Elektrický SEAL

Druhým vozem na krátké svezení byl model SEAL. Sedan se nabízí ve dvou výbavách, obě s kapacitou baterie 82,5 kWh. Elektrický dojezd je až 570 km na jedno nabití s maximální rychlostí nabíjení 150 kW. 

Výbava Design má pohon zadních kol, Excellence pak pohon všech kol. Deficitem výkonu určitě trpět nebudete, zadokolka umí 230 kW a zrychlí na stovku za 5,9 vteřiny, zatímco čtyřkolka má 390 kW a na stovku vás donese už 3,8 vteřiny. 

Autor: BYD

I tady je interiér poměrně netypický, i tady je možnost překlopit obří tablet z horizontální na vertikální orientaci. I tady je obří panoramatická střecha. Sedí se poměrně nízko, řízení je příjemné a i základní verze Design má výkonu dostatek. 

Díky nižší stavbě působí vůz jistějším dojmem i s poměrně měkkými tlumiči. Příležitostí jej nějak více otestovat nebylo, přeci jen krátká jízda po Praze odhalí jen docela málo. Více se dozvíte v tradičním týdenním testu.

Zdroj: autorský text

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?