porovnával vlastnosti deseti různých typů zimních pneumatik o rozměru 225/45 R 18: Continental WinterContact TS 850 P, Cooper Weather-Master SA2+, Dunlop SP Winter Sport 5, Fulda Kristall Control HP2, Hankook Winter i’cept evo2, Kumho WinterCraft WP71, Michelin Pilot Alpin PA4, Nokian WR A4, Pirelli Winter Sottozero 3 a Semperit Speed-Grip 3.
Vítěze testu určila matematika – v silné konkurenci se prosadil díky vyrovnanému výkonu ve všech disciplínách. Přes mírný deficit bočního vedení předvedly Continentaly vyrovnaný výkon na sněhu, byly výrazně bezpečné za mokra a přesvědčivé i sportovní na suchém asfaltu. Drobné zakolísání se objevilo pouze v příčném akvaplaninku. Technici magazínu auto motor und sport jim proto jako jediným v testu udělili hodnocení „Obzvlášť doporučujeme“. Ve slovním shrnutí testu renomovaný magazín chválou také neštětřil: „Continentaly jsou ve výsledku vzorným reprezentantem plášťů šitých na míru pro soudobou středoevropskou zimu, s častým střídáním mokré a suché silnice. Na rozdíl od konzervativních sněžných specialistů si s rozmary počasí dokážou skutečně poradit bez kompromisů, které by stály za zmínku. Lépe to zatím nejde,“ bilancují redaktoři.
Na dalších místech skončily pláště Dunlop SP Winter Sport 5, Semperit Speed-Grip 3 (nejlepší na sněhu) a Michelin Pilot Alpin PA4, všechny tři s hodnocením „doporučujeme“. Nokian byl sice nejlepší na suchu, ale celkově dosáhl jen na hodnocení „doporučujeme s výhradami“, stejně jako pneumatiky Fulda, Pirelli, Hankook a Kumho. Pláště Cooper pořadí uzavírají a jako jediné si od redaktorů auto motor und sport vysloužily hodnocení „Nedoporučujeme“.
K testování pneumatik magazín využil BMW 430i Gran Coupé s výkonem 185 kW. Všechny zkoušky se několikrát opakovaly a při subjektivním hodnocení redaktoři nikdy nevěděli, jaké pláště jim technici zrovna obuli.
Pláště v testovaném rozměru 225/45 R18 se hodí například na Audi A4, ale také Nissan 350Z, Opel Insignia nebo Toyotu Avensis. Celý test najdete v aktuálním vydání české mutace magazínu auto motor a sport.