Audi SQ7 po faceliftu: Změnilo se všechno možné, dieselový osmiválec ale (naštěstí) zůstal

1 nový názor
  • Po modernizaci standardní Q7 představilo Audi také ostrou verzi SQ7 upravenou pro modelový rok 2020

  • Změny logicky kopírují základní Q7. Nová je maska chladiče, v interiéru najdeme řadu displejů 

  • Pod kapotou naštěstí zůstalo vše při starém. SQ7 stále pohání čtyřlitrový naftový osmiválec naladěný na 320 kW (435 k) a 900 Nm 

Koncem června představila automobilka Audi modernizaci svého velkého SUV Q7. Výrazně se změnil jak vnější design (novinka dostala tvář z Q8), tak interiér, kam se nastěhovala řada displejů ve velkém nahrazující tlačítka. Bylo pouze otázkou času, kdy Audi ukáže v této nové podobě také vrcholnou verzi SQ7.

Změny samozřejmě kopírují to, co bylo představeno spolu se základní Q7. Také SQ7 má nově tvář převzatou z Q8, respektive SQ8, jiná jsou světla, oba nárazníky, disky dostaly jiný design a hranaté koncovky byly nahrazeny kulatými. V interiéru je změn ještě více, ale všechny souvisí s faceliftem Q7, takže je není potřeba blíže rozebírat. Stručně: i v SQ7 teď najdete dva displeje na středovém panelu, což je řešení velmi efektní, ale po stránce praktického použití spíše horší oproti dřívější variantě multimediálního systému MMI.

Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon
Přečtěte si také:

Změřili jsme Audi SQ7 TDI na brzdě. Předvedlo monstrózní výkon

Tou nejlepší zprávou modernizace SQ7 je fakt, že pod kapotou zůstal stejný motor. Vůz tak pořád bude nabízet čtyřlitrový dieselový osmiválec opatřený dvěma turbodmychadly a elektrickým kompresorem, což byl jeden z nejlepších naftových agregátů uplynulých let. Parametry zůstávají shodné. Řidič bude mít i nadále k dispozici výkon 320 kW (435 k) a točivý moment 900 Nm. Motor ale musel být samozřejmě upraven tak, aby plnil aktuální emisní normy.

Až praktické svezení ukáže, jestli SQ7 náhodou něco neztratila ze své mimořádné razance. Každopádně oficiálně udávané hodnoty se rovněž nezměnily. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 4,8 s a na více než 250 km/h vás nepustí omezovač. Objednávky na modernizovanou SQ7 začne Audi přijímat v horizontu několika málo týdnů.

Test starší verze Audi SQ7 si můžete připomenout v našem starším článku:

Test Audi SQ7 TDI: Superdiesel
Přečtěte si také:

Test Audi SQ7 TDI: Superdiesel

Ernie (neregistrovaný)
Naco je dobre take auto? Na okruh je nevhodne a rychlu jazdu v "civile" velmi ochotne spokutuju vsadepritomne pomahajuce a chraniace tvory a ich zazracne pristroje...
  • Našli jste v článku chybu?