Elektrické SUV Audi e-tron bude brzy k mání také v nové modelové variantě 50 quattro. Od dosavadního provedení se liší horší dynamikou a menším dojezdem, ale také nižší cenou. Má totiž jednodušší verzi elektrického pohonu. A protože tady na Autobibli rádi říkáme, že tabulka vydá za tisíc slov, ukažme si parametry obou modelů v přehledné formě:
Audi e-tron 55 quattro | Audi e-tron 50 quattro | |
---|---|---|
Nejvyšší výkon (kW): | 265 (krátkodobě 300) | 230 |
Nejvyšší točivý moment (Nm): | 561 (krátkodobě 664) | 540 |
Kapacita baterie kWh): | 95 | 71 |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 6,6 (5,7) | 7,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 200 (el. omezena) | 190 (el. omezena) |
Dojezd dle WLTP (km): | 411 | 300+ |
Nejvyšší nabíjecí výkon (kW): | 150 | 120 |
Jak vidíme, nový model nemá „overboost“, který na dobu maximálně 10 sekund navýší výkon a točivý moment, a jeho lithium-ion baterie si musí vystačit s nižší kapacitou. Pořád má ale dva elektromotory, které pohánějí obě nápravy. Audi tedy zatím nejde stejnou cestou jako Tesla, která u základních modelů využívá pouze jediný motor. Samozřejmě nelze vyloučit, že i takový model v Ingolstadtu připravují. Tržní logiku by měl.
Podle automobilky je e-tron 50 quattro také lehčí. Neuvádí ale, o kolik. Připomeňme, že verze 55 váží dvě a půl tuny. Sada akumulátorů modelu Audi e-tron 50 quattro je složena z 324 prismatických článků, rozdělených do 27 modulů. Při nabíjení střídavým proudem 11kW nabíječkou trvá plné nabití sedm hodin. I do slabšího e-tronu bude však možné přiobjednat druhou palubní nabíječku, se kterou se maximální nabíjecí výkon na AC nabíječkách zdvojnásobí. Nejrychlejší bude pochopitelně využít rychlonabíječku. E-tron 50 podporuje maximálně 120 kW, u nás narazíte nejčastěji na 50kW stojany.
Audi začne přijímat objednávky na slabší verzi své elektrické prvotiny v posledním čtvrtletí letošního roku. Cena zatím zveřejněna nebyla. Podle německých médií by se však měla pohybovat pod hranicí 70 000 eur. Vzhledem k tomu, že model e-tron 55 stojí v Německu 80 900 eur a u nás 2 122 900 Kč, můžeme českou cenu novinky odhadnout na nějakých 1,8 milionu korun.