Audi nabídne elektrický e-tron i v levnější a pomalejší verzi. Pořád ale ujede přes 300 km

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Audi e-tron 50 quattro je nová, dostupnější motorizace elektrického SUV se čtyřmi kruhy na masce

  • Oproti dosavadnímu e-tronu má nižší výkon a menší baterii, což se logicky odráží na dynamice i dojezdu

  • I nový model však dostal dva elektromotory a pohon všech kol

  • Českou cenu odhadujeme na 1,8 milionu korun

Elektrické SUV Audi e-tron bude brzy k mání také v nové modelové variantě 50 quattro. Od dosavadního provedení se liší horší dynamikou a menším dojezdem, ale také nižší cenou. Má totiž jednodušší verzi elektrického pohonu. A protože tady na Autobibli rádi říkáme, že tabulka vydá za tisíc slov, ukažme si parametry obou modelů v přehledné formě:

Audi e-tron 55 quattro Audi e-tron 50 quattro
Nejvyšší výkon (kW): 265 (krátkodobě 300) 230
Nejvyšší točivý moment (Nm): 561 (krátkodobě 664) 540
Kapacita baterie kWh): 95 71
Akcelerace 0-100 km/h (s): 6,6 (5,7) 7,0
Nejvyšší rychlost (km/h): 200 (el. omezena) 190 (el. omezena)
Dojezd dle WLTP (km): 411 300+
Nejvyšší nabíjecí výkon (kW): 150 120

Jak vidíme, nový model nemá „overboost“, který na dobu maximálně 10 sekund navýší výkon a točivý moment, a jeho lithium-ion baterie si musí vystačit s nižší kapacitou. Pořád má ale dva elektromotory, které pohánějí obě nápravy. Audi tedy zatím nejde stejnou cestou jako Tesla, která u základních modelů využívá pouze jediný motor. Samozřejmě nelze vyloučit, že i takový model v Ingolstadtu připravují. Tržní logiku by měl.

Baterie elektroaut jsou jako v mobilech: Nabíjení na 100 % i rychlonabíjení jim škodí
Přečtěte si také:

Baterie elektroaut jsou jako v mobilech: Nabíjení na 100 % i rychlonabíjení jim škodí

Podle automobilky je e-tron 50 quattro také lehčí. Neuvádí ale, o kolik. Připomeňme, že verze 55 váží dvě a půl tuny. Sada akumulátorů modelu Audi e-tron 50 quattro je složena z 324 prismatických článků, rozdělených do 27 modulů. Při nabíjení střídavým proudem 11kW nabíječkou trvá plné nabití sedm hodin. I do slabšího e-tronu bude však možné přiobjednat druhou palubní nabíječku, se kterou se maximální nabíjecí výkon na AC nabíječkách zdvojnásobí. Nejrychlejší bude pochopitelně využít rychlonabíječku. E-tron 50 podporuje maximálně 120 kW, u nás narazíte nejčastěji na 50kW stojany.

Videodojmy: Audi e-tron
Přečtěte si také:

Videodojmy: Audi e-tron

Audi začne přijímat objednávky na slabší verzi své elektrické prvotiny v posledním čtvrtletí letošního roku. Cena zatím zveřejněna nebyla. Podle německých médií by se však měla pohybovat pod hranicí 70 000 eur. Vzhledem k tomu, že model e-tron 55 stojí v Německu 80 900 eur a u nás 2 122 900 Kč, můžeme českou cenu novinky odhadnout na nějakých 1,8 milionu korun.

Audi e-tron 50 quattroAudi e-tron 50 quattro

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?