Automobilka Audi ani na sklonku roku 2019 nepolevuje v ofenzívě v oblasti elektrifikace svého modelového portfolia. Jen ve druhém pololetí roku 2019 na evropském trhu představila hned čtyři nové modely s plug-in hybridním pohonem a nyní uvádí další. Nejnovějším přírůstkem je velké SUV Q7 TFSI e quattro.
Základní pohonnou jednotkou velkého SUV je zážehový motor V6 3,0 l naladěný na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Jeho asistentem je synchronní elektromotor s nejvyšším výkonem 94 kW a točivým momentem 350 Nm. Nachází se ve skříni osmistupňové převodovky Tiptronic. Elektromotor energii čerpá z lithium-iontového akumulátoru se 168 prizmatickými články o celkové kapacitě 17,3 kWh. Uložen je pod podlahou zavazadlového prostoru.
V nabídce budou hned dvě výkonové varianty. Slabší Q7 55 TFSI e quattro disponuje nejvyšším výkonem 280 kW a maximálním točivým momentem 600 Nm. Z nulové rychlosti na 100 km/h zrychlí za velmi slušných 5,9 sekundy. Výkonnější Q7 60 TFSI e quattro dosahuje nejvyššího výkonu 335 kW a 700 Nm a z 0–100 km/h zrychlí za 5,7 sekundy. V obou případech lze na elektrický proud jet až 135 km/h a maximální dojezd dosahuje 43 km. Nejvyšší dosažitelná rychlost na spalovací motor činí 240 km/h.
Oficiální hodnoty spotřeby vypadají na papíře působivě. Hodně přes dvě tuny vážící Q7 v obou případech dosahuje průměrné spotřeby 2,8 – 3,0 litru na 100 km a průměrná spotřeba elektrické energie se pohybuje v rozmezí 21,9 až 22,9 kWh/100 km.
Nové elektrifikované modely Q7 se vždy rozjíždějí na elektrický proud a jsou vybaveny akustickým varováním chodců AVAS. Ten je slyšitelný při jízdě rychlostí do 20 km/h a se vzrůstající rychlostí jeho intenzita zvuku postupně klesá.
Prodej obou verzí Audi Q7 60 TFSI e quattro a Audi Q7 55 TFSI e quattro bude v České republice zahájen na počátku roku 2020, kdy budou oznámeny také české ceny.