V rámci slavnostního otevření zkušebního závodního centra automobilky Aston Martin na Nürburgringu byl představen upravený vrcholný silniční model legendární britské značky. Dostal jméno Aston Martin DB11 AMR. Jak lze vytušit už z názvu, inspiruje se právě závodním programem Aston Martin Racing.
Není to ale žádná okruhová vyrámovaná střela bez klimatizace. Je to vylepšený model DB11, zaměřený na silnici, takže zákazníci o komfortní vymoženosti nepřijdou. Vrcholný dvanáctiválec v rámci modernizace také posílil, osmiválec o výkonu 510 koní v nabídce zůstává nadále. Vedle drobných kosmetických změn a rozšířené výbavy se modernizace dotkla třeba i brzd a ladění podvozku či řízení.
Motor V12 5,2 l je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a v základní specifikaci měl výkon 600 koní. Nová verze AMR nabídne ale výkon 470 kW (639 koní) v 6500 min-1, točivý moment 700 Nm v 1500 min-1 zůstává nezměněn. Přepracována byla i osmistupňová automatická převodovka ZF, která nyní řadí rychleji a umožňuje dynamičtější rozjezd.
Doporučujeme: Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný a dodává ho Mercedes
Díky úpravám se podařilo vylepšit čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h o dvě desetiny sekundy, na 3,7 s. Nejvyšší rychlost je 334 km/h. To dělá z AMR historicky nejrychlejší silniční Aston Martin. Spotřeba 11,4 l na 100 km asi zákazníky moc zajímat nebude, ale zajímavostí je deaktivace válců při částečném zatížení.
Aston Martin DB11 AMR vstupuje na trh v limitované edici AMR Signature Edition za 201 995 liber (5 900 000 Kč) a vyrobeno jich bude pouze sto. Jinak Aston Martin DB11 AMR začná na částce 174 995 liber (5 105 000 Kč). Základní německá cena, která asi bude zájemce o vůz s levostranným řízením zajímat víc, je stanovena na 218 595 eur (5 600 000 Kč).