Ariel Atom se velice rychle stal mezi vyhraněnými sportovními auty legendou. Nyní přichází tento velice neobvyklý britský sportovní stroj ve své čtvrté generaci. Pravděpodobně se jedná o největší technickou revoluci v historii tohoto nekapotovaného a velice syrového modelu. Ariel Atom se totiž dočkal úplně nového pevnějšího rámu, který zvyšuje torzní tuhost proti původnímu řešení o 15 %.
Nové šasi má kromě vyšší pevnosti a bezpečnosti i další výhody. Je prostornější, takže se do velice spartánské kabiny dva dospělí lépe vejdou. Novinkou je také větší palivová nádrž, která slibuje dojezd skoro 500 km. A větší nádrž bude potřeba, protože nový motor se z ní bude umět pěkně napít.
Doporučujeme: Proč stupnice tachometru tak moc přesahují skutečnou maximální rychlost auta?
Původní atmosférický nebo kompresorem přeplňovaný dvoulitr Honda zamířil do penze a na jeho místo za kabinou se nastěhoval dvoulitrový turbem přeplňovaný čtyřválec z nové Hondy Civic Type-R. Na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál a samosvor výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 420 Nm. Firma Ariel Motors upravila řídící jednotku a také nechala vyvinout nový výfukový systém.
S novým motorem zrychlí Ariel Atom 4 z nuly na 100 km/h za necelé tři sekundy, na 96 km/h trvá zrychlení 2,8 s. Na 161 km/h zrychluje za 6,8 s a nejvyšší rychlost dosahuje 261 km/h. Připlatit si můžete za karbonová kola, která váží polovinu oproti standardním hliníkovým. V příplatcích je také například nastavitelný podvozek Öhlins, základní verze sází na Bilstein. Ariel současně přepracoval podlahu a části velice skromné karoserie tak, aby měl vůz lepší aerodynamické vlastnosti a netrpěl na kritizované nadnášení přídě při vyšší rychlosti.
Nový Ariel Atom 4 začíná na ceně 39 975 liber (zhruba 1 250 000 Kč) a každý rok bude vyrobeno maximálně 100 kusů. Poprvé se nový Atom představí na festivalu rychlosti v Goodwoodu.