BMW X7 M50d
BMW se rozhodlo naučit horu plechu mravům nízkých kupé. Neotřese vehemence, s jakou se X7 vrhá do ringu obřích luxusních SUV, sebejistotou Mercedesu GLS a Range Roveru? Obr koloděj si rozráží cestu obřími ledvinkami a v porovnání s běžnými kompakty působí tak trochu jako TV vysílač Olympiaturm nad Mnichovem.
Za volantem ale BMW X7 dobře maskuje svoji obrovitost. Připadáte si, že řídíte výrazně menší auto. Na jedné straně jste zásluhou pečlivého odhlučnění jakoby odděleni od okolního světa, ale pořád máte o všem velmi dobrý přehled. Najít vhodně velké parkovací místo ve městě ale není vždy zcela snadné, přehlednost karoserie je zásluhou bohatého prosklení překvapivě dobrá a stejně jako u X5 nechybí možnost nechat auto samočinně vycouvat stejnou cestou, jakou předtím přijelo.
DS3 Crossback
Po osamostatnění francouzská značka DS sází hlavně na SUV, nebo chcete-li, crossovery. Po velkém sourozenci DS7 tak v tomto hávu přijíždí i nová DS3, tentokrát s přídomkem Crossback. Společně mají pomoct etablovat značku mezi prémiovými soupeři. A nebyli by to Francouzi, kdyby na to nešli přes pořádnou dávku stylu.
DS3 zaujme elegantními, originálními, místy dramatickými liniemi a Crossback nabídne širokou škálu asistentů a ve třídě nevídané Matrix LED. Styl si však vybírá daň také v oblasti nabídky místa vzadu a objemu zavazadelníku. To však není obecně silnou stránkou módních crossoverů velikosti dées-trojky.
Peugeot 508 SW GT
Nové francouzské kombi přijíždí otestovat pověstný český konzervativizmus. Proti rozsáhlým flotilám kubíkových mistrů v podobě Volkswagenu Passat Variant a Škody Superb Combi vysílá sexy design a pořádnou dávku emocí pro ty, kdo se nebojí povolit kravatu a trochu se odvázat. Originalita, to je komodita, která je ve střední třídě stále nedostatek a Peugeot 508 jí v nové generaci přivezl koňskou dávku.
Verze SW má možná ještě větší šmrnc než výchozí liftback, a k tomu je za příplatek ve výši 50 000 Kč navíc i trochu prostornější, má lépe přístupný zavazadelník a lépe využitelná zadní místa. Test v Auto motor a sportu č. 8/2019 ukázal, že těch 530 l, které nový Peugeot 508 SW poskytuje, nepůsobí ve srovnání se současnými kubíkovými přeborníky nijak sexy. Když však elektricky otevřete zadní víko, tak rychle zjistíte, že je vlastně zavazadelník pro běžné každodenní potřeby objemově více než dostatečný.