Jen před několika málo dny odhalila společnost ABT v pořadí již druhý upravený model Audi RS7 Sportback. Nyní představuje podobně modifikované kombi RS6 Avant. Oproti čtyřdveřovému kupé je nový model designově o něco střídmější, to však neznamená, že by se opět nejednalo o extrémní úpravu.
ABT modifikoval přední i zadní nárazník a nové jsou také nástavce bočních prahů. I tentokrát se úpravce soustředil na aplikaci karbonových aerodynamických prvků, mezi něž patří například kryty vnějších zpětných zrcátek, střešní spoiler nebo zadní difuzor.
Karbonový nástavec předního nárazníku je proklatě nízko. Podvozek lze však výškově nastavitZ hlediska výkonu jde o stejnou úpravu jako v případě RS7-R. Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový 8válec má nyní výkon 530 kW (730 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 920 Nm. Standardní RS6 zrychlí z 0–100 km/h za 3,6 sekundy, vyladěné provedení RS6-R stejnou disciplínu zvládne o 0,4 sekundy rychleji. Dynamičtější potenciál motoru jde na vrub novým turbodmychadlům, novému mezichladiči stlačeného vzduchu vlastní produkce, softwarovým úpravám a zcela novému výfukovému systému.
K dalším úpravám patří nový podvozek s výškově nastavitelnými pružinami a ABT stabilizátory. V interiéru jsou nové rohože, ambientní osvětlení s uvítacími projektory, osobitý karbonový volant částečně potažený kůží a označení ABT RS6-R, kam oko pohlédne.
ABT za úpravu požaduje tučných 1,8 milionu korun, což v kombinaci se základní pořizovací cenou nového Audi RS6 ve výši 3,1 milionu znamená téměř pětimilionovou cenovku. A to se nebavíme o případné volitelné tovární výbavě…
