Jen před několika málo dny odhalila společnost ABT v pořadí již druhý upravený model Audi RS7 Sportback. Nyní představuje podobně modifikované kombi RS6 Avant. Oproti čtyřdveřovému kupé je nový model designově o něco střídmější, to však neznamená, že by se opět nejednalo o extrémní úpravu.
ABT modifikoval přední i zadní nárazník a nové jsou také nástavce bočních prahů. I tentokrát se úpravce soustředil na aplikaci karbonových aerodynamických prvků, mezi něž patří například kryty vnějších zpětných zrcátek, střešní spoiler nebo zadní difuzor.
Z hlediska výkonu jde o stejnou úpravu jako v případě RS7-R. Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový vidlicový 8válec má nyní výkon 530 kW (730 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 920 Nm. Standardní RS6 zrychlí z 0–100 km/h za 3,6 sekundy, vyladěné provedení RS6-R stejnou disciplínu zvládne o 0,4 sekundy rychleji. Dynamičtější potenciál motoru jde na vrub novým turbodmychadlům, novému mezichladiči stlačeného vzduchu vlastní produkce, softwarovým úpravám a zcela novému výfukovému systému.
K dalším úpravám patří nový podvozek s výškově nastavitelnými pružinami a ABT stabilizátory. V interiéru jsou nové rohože, ambientní osvětlení s uvítacími projektory, osobitý karbonový volant částečně potažený kůží a označení ABT RS6-R, kam oko pohlédne.
ABT za úpravu požaduje tučných 1,8 milionu korun, což v kombinaci se základní pořizovací cenou nového Audi RS6 ve výši 3,1 milionu znamená téměř pětimilionovou cenovku. A to se nebavíme o případné volitelné tovární výbavě…