Pagani Imola je ultimativní okruhové provedení Huayry. Stojí téměř 125 milionů

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Výrobce pojmenoval extrémní model po oblíbeném okruhu

  • Pagani Imola vznikne pouze v počtu pěti kusů

  • I přes astronomickou cenovku jsou už všechny prodány

  • Veřejnosti se Pagani Imola představí na ženevském autosalonu

Automobilka Pagani po době relativního klidu opět dává vědět, že v poslední době pracovala na něčem mimořádně zajímavém. V září loňského roku tak trochu v tichosti představila plán na výrobu striktně omezeného počtu kusů extrémního okruhového modelu Pagani Imola. Ale až nyní Horacio Pagani uvolnil sérii oficiálních fotografií a navdavkem přidal několik technických údajů.

Hypersport Pagani Imola je postaven na základech Huayry. Jde o čistě okruhovou hračku, jež je prostá veškerých komfortních prvků ve jménu co nejnižší hmotnosti. Imola váží pouhých 1246 kg. To je pro srovnání zhruba hmotnost Subaru BRZ, které však nepohání mohutný šestilitrový motor V12 s výkonem 608 kW (827 koní) a točivým momentem 1100 Nm. To je o 71 kW (97 koní) a 100 Nm více než v případě standardní Huayry. 

Imola je vybavena sedmistupňovým robotizovaným manuálem, který na zadní kola přenáší 1100 Nm
Imola váží pouhých 1246 kg, tedy přibližně stejně jako Subaru BRZ

Imola je vybavena sedmistupňovým robotizovaným manuálem, lepivými závodními pneumatikami Pirelli Trofeo R a může se pochlubit aktivní aerodynamikou, kdy se křidélka karoserie automaticky přizpůsobují aktuálním jízdním podmínkám.

Horacio Pagani se rozhodl šetřit kila úplně všude – například speciální lak je oproti standardní Huayře o pět kilogramů lehčí.

Unikátní Zonda Riviera se vydražila za 128 milionů korun. Má najeto pouhých 900 km
Přečtěte si také:

Unikátní Zonda Riviera se vydražila za 128 milionů korun. Má najeto pouhých 900 km

Podvozek byl výrazně přepracován, aby se Imola při ostré deceleraci co nejméně „nořila“ na předek, přičemž brzdový systém od společnosti Brembo tvoří 399mm karbon keramické kotouče vpředu a 381mm vzadu. Na všech kolech svírají masivní brzdové disky šestipístkové brzdové třmeny.

Pagani vyrobí pouze pět kusů modelu Imola. Za každý z nich chce 5,7 milionu dolarů, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu téměř 125 milionů korun. I tak jsou prý všechny prodané.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?