Automobilka Pagani po době relativního klidu opět dává vědět, že v poslední době pracovala na něčem mimořádně zajímavém. V září loňského roku tak trochu v tichosti představila plán na výrobu striktně omezeného počtu kusů extrémního okruhového modelu Pagani Imola. Ale až nyní Horacio Pagani uvolnil sérii oficiálních fotografií a navdavkem přidal několik technických údajů.
Hypersport Pagani Imola je postaven na základech Huayry. Jde o čistě okruhovou hračku, jež je prostá veškerých komfortních prvků ve jménu co nejnižší hmotnosti. Imola váží pouhých 1246 kg. To je pro srovnání zhruba hmotnost Subaru BRZ, které však nepohání mohutný šestilitrový motor V12 s výkonem 608 kW (827 koní) a točivým momentem 1100 Nm. To je o 71 kW (97 koní) a 100 Nm více než v případě standardní Huayry.
Imola je vybavena sedmistupňovým robotizovaným manuálem, lepivými závodními pneumatikami Pirelli Trofeo R a může se pochlubit aktivní aerodynamikou, kdy se křidélka karoserie automaticky přizpůsobují aktuálním jízdním podmínkám.
Horacio Pagani se rozhodl šetřit kila úplně všude – například speciální lak je oproti standardní Huayře o pět kilogramů lehčí.
Podvozek byl výrazně přepracován, aby se Imola při ostré deceleraci co nejméně „nořila“ na předek, přičemž brzdový systém od společnosti Brembo tvoří 399mm karbon keramické kotouče vpředu a 381mm vzadu. Na všech kolech svírají masivní brzdové disky šestipístkové brzdové třmeny.
Pagani vyrobí pouze pět kusů modelu Imola. Za každý z nich chce 5,7 milionu dolarů, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu téměř 125 milionů korun. I tak jsou prý všechny prodané.