BMW X7 dostalo v rámci faceliftu kontroverzní vzhled. Zvládne také samo odcouvat až 200 m

13.04.2022
1 nový názor
  • BMW X7 prošlo faceliftem. Zcela nově pojatý design přední části zaručeně vzbudí spoustu emocí

  • Další výraznou novinkou je příchod nejnovější verze multimediálního systému, jakou už používá třeba elektrické BMW iX 

  • Na úvod prodejů bude k dispozici šestiválec xDrive40i, osmiválec xDrive60i a naftový šestiválec xDrive40d

Největší SUV v nabídce automobilky BMW si odbylo svou premiéru v říjnu 2018. Po více než třech letech tak nastal nejvyšší čas na modernizaci. Omlazené provedení modelu X7 bylo aktuálně odhaleno a jak se předem očekávalo, zajisté vzbudí spoustu emocí. Důvodem je poněkud kontroverzní design přední části s rozdělenými světlomety. Kromě toho ale mnichovský obr dostal také řadu nových technologií, takže je už teď zřejmé, že stále půjde o luxusní palác na kolech, který si na nedostatek zájemců rozhodně nebude stěžovat.

Přední část navazuje na stejný trend, jaký v nedávné minulosti založil Citroën C4 Picasso a který v současnosti můžeme pozorovat u spousty dalších modelů včetně třeba Škody Kamiq. Úzký pás světel u přední hrany kapoty slouží pro denní svícení a blinkry, hlavní světla se ztrácí v předním nárazníku. Už tak velké ledviny tentokrát zvětšeny nebyly, ale stejně jako u X6 bude k dostání systém jejich podsvícení.

Automobiloví nadšenci by měli oslavovat BMW X6. Ne, vážně (komentář)
Přečtěte si také:

Automobiloví nadšenci by měli oslavovat BMW X6. Ne, vážně (komentář)

Zadní část se tak dramaticky jako ta přední neměnila. Jinak tvarované jsou především koncové svítilny. Pokud toužíte po sportovnější vizáži, k dispozici je také paket M Sport tradičně přinášející jiné nárazníky. Vrcholné provedení M60i pak přidá například aerodynamická zpětná zrcátka v provedení, jaké využívají plnotučné modely řady M. V nabídce budou disky o velikosti až 23 palců.

Velké věci se udály také v interiéru, kterému dominuje nejnovější generace multimediálního systému iDrive se dvojicí zakřivených displejů spojených do jednoho celku. Digitální přístrojový štít má rozměr 12,3", středový displej má velikost 14,9". Základem je BMW Operating System 8. Pokud jsou vám tyto věci povědomé, pak máte pravdu. Do modernizované X7 se tato novinka stěhuje z elektrických modelů BMW iX a BMW i4.

Automobilka také upravila nabídku materiálů, vylepšila standardní výbavu a přidala některé nové detaily. Zmizel například původní volič automatické převodovky, který je nově nahrazen miniaturním ovladačem.

Nabídka motorů obsahuje tři možnosti, přičemž všechny tři jsou vybaveny malou elektrickou pomocí. Mild-hybridní systém pracuje s elektromotorem uloženým v převodovce. Jeho výkon je 12 koní a vrchol točivého momentu 200 Nm. V případě základní motorizace xDrive40i dokonce dokáže tento elektromotor při velmi pomalé jízdě pohánět vůz zcela samostatně. Systém pracuje s napětím 48 V a akumulátor není uložen tradičně pod dnem zavazadlového prostoru, ale u spalovacího motoru.

Vyzkoušeli jsme historicky první čistě elektrické BMW řady M. BMW i4 M50 rozhodně nezklame (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Vyzkoušeli jsme historicky první čistě elektrické BMW řady M. BMW i4 M50 rozhodně nezklame (první jízdní dojmy)

Právě základní řadový zážehový šestiválec představuje největší novinku v nabídce. S parametry 380 k a 520 Nm nabízí o 47 koní a 70 Nm než dříve. Důkladné modernizace se dočkal také vznětový šestiválec xDrive40d (352 k, 720 Nm) a na vrcholu stojí osmiválcová X7 xDrive60i s parametry 530 k a 750 Nm schopná pokořit sprint na 100 km/h za 4,7 s.

Modernizované BMW X7 může mít ve své výbavě také velké množství dalších technologických vychytávek a jiných systémů. Možné bude například používat k přístupu do vozu chytrý telefon, vylepšeny byly asistenční systémy a za pozornost stojí třeba i systémy pomáhající s parkováním. BMW X7 dokáže například nahrát posledních 200 m jízdy a v případě potřeby pak oněch 200 m odcouvá přesně tak, jak na dané místo řidič zajel.

Nechybí ani asistent pro couvání s přívěsem, kdy řidič pouze určuje směr couvání prostřednictvím otočného voliče systému iDrive a vůz natáčí přední kola podle potřeby. V případě krádeže pak automobil odešle svému majiteli upozornění a ten pak může prostřednictvím aplikace v telefonu sledovat videozáznamy pořízené kamerami automobilu a ukládat si je.

Ele Vai Pedir Você Em Namoro Em 30 Dias baixar (neregistrovaný)
Congratulations on the content. Interesting.. 56093454
  • Našli jste v článku chybu?