Koncern Stellantis poodhalil budoucnost některých svých značek, která se samozřejmě ponese v duchu uvádění nových elektrifikovaných modelů. Během nadcházejících 24 měsíců uvedou značky spadající do tohoto koncernu celkem 20 elektrifikovaných novinek. Deset z nich budou bateriové elektromobily. Současně bylo také oznámeno, že Alfa Romeo už za šest let nic jiného než elektromobily v Evropě prodávat nebude.
Takto poměrně rychlé tempo přechodu na elektrický pohon má relativně jednoduché vysvětlení. Aktuálně Alfa Romeo nabízí pouze dva modely postavené na platformě Giorgio. Ta zaručuje vynikající jízdní vlastnosti, ale se zástavbou elektrifikovaného pohonu naneštěstí nepočítala. Stávající technika tedy ještě pár let dožije a pak už rovnou přijdou elektromobily. Připravovat zcela nový technický základ na nějaké přechodné období umožňující využít i spalovací motor by se nevyplatilo. Podobným případem je také například značka Jaguar, kde nic jiného než elektromobil nekoupíte už od roku 2025. Pro úplnost, Alfa Romeo až teprve příští rok uvede svůj vůbec první plug-in hybrid, což bude malý crossover Tonale.
U značky Lancia budou elektrifikovány všechny modely od roku 2024 a od roku 2026 už bude uvádět na trh pouze elektromobily. DS přestane uvádět do prodeje nové modely se spalovacím motorem od roku 2024. Na plug-in hybrid dojde dokonce také v případě značky Dodge (v roce 2022), zatímco Maserati má na příští rok připravenou premiéru elektromobilu, přičemž druhý elektrický model této značky přijde v prvním pololetí roku 2023.
Není bez zajímavosti, že v kontextu značky Fiat se naopak o žádné větší elektrifikaci nemluví. Příští rok sice přijdou dva užitkové modely Fiat v elektrickém provedení, u osobních automobilů se zřejmě zatím s elektrifikací příliš nepočítá.
V kontextu evropského trhu nejsou podobné zprávy ničím výjimečným. Například Audi bude od roku 2026 uvádět nově na trh už jen elektromobily, Volkswagen oznámil ukončení produkce spalovacích motorů pro rok 2035 a třeba Volvo odstartuje svůj definitivní přechod k elektromobilitě příští rok. Samotná Evropská komise požaduje, aby se od roku 2035 v rámci evropského trhu prodávala už jen auta, která neprodukují žádné emise.