Vybíráme rodinné auto do 350 000 Kč: Zde je 18 tipů z různých kategorií

18 nových názorů
Autor: Redakce
  • Situace na trhu dostupnějších vozů se v posledních letech změnila

  • Jako minimální objem kufru jsme stanovili 400 l

  • Mezi dostupnými rodinnými vozy mají početné zastoupení vozy Dacia

  • Překvapily nás rozdíly v politice výbav různých automobilek

Mezi nejdostupnějšími novými auty pro rodinu se za poslední roky lecos změnilo. Některé modely zmizely, další zdražily a jinde se objevily novinky. Co v roce 2019 vybrat pro čtyřčlennou rodinu?

Stačí se ohlédnout o tři roky nazpět a bude vám jasné, jak moc se situace na trhu dostupnějších vozů změnila. Pro řadu rodin je nejčastější částkou, kterou jsou ochotny dát za nové auto, obligátních 350 000 Kč, v rámci kterých jste v relativně nedávné době mohli získat například nový Ford Focus kombi, Hyundai i30 kombi nebo Kiu Cee'd SW. Časy se však mění, automobilky zdražují ze všech možných důvodů, například kvůli přísnějším emisním normám, požadavkům na pokročilou elektronickou výbavu nebo prostě proto, že bídně vybavené specifikace, sloužící výhradně k prezentování údaje „cena od...“, nikdo nekupoval.

Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia
Přečtěte si také:

Velké srovnání naftových kombíků s automatem: Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308 a Škoda Octavia

Nicméně i přes značný úbytek dostupných variant typických zástupců rodinných vozů je z čeho vybírat, nejen po stránce kategorií různých vozů, ale také z hlediska výbav a druhů paliva. Velice zajímavý je i rozptyl objemů zavazadlového prostoru, u kterého jsme jako minimum pro rodinné vozidlo stanovili hodnotu čtyř set litrů. Máme zde auta, která tomuto požadavku jen tak tak vyhoví, i stroje, do kterých i bez sklopených zadních sedaček naložíte téměř dvojnásobek. Jak se můžete přesvědčit hned o pár řádků dál, není překvapením, že mezi dostupnými rodinnými vozy mají početné zastoupení výrobky automobilky Dacia, která vám umí nabídnout dobře nebo až plně vybavený vůz ve formě kombi, pěti- či sedmimístného MPV i kompaktního SUV.

Jak jsme vybírali? style=soft box_color=#000000
Cena
Stropem našeho výběru je částka 350 000 Kč. Zohledňujeme také příplatkovou výbavu, kterou je možné do tohoto limitu zahrnout.

Zavazadlový prostor
Námi vybrané rodinné vozy mají zavazadlový prostor o objemu minimálně 400 litrů.

Klimatizace
U vybraných vozů uvádíme, jaký nejvyšší možný typ klimatizace je možné získat v rámci námi zvolené finanční hranice.

Vzhledem k faktu, jak často lze tato auta potkat na našich silnicích, můžeme usuzovat, že stigma lacinosti už lidé u rumunské značky dávno neřeší. Překvapily nás také rozdíly v politice výbav různých automobilek, u některých lze i základní verzi považovat za zcela kompletní a použitelnou, jiné zákazníky bez ostychu tlačí k utrácení dalších prostředků. Pro zajímavost jsme vybrali také několik skladových nových vozů za atraktivní ceny.

Dacia Logan MCV

+

  • solidně dimenzovaný kufr
  • komfortní podvozek
  • atraktivní cena dobrých výbav

-

  • elementární jízdní vlastnosti
  • náklony v zatáč­kách
  • zpracování odpovídá ceně
dacia logan-mcv-ambiance.png.ximg.l_full_m.smart Cena od 189 900 Kč; základní motor 1.0 SCe/73 k; objem kufru 520/1518 l; klimatizace automatická

Jako kombi nabídne podobnou praktičnost jako všudypřítomná Octavia Combi, ale za cenu výrazně nižší. S naším limitem můžete sáhnout po dobře vybavených verzích s rozumným motorem, například linie Arctica s dieselem 1.5 Blue dCi (95 k a 220 Nm) vyjde na krásných 314 900 Kč.

Dacia Dokker

+

  • pohodlné nakládání dětí
  • snadný přístup do kufru
  • 3× ISOFIX vzadu

-

  • náklony při bočním větru a v zatáčkách
  • automatická klimatizace není ani za příplatek
dacia dokker Cena od 214 900 Kč; základní motor 1.6 SCe/102 k; objem kufru 625/3000 l; klimatizace manuální

Stejně jako u ostatních Dacií i zde dosáhnete na civilizovanou výbavu za parádní peníze. Potěší přítomnost úchytů ISOFIX na všech sedadlech v druhé řadě i dostupnost posuvných dveří na obou stranách v rámci výbav s různými motory, které se vejdou do finančního limitu 350 tisíc korun.

Dacia Lodgy

+

  • dostupné sedmimístné provedení
  • na silnici je stabilnější než Dokker

-

  • náchylnost na boční vítr
  • horší přístup na třetí řadu sedadel
84676_2016_-_New_Dacia_Lodgy_Stepway_tests_drive_in_Croatia Cena od 224 900 Kč; základní motor 1.6 SCe/102 k; objem kufru 725/2617 l; klimatizace manuální

Podobná praktičnost a dobrý přístup do kufru jako u Dokkeru s možností zvolit sedmimístné provedení. Ve vrcholné specifikaci Techroad s atmosférickým, ale zcela akceptovatelným benzinovým motorem ji pořídíte i se sedmi sedadly za 334 900 Kč.

Dacia Duster

+

  • oproti starší verzi kvalitní interiér
  • zvládne terén i s pohonem předních kol

-

  • vyšší spotřeba atmosférického motoru
  • spartánská výbava základní verze Access
Duster (15) Cena od 259 900 Kč; základní motor 1.6 SCe/114 k; objem kufru 410/1478 l, klimatizace manuální

V rámci našeho finančního limitu se můžeme zabývat jen verzemi s benzinovým atmočtyřválcem SCe, ale s ním se nám podaří dosáhnout na druhou nejvyšší výbavu Prestige za 349 900 Kč. S pohonem 4×4 se vejde jen výbava Essential, která však postrádá klimatizaci.

Renault Clio Grandtour

+

  • důstojná výbava ve všech verzích
  • sklopné sedadlo spolujezdce ve dvou vyšších

-

  • poměrně úzká kabina
  • obtížně využitelné prostřední místo vzadu
renault clio Cena od 271 900 Kč; základní motor 0.9 TCe/76 k; objem kufru 443/1380 l; klimatizace automatická

Se silnější verzí přeplňovaného benzinového tříválce TCe (90 k, 140 Nm) dosáhnete i na nejvyšší specifikaci Intens s navigací, LED světlomety, senzory světel a deště i zadními parkovacími senzory. Všechny civilizované prvky výbavy má však i základní provedení Advantage.

Fiat Tipo

+

  • výběr ze tří karosářských verzí
  • nekomplikovaný atmosférický benzinový motor

-

  • některé prvky v interiéru nezapřou vstřícnou cenovou politiku tohoto modelu
Fiat_Tipo_1400T-Jet (3) Cena od 289 900 Kč; základní motor 1.4/95 k; objem kufru 440–550 l; klimatizace automatická

U Fiatu můžete nyní sehnat akční modely Italia, což znamená zajímavé ceny za auto s klimatizací, tempomatem, kůží potaženým multifunkčním volantem a řadicí pákou i rádiem. Hatchback má objem kufru 440 litrů, sedan 520 litrů a kombi velmi solidních 550 litrů. U sedanu se pak do 350 tisíc vejde verze Italia Extra s ještě lepší výbavou.

Fiat 500L

+

  • jednoduchá technika
  • výrazný design
  • solidní výbava základní verze

-

  • pouze jeden motor v nabídce
  • dle statistik rychlý pokles hodnoty nového vozu
170522_Fiat_New-500L_17 Cena od 309 900 Kč; základní motor 1.4/95 k; objem kufru 412/1480 l; klimatizace automatická

V našem limitu dosáhnete na základní verzi Plus, která zahrnuje například multifunkční volant nebo manuální klimatizaci, kterou lze za příplatek deseti tisíc korun nahradit automatickou. Přidat na funkcích či stylu lze díky rozumně naceněným doplňkovým paketům.

Škoda Fabia Combi

+

  • dostatečně silný motor 1.0 TSI
  • dobrá výbava
  • dospělácké jízdní vlastnosti

-

  • u základní verze Active si nemůžete připlatit za některé pokročilé prvky výbavy
fabia_combi_24 Cena od 298 900 Kč; základní motor 1.0 MPI/75 k; objem kufru 530/1395 l; klimatizace manuální

V rámci námi stanoveného rozpočtu se dá koupit ve specifikacích Active nebo Ambition buď s atmosférickým, nebo přeplňovaným litrovým motorem, přičemž turbo s 95 koni a 160 Nm znamená příjemně svižné svezení. Za příplatek 10 tisíc máte paket Ambition Plus, pak jste na 343 000 Kč.


TIP: Pokud hledáte cenově přijatelnější řešení, zkuste si prohlédnout  ojeté automobily v programu ŠKODA Plus. Jedná se o vozy, jejichž technický stav i původ jsou prověřeny, a tak nemusíte mít obavy z pozdějších nečekaných překvapení. ŠKODA nabízí u těchto aut také bonus při výkupu stávajícího vozu a předprodejní přípravu v certifikovaném servisu. (Komerční sdělení)

Opel Crossland X

+

  • uživatelsky příjemný interiér
  • možnost připlatit si za posuvné zadní sedačky

-

  • drahý příplatek za klimatizaci
  • atmosférický motor má jen 118 Nm
Opel crossland Cena od 329 900 Kč; základní motor 1.2/81 k; objem kufru 410/1255 l; klimatizace manuální

Atmosférický tříválec uspokojí spíš nespěchající řidiče, výbavě Selection pak chybí klimatizace. Lze ji dokoupit za dvacet tisíc korun, ale poté vám v rámci našeho limitu nezbude 11 700 Kč na posuvné zadní sedačky, které zvyšují kapacitu kufru na 520 litrů.

Opel Combo Life

+

  • nejdostupnější motor má solidních 205 Nm točivého momentu
  • praktický interiér

-

  • příplatek za klimatizaci činí 25 tisíc korun
  • v této cenové hladině připlácíte za řadu prvků
Opel Combo Life Cena od 339 900 Kč; základní motor 1.2 Turbo/110 k; objem kufru 597/2126 l; klimatizace ne

Do 350 000 Kč se bohužel vejde jen verze bez klimatizace, což je u auta s velmi prostorným inte­riérem zásadní problém. Jinak je tento sourozenec Citroënu Picasso a Peugeotu Rifter takřka dokonalým rodinným vozidlem díky své přepravní kapacitě i posuvným dveřím.

Hyundai ix20

+

  • výborně poskládaná výbava bez nutnosti za cokoliv připlácet
  • velký kufr

-

  • zavazadlový prostor je orientován spíše vertikálně a má malý půdorys
4O4A6801 Cena od 339 990 Kč; základní motor 1.6 MPi/125 k; objem kufru 570/1486 l; klimatizace manuální

V akční výbavě Best of Czech najdete vše pro civilizované cestování: klimatizaci včetně chlazené schránky, mlhovky, ovládání audiosystému na volantu nebo elektrická přední okna. Příjemný je také dostatečně silný motor, kombinovaný s šestistupňovou převodovkou.

Peugeot 2008

+

  • slušná výbava (tempomat, náhradní kolo, mlhové světlomety)
  • rozumné ceny příplatkových prvků

-

  • stísněný interiér
  • na některých materiálech uvnitř je znát zub času
  • pouze pětistupňová manuální převodovka
  • slabší motor
2008 (16) Cena od 325 000 Kč; základní motor 1.2 PureTech/82 k; objem kufru 410/1400 l; klimatizace automatická

Díky stálým akčním cenám Peugeotu se do našeho výběru dostává malý crossover v základní verzi Active s benzinovým tříválcem. Má manuální klimatizaci, za deset tisíc korun je k dispozici automatická. A pokud přidáte dalších třináct tisíc, dostáváte parkovací senzory a kameru, cena pak činí přijatelných 348 000 Kč.

Kia Venga

+

  • kompletní výbava
  • sedmiletá záruka
  • dostatečně silný motor

-

  • model je na trhu již osm let
  • na designu i zpracování je to místy znát
4O4A5165 Cena od 349 980 Kč; základní motor 1.6 CVVT/125 k; objem kufru 444/1486 l; klimatizace manuální

Na samotné hranici našeho rozpočtu je Venga naštěstí bohatě vybavená a nabídne i použitelný motor, není tedy třeba za nic připlácet. Potěší také nadstandardní délka záruky.

Renault Megane Grandtour

+

  • povedený nový motor 1.3 TCe u nejdostupnějších skladových kusů

-

  • najít vůz s takto výraznou slevou je velký oříšek
  • nabídku je nutné neustále sledovat
Renault_Megane_kombi 1500d_2016_VN (6) Cena 298 900 Kč; základní motor 1.3 TCe/100 k; objem kufru 521/1504 l; klimatizace manuální

U Meganu ve verzi kombi lze najít řadu skladových kusů se slevou v řádu desítek tisíc korun, nám se podařilo najít zcela nový vůz se slevou přesahující sto tisíc. Po všech stránkách jde o dospělejší svezení než u Clia Grandtour, nemluvě o praktičnosti a zpracování vnitřku.

Seat Arona

+

  • bohatá nabídka skladových vozů
  • velký vnitřní prostor na kompaktním půdorysu

-

  • mezi skladovkami jen tak nenarazíte na kus v jiné barvě než bílé
Seat_Arona_1.0TSI_2017_VN (18) Cena 329 900 Kč; základní motor 1.0 TSI/95 k; objem kufru 440/1280 l; klimatizace manuální

Crossover, který po technické stránce vychází z Ibizy, nabídne atraktivní vzhled a sebejisté chování na silnici. Boduje také prostornou kabinou a bohatou základní výbavou. Našli jsme vůz v prostřední výbavě Xcellence za atraktivní cenu, se základním motorem má však jen pětistupňový manuál.

Kia Ceed

+

  • bohatá výbava
  • nekomplikovaný motor
  • kvalitně zpracovaný interiér
  • objemný a snadno využitelný kufr

-

  • čtyřválec bez turba možná zklame řidiče namlsané přeplňovanými jednotkami
  • vyšší spotřeba
DMB2018_KiaCeedWagon-0956 Cena 334 900 Kč; základní motor 1.4 CVVT/100 k; objem kufru 625/1694 l; klimatizace manuální

Za cenu okolo 350 tisíc korun vždy najdete několik desítek skladových Ceedů 1.4 v ideální výbavě Cool, které nechybí třeba 16" litá kola, elektrická okna vpředu i vzadu, tempomat, kůže nebo moderní asistenční systémy. Na trhu je i omezené množství kusů starší generace.

Ford Tourneo Courier

+

  • skvělá hodnota a praktičnost za výrazně zvýhodněné ceny skladových kusů
  • posuvné dveře

-

  • motor může mít s plně naloženým autem hodně práce
  • roste také spotřeba
2017FordTourneoCourier_08 Cena 337 685 Kč; základní motor 1.0 EcoBoost/100 k; objem kufru 708*/1656 l; klimatizace automatická

Velepraktický Ford se „šoupačkami“ stojí dle ceníku přes 400 tisíc korun, ale skladovky seženete s velmi výraznou slevou a nadstandardní výbavou typu automatické klimatizace nebo metalízy. Prodáván je jen s litrovým tříválcem, takže si ušetříte starosti s výběrem motoru.

Škoda Rapid

+

  • velký výběr skladových vozů různých specifikací
  • navzdory kategorii objemný kufr

-

  • malý dotykový displej palubního systému s pomalejšími reakcemi
Rapid (15) Cena 317 900 Kč; základní motor 1.0 TSI/95 k; objem kufru 550/1490 l; klimatizace automatická

Rodinné auto nemusí být jen z kategorie kombi, MPV nebo SUV. Zeptejte se na to rodin, které naplno využívají obří 550l kufr Rapidu liftback. Vzhledem k nekonečným skladovým zásobám v různých verzích je možná zbytečné objednávat si nový kus, když můžete ušetřit několik desítek tisíc korun.

Luky123 (neregistrovaný)
Pecka, díky za tipy! Podle mě je hlavně důležité pořádně prohlédnut nabídku z různých zdrojů a vzájemně porovnávat. Na první pohled může něco vypadat výhodně, ale když to pak dáte vedle jiného inzerátu na to stejné auto, tak zjistíte, že byste dost přeplatili. Já jsem si svého Dustera našel na https://autobazar.biginzerce.cz/ , je tam plno zajímavých a hlavně férových nabídek. Doporučuji. :)
Milan (neregistrovaný)
Já jsem vždycky chtěl škodu rapid, tak jsem si ho letos konečně koupil :-D Sice ne ten nejnovější, ale i tak jsem spokojený, že ho mám :-) . Taky jsem si k němu koupil vystřelovací klíč z https://www.auto-klic24.cz/ , takže už mám všechno, co jsem dlouho chtěl :-) .
Mirda (neregistrovaný)
At přemýšlím jak přemýšlím,koupit auto v této cenové relaci je problém... Myslím tím auto... Škoda, že už se auta přestala vyrábět... Ať mi nikdo netvrdí, že litrový motor táhne.. i když má turbo, musím to uštvat... Nejsem závodník, ale občas to rád protahnu.. A ne..neni mi 18, řidičák mám přes 30 let..takže už mám něco najeto... Hezký den všem
Mirda (neregistrovaný)
At přemýšlím jak přemýšlím,koupit auto v této cenové relaci je problém... Myslím tím auto... Škoda, že už se auta přestala vyrábět... Ať mi nikdo netvrdí, že litrový motor táhne.. i když má turbo, musím to uštvat... Nejsem závodník, ale občas to rád protahnu.. A ne..neni mi 18, řidičák mám přes 30 let..takže už mám něco najeto... Hezký den všem...
Josef (neregistrovaný)
Pro me teda fabie rozhodne rodinne auto neni.Na dovolenou se ctyrclenou rodinou si predstavuju tak nove berlingo.Jeden velkej kocarek, jeden malej golfak a kupa zavazadel to by asi tezko obstala fabie do ktery nalozite jen jedu cestovku a maximalne golfak. Auto mi neni nesympaticky ale po zkusenostech ho rodinam rozhodne nedoporucuju.Mozna tak nejakym duchodcum co si jednou za mesic zajedou na chatu.
Kasík (neregistrovaný)
máš recht kámo. Před 14lety jsem si koupil avensis 2l benzín z 1982r. a kdyby mi jí vylitej blbeček nezbořil tak jí mám dodnes. Tam stačilo měnit jen brzdy, olej, a rozvoďák a po 12 letech jen tak pro jistotu jsem koupil novou baterku. na technický jsem musel vyměnit žárovky v blinkrech protože se z nich stářím loupala ta oranžová barva. takže nezničitelný vůz
mk (neregistrovaný)
Tipo je mezi dačií a "prémií". Má spolehlivé motory co snesou LPG a je podstatně větší než fobie a pod... Za 309tis v akci... mám vybráno...
marian (neregistrovaný)
Vážený autore článku... Použít výraz u Dokeru- "NAKLÁDÁNÍ DĚTÍ" ???!! Zřejmě děti nemáte a považujete je za "NÁKLAD"... Já tedy nakládám tašky, kufry, batohy, zavazadla...:)))) Až s nimi budete muset jet vlakem, požádejte si o NÁKLADNÍ VŮZ...
jenicek (neregistrovaný)
brzo začnou prodávat auta s dvouválcem 499cc. neváhejte a nakupujte
Pavel F (neregistrovaný)
Muzete hodit odkaz na Seat Arona za udavanou cenu? Ja vidim skladovky od 369 000,-, s tim, ze 40 000,- je sleva financovani.
Dalas (neregistrovaný)
Rapid a nic nezkazite 1,0 81kw 6 rychlostní.mala spotřeba a jede pekně
Jaroslav Crha (neregistrovaný)
Kupte si ojetou Toyotu, udělá vám víc radosti než tyhle nový kraksny, do kterých budete sypat jen prachy za opravy.
Robert Ziobroň (neregistrovaný)
No s tím Peugeotem 2008 si nejsem vůbec jist,zda má v základním uspořádaní minimálně 400L.Já tipuji kolem 350L.Zkrátka ze všech zde představených vozidel má dle mého nejmenší zavazadlový prostor,a proto bych ho jako vyloženě rodinný vůz nenabízel.
00047 (neregistrovaný)
No nudní interiér možná ano ale prostorný a hlavně drží na silnici vím o čem mluvím.. Já osobně musim mít kolem sebe prostor a ne sedět a dusit se jako clio.. Projete auta mám a ne jedno ale 300aut dene.. Nedělám někde automobilce ale automobilovém průmyslu tak vím co koupit co ne i ohledně kvality životnosti.
Rada (neregistrovaný)
Fabii kombi je možné objednat jen s motorem 1.0 TSI 70 kW. Cena tedy začíná na 313 900 Kč. Fabii kombi s atmosférou jde pořídit jen ze skladových zásob a do toho bych osobně nešel (když už dám ranec za auto, tak si ho chci nakonfigurovat). Navíc ten příplatek 15 tis. za turbo podle mě není vysoký a alespoň nebudete brzda provozu.
Dalas (neregistrovaný)
Fabii ani omylem předrazena nudný a úzký interiér kvalita nicmoc a dospěle jízdní vlastnosti? pořád nechápu že si to lidí kupují...
Rada (neregistrovaný)
Interiér není kdovíjak zajímavý, je ve stylu "neurazí, nenadchne". Taková je ale skoro celá produkce Škodovky a to i zvenku (až na několik výjimek, např. Yeti před faceliftem nebo Octavia III po faceliftu). Fabka celkem drží v zatáčkách, na hrbolech z vás ale vytřese duši☹️ Na německý autobahn podle mě ideální, na rozbitých českých cestách ale podvozek zabíjí veškerou radost z jízdy. Firmy jí ale stejně budou kupovat i kdyby to bylo nejhorší auto na světě a o firmy jde především. Takže tady můžeme mudrovat, ale to je asi tak celé, co s tím můžeme dělat
  • Našli jste v článku chybu?