-
Prvního prosince předala společnost Tesla první sériový tahač Semi
-
Vůz si převzala společnost PepsiCo, která si nedlouho po premiéře objednala celkem stovku těchto tahačů
-
Společnost PepsiCo by měla do konce letošního roku dostat celkem patnáct exemplářů
-
Do dvou let chce Tesla vyrábět ročně 50 tisíc kusů
Americká společnost Tesla předala první zákaznický exemplář elektrického tahače Semi. Vůz si převzala společnost PepsiCo, která si nedlouho po světové premiéře objednala sto kusů. Oficiálně se tahač Semi představil už v listopadu 2017 a vyrábět se měl začít v roce 2019. Celý projekt ale nabral mnohaleté zpoždění, takže si nakonec společnost PepsiCo musela počkat na první objednaný vůz přes pět let.
Elektrické tahače bude používat PepsiCo pro zásobování svých závodů v Sacramentu a ve městě Modesto. Magazínu Insider to potvrdil mluvčí společnosti. Ta mimochodem očekává, že do konce letošního roku bude mít celkem patnáct elektrických tahačů.
Pro PepsiCo nejde v případě elektrických nákladních automobilů o žádnou novinku. Jak uvádí na svých stránkách, aktuálně v závodě Modesto využívá na šest desítek elektrických tahačů, skříňových dodávek nebo vysokozdvižných vozíků poháněných buď elektricky, nebo alespoň zemním plynem. V průběhu letošního roku také do flotily automobilů stejného závodu mělo přibýt dalších 40 elektrických dodávek.
Během slavnostního předávání prvních zákaznických tahačů Semi kromě jiného zaznělo, že tyto tahače bude využívat v rámci svých provozů také přímo Tesla, aby rychle nasbírala poznatky z reálného života. V roce 2024 by snad už konečně měla výroba běžet naplno. Elon Musk chce tou dobou vyrábět 50 tisíc tahačů Semi ročně.
Tesla Semi byla představena v roce 2017 spolu s extrémně rychlou Teslou Roadster nové generace. Pětileté čekání ale způsobilo, že původně revoluční tahač dostal hned několik konkurentů ještě dříve, než se vůbec začal vyrábět. Například Daimler spustil sériovou výrobu tahače eCascadia už letos v květnu, elektrický tahač má také třeba Scania nebo Volvo Trucks. Tesla Semi ale slibuje lepší parametry. Její dražší verze by měla zvládnout bez dobíjení 800 km.