Také Volvo v předstihu odhalilo svou velkou ženevskou novinku. Jak se dalo ale dopředu očekávat, nová generace modelu V60 žádné velké překvapení nepřináší. Designem i použitou technikou navazuje na všechny předchozí modely postavené na platformě SPA. Těšit se proto můžete na koncepci „všechno vpředu“, čtyřválcové motory a obrovské množství asistenčních systémů.
Doporučujeme: Volvo XC40 oficiálně dostalo tříválec a další dva nové motory včetně dieselu
Nová generace Volva V60 je dlouhá 4761 mm, široká 1850 mm a vysoká 1427 mm. Oproti té dosluhující je švédská novinka výrazně delší (+126 mm), ale současně užší (-49 mm) a nižší (-57 mm). Rozvor náprav se mezigeneračně natáhl bezmála o deset centimetrů, na 2872 mm. Uvnitř je ve všech směrech více místa a zavazadlový prostor nabídne základní objem 529 litrů (dříve to bylo 430 l).
Protože jde opět o platformu SPA, je celkem logické, že nabídka motorizací kopíruje jiné modely na tomto základu. Zájemci o benzinové motory dostanou na výběr mezi čtyřválci T5 a T6. V prvním případě Volvo technické parametry neuvádí, v tom druhém jde o motor naladěný na 228 kW (310 k) a 400 Nm. Také dieselová část zahrnuje čtyřválcové motory. Na výběr jsou verze D3 (110 kW/150 k, 320 Nm) a D4 (140 kW/190 k, 400 Nm).
Jediným technickým překvapením jsou hned dvě hybridní verze. Kromě známého provedení T8 Twin Engine, které je zde naladěné na 288 kW (390 k) a 640 Nm, si budete moci pořídit také slabší plug-in hybrid T6 Twin Engine. Ten disponuje celkovými parametry systému 251 kW (340 k) a 590 Nm. Oba hybridy zvládnou sprint z nuly na 100 km/h za shodných 4,8 s a nejvíc pojedou 250 km/h. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat lehce nad hranicí dvou litrů, ale známe, jak to zejména u těchto hybridů se spotřebou chodí.
Doporučujeme: Poznáte tohle divné auto? Má něco společného s Volvem, Audi, Mercedesem i Geely
Přirozeně ani Volvo V60 nemůže nemít spoustu asistenčních systémů, včetně třeba asistovaného řízení, kdy vůz do rychlosti 130 km/h v podstatě jede zcela sám (řidič ovšem musí mít ruce na volantu). Zajímavostí je program Care by Volvo, kdy si auto nekoupíte, ale pouze předplatíte jeho používání. V České republice ovšem k dispozici není.
Nové Volvo V60 se představí na autosalonu v Ženevě. Jak to bude se vstupem na trh, to česká tisková zpráva neříká. Podle té anglické bude stát nové švédské kombi v nejlevnější verzi zhruba 900 tisíc korun a první zákazníci se ho dočkají ve třetím čtvrtletí letošního roku.