Sotva si začneme zvykat na novou Škodu Enyaq, dorazí další model. Bude to její sourozenec Volkswagen ID.4 Zajímavé je, že si odbude svou premiéru o něco později než mladoboleslavský elektromobil, kvůli hierarchii koncernu to bývalo v minulosti spíš naopak.
Jak bude Volkswagen ID.4 vypadat prozrazují tři nové kresby, které automobilka zveřejnila. My jsme už Škodu Enyaq viděli naživo, takže víme, že i když jde o vozy sdílející techniku, vzhledově budou naprosto odlišné. Ač obě SUV, domácí model sází víc na ostré sportovní tvary, německý elektromobil je oblý a relativně nenápadný.
„ID.4 reprezentuje elektrickou designovou evoluci. Jeho střih je čistý i sebevědomý, ale zcela novým způsobem. Zdá se, jako by jeho vzhled tvaroval sám vítr,“ řekl vzletně šéfdesignér Volkswagenu Klaus Zyciora, který vůz navrhoval.
Dá se očekávat, že se pod kapotou Volkswagenu ID.4 objeví hned několik verzí pohonu, počínaje základním modelem s jedním elektromotorem o výkonu okolo 110 kW a dojezdu 340 kilometrů, přes motor o síle 150 kW s dojezdem 500 km, až po nejvýkonnější variantu se dvěma motory pohánějícími obě nápravy silou 225 kW s lehce sníženým dojezdem 460 km.
Přesnější technické údaje se dozvíme samozřejmě až při premiéře. Je jen potřeba doufat, že elektrické SUV nebude mít stejné potíže jako Volkswagen ID.3, kvůli jehož vadnému softwaru se musely oddálit dodávky prvním zákazníkům. ID.4 se už nicméně začal vyrábět v německém Cvikově.