-
Škoda Scala má světovou premiéru v Tel Avivu
-
Nástupce Rapidu je o šest centimetrů delší, o devět centimetrů širší a má téměř o pět centimetrů delší rozvor náprav
-
Výrazný vzhled Škody Scala prý představuje další vývojový stupeň designového slohu značky
-
Interiéru dominuje rozměrný, volně stojící displej infotainmentu
-
Škoda Scala je trvale připojená k internetu
-
V nabídce pěti motorů nechybí diesel, CNG ani kombinace s automatem
-
Škoda Scala může mít LED světlomety nebo adaptivní tempomat s vedením v pruhu
-
Přečtěte si také press kit a prohlédněte celou fotogalerii
Postupné odhalování nového modelu značky Škoda dospělo do finále. V Tel Avivu dnes mladoboleslavská značka odhalila novinku pojmenovanou Škoda Scala – kompaktní hatchback, který v nabídce nahradí obě karosářské varianty Rapidu. Proč právě Tel Aviv? Škoda je v Izraeli nejsilnější evropskou značkou a navíc zde spolupracuje s technologickými start-upy.
Protože jsme jako jedni z prvních měli možnost už před několika měsíci Scalu vidět i řídit, všechny důležité informace včetně autentických osobních postřehů najdete v článku odkazovaném v boxu pod tímto odstavcem. Pokud jste ho ještě nečetli, udělejte to. Dozvíte se v něm mimo jiné řadu zajímavých postřehů přímo od lidí, kteří Scalu navrhovali a vyvíjeli. Dnešní premiéru nové škodovky využijeme ke shrnutí klíčových faktů, poprvé nabídneme možnost důkladně si prohlédnout interiér i exteriér auta na studiových fotografiích a přidáme také porovnání designu s Rapidem Spaceback.
https://autobible.euro.cz/uz-jsme-ridili-skodu-scala-zde-je-sedm-nejdulezitejsich-veci-o-nastupci-rapidu/
Scala stojí jako první model značky Škoda na platformě MQB A0, určené primárně pro malé vozy. Oproti Polu však byla rozsáhle upravena pro potřeby škodovky. Má delší rozvor a větší maximální průměr kol, což si samo o sobě vyžádalo řadu konstrukčních změn. Podrobně nám je vysvětlil Martin Hrdlička při už zmíněném svezení. Nová platforma znamená také lepší nabídku prostoru uvnitř. Škoda udává šířku v úrovni loktů vzadu 1425 mm a prostor pro hlavu 982 mm. Zavazadlový prostor má objem 467 litrů v základním uspořádání a 1410 l po sklopení zadních opěradel.
[wpsm_comparison_table id="733" class=""]
Výrazný posun nastal ve vnějším i vnitřním designu. Automobilka dokonce tvrdí, že na Scale debutuje „další vývojový stupeň“ designového jazyka Škody, který v budoucnu uvidíme i na dalších modelech značky. Vzhled Scaly naznačil už koncept Vision RS. Produkční hatchback má pochopitelně civilnější proporce, ale všechny důležité znaky tu jsou: výrazné lichoběžníkové a trojúhelníkové motivy, dramatická hra s lomem světla a stínu na bocích, odvážně lomené kontury v zadní části i sofistikovaná řešení jako protažení kapoty až ke spáře dveří. Velký rozdíl oproti Rapidu s jeho jezevčíkovitými proporcemi a plochými boky.
Neméně radikální proměnou prošel interiér. I zde se opakuje motiv střídajících se lichoběžníků, podpořený (patrně jen ve vyšších stupních výbavy) velkou plochou dekorační lišty a zejména „volně stojící“ obrazovkou infotainmentu, posazenou na palubní desku jako tablet.
Základní infotainment Swing má úhlopříčku 6,5“, Bolero 8“, vrcholný Amundsen 9,2“. Všechny tři podporují Apple CarPlay i Android Auto. Před řidičem se nachází digitální přístrojový panel, tvořený 10,25“ TFT displejem. Nabízí pět režimů zobrazení.
Když je řeč o infotainmentu: Škoda Scala je první model značky trvale připojený k internetu už v sériovém provedení. Dostupnost konkrétních online funkcí se ale bude lišit podle toho, co si zaplatíte. Zajímavou funkcí je třeba hybridní navigace. Ta sice stále pracuje s lokálně uloženými mapovými podklady, ale po zadání cíle si stáhne aktualizovanou výseč mapy v okolí trasy a samozřejmě bude pracovat s dopravními informacemi v reálném čase.
- Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
- Ochrana proti natankování nesprávného paliva
- Škrabka na led s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu
- Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
- Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
- Držák reflexní vesty ve všech dveřích
- Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
Na rozdíl od Rapidu bude Scalu možné objednat s bi-LED předními světlomety, asistentem hlídání jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatem.
Nabídku motorů tvoří tři benzinové a jeden naftový agregát s výkony od 70 do 110 kW. Všechny kromě základního a varianty CNG lze kombinovat s dvouspojkovým automatem. Přehled najdete v tabulce:
[wpsm_comparison_table id="734" class=""]
S = sériově; P = příplatek
Sériově dodávané odpružení je naladěno komfortně, podle naší krátké zkušenosti však stále uděluje autu slušnou agilitu v zatáčkách a jisté chování ve vyšším tempu. Na přání si budete moci objednat sportovní podvozek. Je snížený o 15 mm a opatřený přepínatelnými tlumiči pérování se dvěma režimy.
Líbí se vám design Škody Scala?
Oproti původním předpokladům nezveřejnila Škoda v den premiéry startovací cenu Scaly. Předprodej bude zahájen v lednu, první auta by se měla dostat k zákazníkům na přelomu dubna a května.
Chcete-li o nové Škodě Scala ještě víc, doporučujeme přečíst opravdu podrobný press kit se všemi oficiálními informacemi:
Další fotografie a infografiky najdete v galerii. Stačí kliknout na kterýkoliv náhled: