-
Škoda Scala má světovou premiéru v Tel Avivu
-
Nástupce Rapidu je o šest centimetrů delší, o devět centimetrů širší a má téměř o pět centimetrů delší rozvor náprav
-
Výrazný vzhled Škody Scala prý představuje další vývojový stupeň designového slohu značky
-
Interiéru dominuje rozměrný, volně stojící displej infotainmentu
-
Škoda Scala je trvale připojená k internetu
-
V nabídce pěti motorů nechybí diesel, CNG ani kombinace s automatem
-
Škoda Scala může mít LED světlomety nebo adaptivní tempomat s vedením v pruhu
-
Přečtěte si také press kit a prohlédněte celou fotogalerii
Postupné odhalování nového modelu značky Škoda dospělo do finále. V Tel Avivu dnes mladoboleslavská značka odhalila novinku pojmenovanou Škoda Scala – kompaktní hatchback, který v nabídce nahradí obě karosářské varianty Rapidu. Proč právě Tel Aviv? Škoda je v Izraeli nejsilnější evropskou značkou a navíc zde spolupracuje s technologickými start-upy.
Infografika z produkce tiskového oddělení Škody upozorňuje na nejvýraznější prvky vnějšího designu. Kliknutím zvětšíte
Vnějšími rozměry se Scala na rozdíl od předchůdce řadí mezi typické modely kompaktní třídy. Kliknutím zvětšíteProtože jsme jako jedni z prvních měli možnost už před několika měsíci Scalu vidět i řídit, všechny důležité informace včetně autentických osobních postřehů najdete v článku odkazovaném v boxu pod tímto odstavcem. Pokud jste ho ještě nečetli, udělejte to. Dozvíte se v něm mimo jiné řadu zajímavých postřehů přímo od lidí, kteří Scalu navrhovali a vyvíjeli. Dnešní premiéru nové škodovky využijeme ke shrnutí klíčových faktů, poprvé nabídneme možnost důkladně si prohlédnout interiér i exteriér auta na studiových fotografiích a přidáme také porovnání designu s Rapidem Spaceback.
https://autobible.euro.cz/uz-jsme-ridili-skodu-scala-zde-je-sedm-nejdulezitejsich-veci-o-nastupci-rapidu/
Scala stojí jako první model značky Škoda na platformě MQB A0, určené primárně pro malé vozy. Oproti Polu však byla rozsáhle upravena pro potřeby škodovky. Má delší rozvor a větší maximální průměr kol, což si samo o sobě vyžádalo řadu konstrukčních změn. Podrobně nám je vysvětlil Martin Hrdlička při už zmíněném svezení. Nová platforma znamená také lepší nabídku prostoru uvnitř. Škoda udává šířku v úrovni loktů vzadu 1425 mm a prostor pro hlavu 982 mm. Zavazadlový prostor má objem 467 litrů v základním uspořádání a 1410 l po sklopení zadních opěradel.
[wpsm_comparison_table id="733" class=""]
Výrazný posun nastal ve vnějším i vnitřním designu. Automobilka dokonce tvrdí, že na Scale debutuje „další vývojový stupeň“ designového jazyka Škody, který v budoucnu uvidíme i na dalších modelech značky. Vzhled Scaly naznačil už koncept Vision RS. Produkční hatchback má pochopitelně civilnější proporce, ale všechny důležité znaky tu jsou: výrazné lichoběžníkové a trojúhelníkové motivy, dramatická hra s lomem světla a stínu na bocích, odvážně lomené kontury v zadní části i sofistikovaná řešení jako protažení kapoty až ke spáře dveří. Velký rozdíl oproti Rapidu s jeho jezevčíkovitými proporcemi a plochými boky.
Některé linie zůstávají, přesto je výsledný dojem z designu Scaly výrazně odlišný než z Rapidu Spaceback (červené auto vpravo, kdyby někdo tápal). Kliknutím zvětšíteNeméně radikální proměnou prošel interiér. I zde se opakuje motiv střídajících se lichoběžníků, podpořený (patrně jen ve vyšších stupních výbavy) velkou plochou dekorační lišty a zejména „volně stojící“ obrazovkou infotainmentu, posazenou na palubní desku jako tablet.
V interiéru vidíme více šikmých linií, lesklé lemy v kovovém vzhledu a větší plochy dekoračních prvků. Středový displej je větší a umístěný blíže zornému poli řidiče. Všimněte si, že volant je identický. Kliknutím zvětšíteZákladní infotainment Swing má úhlopříčku 6,5“, Bolero 8“, vrcholný Amundsen 9,2“. Všechny tři podporují Apple CarPlay i Android Auto. Před řidičem se nachází digitální přístrojový panel, tvořený 10,25“ TFT displejem. Nabízí pět režimů zobrazení.



Když je řeč o infotainmentu: Škoda Scala je první model značky trvale připojený k internetu už v sériovém provedení. Dostupnost konkrétních online funkcí se ale bude lišit podle toho, co si zaplatíte. Zajímavou funkcí je třeba hybridní navigace. Ta sice stále pracuje s lokálně uloženými mapovými podklady, ale po zadání cíle si stáhne aktualizovanou výseč mapy v okolí trasy a samozřejmě bude pracovat s dopravními informacemi v reálném čase.
- Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
- Ochrana proti natankování nesprávného paliva
- Škrabka na led s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu
- Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
- Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
- Držák reflexní vesty ve všech dveřích
- Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
Na rozdíl od Rapidu bude Scalu možné objednat s bi-LED předními světlomety, asistentem hlídání jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatem.
Nabídku motorů tvoří tři benzinové a jeden naftový agregát s výkony od 70 do 110 kW. Všechny kromě základního a varianty CNG lze kombinovat s dvouspojkovým automatem. Přehled najdete v tabulce:
[wpsm_comparison_table id="734" class=""]
S = sériově; P = příplatek
Sériově dodávané odpružení je naladěno komfortně, podle naší krátké zkušenosti však stále uděluje autu slušnou agilitu v zatáčkách a jisté chování ve vyšším tempu. Na přání si budete moci objednat sportovní podvozek. Je snížený o 15 mm a opatřený přepínatelnými tlumiči pérování se dvěma režimy.
Líbí se vám design Škody Scala?
Oproti původním předpokladům nezveřejnila Škoda v den premiéry startovací cenu Scaly. Předprodej bude zahájen v lednu, první auta by se měla dostat k zákazníkům na přelomu dubna a května.
Chcete-li o nové Škodě Scala ještě víc, doporučujeme přečíst opravdu podrobný press kit se všemi oficiálními informacemi:
Další fotografie a infografiky najdete v galerii. Stačí kliknout na kterýkoliv náhled:
