Škoda Scala kompletně odhalena. Porovnejte si ji s Rapidem

32 nových názorů
  • Škoda Scala má světovou premiéru v Tel Avivu

  • Nástupce Rapidu je o šest centimetrů delší, o devět centimetrů širší a má téměř o pět centimetrů delší rozvor náprav

  • Výrazný vzhled Škody Scala prý představuje další vývojový stupeň designového slohu značky

  • Interiéru dominuje rozměrný, volně stojící displej infotainmentu

  • Škoda Scala je trvale připojená k internetu

  • V nabídce pěti motorů nechybí diesel, CNG ani kombinace s automatem

  • Škoda Scala může mít LED světlomety nebo adaptivní tempomat s vedením v pruhu 

  • Přečtěte si také press kit a prohlédněte celou fotogalerii

Postupné odhalování nového modelu značky Škoda dospělo do finále. V Tel Avivu dnes mladoboleslavská značka odhalila novinku pojmenovanou Škoda Scala – kompaktní hatchback, který v nabídce nahradí obě karosářské varianty Rapidu. Proč právě Tel Aviv? Škoda je v Izraeli nejsilnější evropskou značkou a navíc zde spolupracuje s technologickými start-upy.

SCALA_Exterier Infografika z produkce tiskového oddělení Škody upozorňuje na nejvýraznější prvky vnějšího designu. Kliknutím zvětšíte
SCALA_Rozmery Vnějšími rozměry se Scala na rozdíl od předchůdce řadí mezi typické modely kompaktní třídy. Kliknutím zvětšíte

Protože jsme jako jedni z prvních měli možnost už před několika měsíci Scalu vidět i řídit, všechny důležité informace včetně autentických osobních postřehů najdete v článku odkazovaném v boxu pod tímto odstavcem. Pokud jste ho ještě nečetli, udělejte to. Dozvíte se v něm mimo jiné řadu zajímavých postřehů přímo od lidí, kteří Scalu navrhovali a vyvíjeli. Dnešní premiéru nové škodovky využijeme ke shrnutí klíčových faktů, poprvé nabídneme možnost důkladně si prohlédnout interiér i exteriér auta na studiových fotografiích a přidáme také porovnání designu s Rapidem Spaceback.

https://autobible.euro.cz/uz-jsme-ridili-skodu-scala-zde-je-sedm-nejdulezitejsich-veci-o-nastupci-rapidu/

Scala stojí jako první model značky Škoda na platformě MQB A0, určené primárně pro malé vozy. Oproti Polu však byla rozsáhle upravena pro potřeby škodovky. Má delší rozvor a větší maximální průměr kol, což si samo o sobě vyžádalo řadu konstrukčních změn. Podrobně nám je vysvětlil Martin Hrdlička při už zmíněném svezení. Nová platforma znamená také lepší nabídku prostoru uvnitř. Škoda udává šířku v úrovni loktů vzadu 1425 mm a prostor pro hlavu 982 mm. Zavazadlový prostor má objem 467 litrů v základním uspořádání a 1410 l po sklopení zadních opěradel.

[wpsm_comparison_table id="733" class=""]

Výrazný posun nastal ve vnějším i vnitřním designu. Automobilka dokonce tvrdí, že na Scale debutuje „další vývojový stupeň“ designového jazyka Škody, který v budoucnu uvidíme i na dalších modelech značky. Vzhled Scaly naznačil už koncept Vision RS. Produkční hatchback má pochopitelně civilnější proporce, ale všechny důležité znaky tu jsou: výrazné lichoběžníkové a trojúhelníkové motivy, dramatická hra s lomem světla a stínu na bocích, odvážně lomené kontury v zadní části i sofistikovaná řešení jako protažení kapoty až ke spáře dveří. Velký rozdíl oproti Rapidu s jeho jezevčíkovitými proporcemi a plochými boky.

Škoda Scala vs Škoda Rapid srovnání designu Některé linie zůstávají, přesto je výsledný dojem z designu Scaly výrazně odlišný než z Rapidu Spaceback (červené auto vpravo, kdyby někdo tápal). Kliknutím zvětšíte

Neméně radikální proměnou prošel interiér. I zde se opakuje motiv střídajících se lichoběžníků, podpořený (patrně jen ve vyšších stupních výbavy) velkou plochou dekorační lišty a zejména „volně stojící“ obrazovkou infotainmentu, posazenou na palubní desku jako tablet.

Škoda Scala vs Škoda Rapid srovnání designu interiéru V interiéru vidíme více šikmých linií, lesklé lemy v kovovém vzhledu a větší plochy dekoračních prvků. Středový displej je větší a umístěný blíže zornému poli řidiče. Všimněte si, že volant je identický. Kliknutím zvětšíte

Základní infotainment Swing má úhlopříčku 6,5“, Bolero 8“, vrcholný Amundsen 9,2“. Všechny tři podporují Apple CarPlay i Android Auto. Před řidičem se nachází digitální přístrojový panel, tvořený 10,25“ TFT displejem. Nabízí pět režimů zobrazení.

Škoda Scala 25 Pět režimů zobrazení digitálního přístrojového štítu ve Škodě Scala

Škoda Scala 29Škoda Scala 28Škoda Scala 27Škoda Scala 26Když je řeč o infotainmentu: Škoda Scala je první model značky trvale připojený k internetu už v sériovém provedení. Dostupnost konkrétních online funkcí se ale bude lišit podle toho, co si zaplatíte. Zajímavou funkcí je třeba hybridní navigace. Ta sice stále pracuje s lokálně uloženými mapovými podklady, ale po zadání cíle si stáhne aktualizovanou výseč mapy v okolí trasy a samozřejmě bude pracovat s dopravními informacemi v reálném čase.

Sedm vybraných Simply Clever prvků Škody Scala style=soft box_color=#000000
  • Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
  • Ochrana proti natankování nesprávného paliva
  • Škrabka na led s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu
  • Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
  • Držák reflexní vesty ve všech dveřích
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení

Na rozdíl od Rapidu bude Scalu možné objednat s bi-LED předními světlomety, asistentem hlídání jízdního pruhu nebo adaptivním tempomatem.

Nabídku motorů tvoří tři benzinové a jeden naftový agregát s výkony od 70 do 110 kW. Všechny kromě základního a varianty CNG lze kombinovat s dvouspojkovým automatem. Přehled najdete v tabulce:

[wpsm_comparison_table id="734" class=""]
S = sériově; P = příplatek


Sériově dodávané odpružení je naladěno komfortně, podle naší krátké zkušenosti však stále uděluje autu slušnou agilitu v zatáčkách a jisté chování ve vyšším tempu. Na přání si budete moci objednat sportovní podvozek. Je snížený o 15 mm a opatřený přepínatelnými tlumiči pérování se dvěma režimy.

Líbí se vám design Škody Scala?

Oproti původním předpokladům nezveřejnila Škoda v den premiéry startovací cenu Scaly. Předprodej bude zahájen v lednu, první auta by se měla dostat k zákazníkům na přelomu dubna a května.

Chcete-li o nové Škodě Scala ještě víc, doporučujeme přečíst opravdu podrobný press kit se všemi oficiálními informacemi:

Otevřít press kit Škoda Scala

Další fotografie a infografiky najdete v galerii. Stačí kliknout na kterýkoliv náhled:

Honzík (neregistrovaný)
Měl bych něco k motorům,montovat jako základ motor 1.0 tsi,a ještě ke všemu tříválec,není k tomuto vozu důstojné!.Nerozumím tomu proč to dělají,co je k tomu vede?.Všichni kdo se zabíváte motorismem,určitě víte že chod tříválce není zrovna příjemný na poslech,a vymlouvat se že má menší spotřebu než čtyřválec vám uvěří jen člověk který o tom nic neví.Jako druhý nabízený zážehový motor v nabídce je 1.5 TSI-110 KW,čili TURBO motor,chcete li tak přeplňovaný.Zrovna tento motor bych použíl jako základ,ale aby se nemohli vymlouvat že je výrobně dražší než motor 1.0 TSI,tak tedy dobře použil bych tento motor v atmosférické verzi,čili bez turba.Výkon tohoto motoru v atmosférické verzi,můj odhad tak 85KW by byl tedy aspoň pro mně dostačující.Označení tohoto motoru by bylo asi 1.5 SI,čili bez T jako TURBO.Tak co si o tom myslíte?,nebylo by to vhodnější,než všude cpát tříválec jak pominutí?
Ricky (neregistrovaný)
Pro mě je to stále Rapid ať se jmenuje jak chce furt to je v jeho šlépějíích což je škoda. A taky je škoda toho TDíčka co má jen 85kw :/
Stormy (neregistrovaný)
Když se na to zaměřím tak jen nechápu proč to jmeno ? Vy v tom nevidíte furt Rapida ? Čekal jsem tedy víc když už se měnilo jméno
Rpavelka (neregistrovaný)
Kdo to psal??? Jak vetsi jak Rapid?!?! Dyt ma mensi kufr i delku!!! Srovnali ste s Rapid Spacebackem, ktery je mensi!! Normal Rapid ma kufr 500 l, Scala 467!!
Koudy (neregistrovaný)
Jednou jsem měl ve firemním tu litrovku a nechtěl bych to. Auto se musí hnát do vysokých otáček a to auto trpí ty motory si myslím ani moc nevydrží.
Steiner (neregistrovaný)
Kdybych to měl shrnout, tak je to předražené auto s mizernou motorizací. A ty technologie, co do toho dávají jsou spíš hřebíčkem do rakve.
Kovář (neregistrovaný)
Aby ty Scaly neskončily taky odstavené na letišti po uveřejnění ceny. Zase toho v základu tolik nenabízí, aby za ní měli chtít tolik, nebo snad ano?
Michael (neregistrovaný)
Nástupce ? A co se na ní změnilo ? Název ? V efektu je to jedno a to samí auto akorát zmodernizovaný nepříjde Vám ?
Bohdan (neregistrovaný)
Sice ten litr trochu jede když se mu šlápne pořádně na krk, ale zvuk je otřesný, to říkám z vlastní zkušenosti. Motor při sešlápnutí řve pomalu hůř jak dieselovej motor, tak co to je za benzinovej motor. Je tam tříválec v tom to je. Ještě nikdo pořádně neví, co takový motor vydrží, ale v autobazaru bych si 1.0 TSi s nájezdem přes 100tis nikdy nekoupil. Kdo chce zvuk sekačky?... Ten do toho může jít.
Leoš (neregistrovaný)
U služebního auta máme 1.0 TSI a v životě bych si domů tenhle motor nekoupil, ten zvuk je opravdu hrozný, leda to nechat přeřvávat rádiem a vytáčení tomu taky nedělá dobře, hlavně ukazatelu paliva.
Gery (neregistrovaný)
Displej na palubovce mi nepříjde moc bezpečný člověk se nebude tolik soustředit na jízdu ne ? Hlavně nástupce Rapidu a defakto to rapid je tak proč to jméno ? Proč třeba neudělali nějákou novinku a tohle nenechali jako rapida ?
Vašek Hrdil (neregistrovaný)
Jsem jediný komu ten design nepřijde nijak převratný? A co ty motorizace? To se ve škodovce řídí heslem, čím míň výkonu, tím lépe? Jinak si to vysvětlit nedokážu, co myslíte?
Milan (neregistrovaný)
Očividně ano, řídí. Jinak si nedokážu představit, proč by tam cpali takové motorizace. U Scaly jsem čekal už alespoň hybrida, ale opět nic. Hold další zbytečný kousek do sbírky Škoda Auto.
Dalibor (neregistrovaný)
Když jsem před 3 lety kupoval Rapida, chtěl jsem taky Spaceback. Jenže manželka v prodejně otevřela kufr Rapida Sedan, porovnala jej s kufrem Spacebacka a bylo rozhodnuto. Takže názor výrobce, že Scala nahradí Rapida je scestná. Scalu bez Sedana si prosím nechte. Já do kufru Rapida Sedan dám 6 plastových přepravek, kolik vy do Spacebacka? A ty tvary zadních světel a navázání na 5. dveře jsou taky úžasné. Kde jste na to přišli? Mně to připomíná vyhrnuté kalhoty.....
mrch (neregistrovaný)
Rapid ovšem ve verzi sedan neexistuje - pokud se vyklápí komplet dveře se sklem, je to liftback. Jinak zadní světla - pokud pokračují do kufru, je to řešení, které je obecně dražší, než když jsou jenom světla po okrajích vozu. Snadno tak poznáte, na kterém automobilu se šetří.
Andy (neregistrovaný)
Cenu raději zatím neprozradili. Nevim kdo si bude kupovat litrovej tříválec, takže 50 tis navíc a výbava na minimu, jinak dalších 50 tis, aby auto bylo trochu vybavené, kdo na tohle má, když konkurence nabízí lepší motor i s výbavou již v základu?
Moje jméno (neregistrovaný)
litrových trivalcu se prodá nejvíc. to vám garantuju. někdy se v tom už konečně svezte ať tady přestanete hejtovat
Michal121 (neregistrovaný)
No tvl, tak tomuhle se říká promrhanej potenciál. Zevnitř ješto jo, ale z venku? Dizajnéry bych nechal pověsit za ptáky.
Anthony (neregistrovaný)
Dobrý tak se na palubku dal "tablet" takže další věc kvůli který lidi nebudou dávat pozor není tak ? A nezlobte se na mě ale proč scala ? Však když se na to člověk zaměří je to zmodernizovanej rapid tak proč kolem toho takovej humbuk ?
Otoman (neregistrovaný)
To je vážně na přístrojovce TFT? vždyť to musí strašně zkreslovat a v noci to bude celé plošně zářit.
Mirek (neregistrovaný)
A co to má společného s rozsvícenou celou plochou displeje? OLED nemá plošné podsvícení jako LCD displeje. A TFT je evidentně myšleno jako jeden z typů LCD.
Kar (neregistrovaný)
Nevím, co je to za designérskou úchylku u všech nových aut montovat uprostřed displej, co vypadá, jako byste si tam svépomocí připevnili tablet. Nehledě na to, že dotykový displej je prohřešek proti bezpečnosti, bez dívání ho nemůžete ovládat.
mrch (neregistrovaný)
Takže místo tabletu je lepší, kdyby tam bylo třerba 25 tlačítek, které můžete bez dívání ovládat? No tomu snad nevěříte ani vy sám. Obvykle všechny funkce, co jsou k dispozici na těchto dotykových displejích, nejsou pro jízdu vozem téměr nikdy důležité. Například hlasitost / přepínání skladem obvykle ovládáte přes páčku u volantu, ačkoliv samozřejmě můžete i přes tablet.
Moje jméno (neregistrovaný)
Souhlasím s Karem. Ovládání na volantu není rozhodně vždy a hlasitost, ventilátor, topení, vnitřní cirkulaci, ASR a pod. já osobně chci mít vždy s mechanickým ovládáním. Mám techniku velmi rád, ale tahle nesourodá placka doslova nevzhledné nalepená na horní cast palubky je hrůza. Hlavně v noci to bude velmi příjemné před očima...
Jan (neregistrovaný)
Hele, na obrazovce musíš nastavovat klimatizaci a ve chvíli, kdy Ti auto zahlásí, že Funkce nouzového volání je nedostupná, pak Ti nesvítí ani tento jinak zbytečný displej a máš smůlu.
  • Našli jste v článku chybu?