O hybridní nebo plně elektrické 911 se mluví už nějaký ten pátek. První zprávy pocházejí ještě z doby, kdy se teprve připravovala současná generace 991. Ta se letos dočká nástupce, který bude pravděpodobně označen jako 992. A právě nová generace Porsche 911 se stane prvním modelem v dlouholeté historii ikonického sporťáku, který dostane hybridní pohon.
Nicméně nestane se tak od samého počátku. Hybrid dorazí až v rámci faceliftu zhruba v roce 2022, což potvrdil pro Automotive News šéf Porsche Oliver Blume. Nicméně i on připouští, že se plány mohou změnit. Důležité je, aby se do té doby podařilo vytvořit vhodné akumulátory. Největším problémem je hmotnost. Hybridní 911 nemůže přibrat dva metráky, což by se stalo se současnou technologií baterií.
Doporučujeme: Ruf CTR Yellowbird vznikl „nechtěně“, přesto se stal legendou
Hybridní 911 ale nebude jediná verze v nabídce. Naopak se stane samostatným modelem jako třebe verze Turbo, takže příznivci klasické koncepce se spalovacím motorem se bát nemusí. Navíc i plánovaná mild-hybridní asistence by se klasické verze pocitově příliš dotknout neměla. Umožní jen úspornější provoz a především snížení tabulkových emisí. Porsche by mohla být jedna z automobilek, která převezme mild-hybridní systém i pro manuální převodovky.
Tabulkové emise a jejich korporátní cíle jsou důvodem, proč vzniká tolik plug-in hybridních a elektrických Porsche, ať už rovnou sériových modelů nebo konceptů. Automobilka ví, že to bude mít s korporátním snižováním CO2 těžké, ale nemůže své tradiční sportovní modely „zabít“. Už přechod Boxsteru a Caymanu na čtyřválec nesou někteří fanoušci těžce.
Aby se podobný osud nedotkl také ikonické 911, vznikají nové elektrické modely. To pomůže snížit průměrné emise značky, takže samotná 911 se nebude muset zásadně změnit. I díky tomu si tak ponechá tradiční spalovací motor tak dlouho, jak jen to bude možné. Takže vítejme elektrické Panamery a jiná auta, protože díky nim bude 911 přežívat v prakticky nezměněné podobě.
Doporučujeme Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička
Technické detaily hybridní 911 jsou nejen tajné, ale především samo Porsche neví, kam až se podaří hybrid vyladit. Pravděpodobně půjde o plug-in hybrid po vzoru současné Panamery Turbo S E-Hybrid, takže k vrcholnému benzinovému motoru bude připojen elektromotor, respektive dva. Jeden bude u motoru jako generátor, druhý bude pohánět přední nápravu. Celkový výkon se odhaduje na 700 koní, tedy v teritoriu Porsche 911 GT2 RS.