-
Modernizace VW Passat přinesla – jako už tradičně – jen velmi decentní změny designu
-
V interiéru najdeme nový digitální přístrojový štít, lepší materiály nebo nový volant
-
Do nabídky přichází mild-hybridní naftový dvoulitr. Plug-in hybrid GTE má v elektrickém režimu delší dojezd
-
Passat nově nabídne také systém asistovaného řízení
Volkswagen Passat prodělal facelift. U tohoto modelu se při podobných příležitostech žádné radikální novinky nekonají. Ani teď tomu není jinak. Design se změnil jen decentně, stejně jako interiér. Úpravami ale prošla nabídka motorizací a asistenčních systémů. Také v Passatu si například budete moci nově užívat systém asistovaného řízení.
Změny exteriéru zahrnují nové nárazníky, jinou masku chladiče, nová diodová světla a samozřejmě se měnil také design litých kol dostupných ve velikosti 17 až 19". V kabině se máme těšit na nové materiály, přepracované výplně dveří, nový přístrojový štít a jiný volant. Passat měl digitální přístrojový štít (Active Info Display) už dříve. V rámci modernizace však dostal výrazně vylepšenou verzi s intuitivnějším ovládáním přes volant.
Všechny motory budou vybaveny filtrem pevných částic. Hlavní novinkou týkající se motorů je příchod čtyřválce 2.0 TDI Evo. Jedná se o takzvaný mild-hybrid. Stejný agregát už známe třeba z Audi. V případě Passatu je naladěn na 110 kW (150 k) a podle automobilky přináší snížení produkce emisí CO2 o 10 g/km. Druhou výraznější změnu představuje plug-in hybrid GTE. Dostal baterie s větší kapacitou (13,0 kWh vs. 9,9 kWh), takže v elektrickém režimu ujede dál. Podle normy NEDC je to zhruba 70 km, podle realističtějšího WLTP zvládne nový Passat GTE až 55 km.
Kromě dvou zmíněných motorů můžete sáhnout po známých jednotkách 1.5 TSI (110 kW/150 k), 2.0 TSI (140 kW/190 k a 200 kW/272 k), 1.6 TDI (88 kW/120 k), 2.0 TDI (140 kW/190 k) a 2.0 Bi-TDI naladěné na 176 kW (240 k). V rámci faceliftu došlo také na úpravu adaptivního tlumení DCC, které nově nabízí širší rozsah nastavení.
Jednou z hlavních novinek současného faceliftu je příchod asistovaného řízení. Passat je první model značky VW, který tuto funkci dostane. Využít ho můžete až do rychlosti 210 km/h. Armáda dalších asistenčních systémů zahrnuje třeba inteligentní tempomat upravující své nastavení podle aktuálních rychlostních limitů, Trailer Assist, rozpoznávání chodců nebo adaptivní světla IQ.Light, která jako první dostal nový Touareg. Z dalších drobností můžeme zmínit hlasové ovládání, kdy bude Passat reagovat na pokyn „Hello Volkswagen“ nebo možnost využívat místo klíčku chytrý telefon.
Předprodej odstartuje v květnu, na německý trh vstoupí omlazený Passat v srpnu. Volkswagen zároveň upozorňuje na skutečnost, že jeden z prvních vyrobených modernizovaných exemplářů bude Passat s pořadovým číslem 30 000 000.